Amerikalılar arka bahçe yenilemelerini azalttıkça havuz partisi sona erdi

poem

New member
Amerikalılar bu yaz evlerindeki havuzlarda yüzecek, ancak yeni havuzlara eskisi kadar para harcamayacaklar.

Yüzme havuzu kurulumları, Amerikalılar evde sıkışmışken pandemi sırasında ülkeyi saran ev geliştirme çılgınlığının bir parçasıydı. Ancak son işaretler, harcama parası olan hanelerin bunu tadilattan çok tatile kaydırmasıyla talebin yavaşladığını gösteriyor.

Yaklaşık 11 milyar dolarlık piyasa değerlemesine sahip ulusal bir havuz ekipmanı distribütörü olan Pool Corp., geçen hafta bu yıl yeni havuz inşaatının %15 ila %20 oranında düşmesini beklediğini söyledi. Ülke genelindeki bazı yerel müteahhitler de bir geri çekilme görüyor.

Phoenix metropol bölgesindeki Shasta Pools'un satış müdürü Skip Ast III, yerel sektörün yaklaşık 2022'den bu yana daha zor zamanlar geçirdiğini söyledi.

“Havuz hacmi açısından 2023 yılı zaten felaket olarak değerlendirilmediyse, bu yıl daha da kötü geçti” diyen şirket, şirketin uyum sağlamayı başardığını da sözlerine ekledi.

Tüketiciler genel harcama rekorunu kırmazken, bütçelerinde ekstra para olanlar bu parayı giderek daha çok seyahat, dışarıda yemek yeme ve diğer hizmet sektörü satın alımları gibi deneyimlere harcıyor.

Havayolları ve oteller güçlü bir seyahat sezonu bekliyor, gemi şirketleri rekor rezervasyonlar görüyor ve konser ve spor etkinlikleri için biletler hala çok yüksek fiyatlarda. Buna karşılık, daha yüksek gıda maliyetleri ve Federal Rezerv'in faiz oranlarını yüksek tutarak enflasyonu dizginleme çabaları arasında temel olmayan ev alışverişleri azalıyor – bu da uzun bir süre boyunca yüksek ipotek ve kredi kartı oranlarının tetiklenmesine neden oluyor.

Büyük bütçeli ev satın alımlarındaki düşüş aylarca sürdü ve havuzlar daha yavaş taleple karşı karşıya kalan tek arka bahçe özelliği değil; Traeger Grills, pandemi sonrası toparlanmanın başlarında başlayan bir eğilimin parçası olarak ilk çeyrekte gelirlerinin azaldığını bildirdi. Ancak Amerikalıların ev yenileme iştahına güvenen işletmeler, havuz inşaatçıları da dahil olmak üzere, daha zayıf zamanlara uyum sağlamaya devam ediyor.

Emlak analitiği firması Cape Analytics'e göre, 2020 yılında yer altı ve jakuzili havuzlardan, genellikle daha ucuz olan şişirilebilir ve yer üstü modellere kadar her türlü havuzun kurulumu %20 arttı.

O zamanlar, “insanlar 'Tamam, bir süre evde kalacağız, tatilleri arka bahçemize taşımalıyız' diye yerleşmeye başlamıştı,” diyor ailesi yaklaşık 60 yıldır havuz inşaat sektöründe olan Ast. Tedarikçilerin yoğun siparişlere yetişmekte zorlandığını ve müteahhitlerin aylarca süren gecikmelerle karşı karşıya kaldığını hatırlıyor.

Pennsylvania, Hatfield'da havuz montajcısı olan Scott Payne de pandemi sırasında işlerin patladığını gördü: “Bir şirket olarak, ilk yedi yılın beşinde gelirimizi ikiye katladık. Bu yıllardan ikisi Covid sırasındaydı.” Talebin en yoğun olduğu dönemde günde sekiz ila 10 çağrı aldığını anlattı.

Ancak ülke çapındaki son düşüşlere rağmen Payne ve Ast, her ikisi de artan malzeme maliyetleri nedeniyle fiyatları artırsa bile işlerinin iyi gittiğini söyledi. Her ikisi de pandemi sırasında yaptıkları işin bu yavaşlamayı atlatmak için bir temel oluşturmaya yardımcı olduğunu söyledi.

Birkaç yıl önce zengin bir bölgedeki artan talebe yanıt vermek, Payne'in şirketinin orada hâlâ para kazandığı bir “her yerde bulunma” geliştirmesine olanak sağladı, dedi. Bugün üzerinde çalıştığı daha az proje olsa da, daha pahalı projeler yapıyor ve bu da işinin daha yüksek gelirlerini korumasına olanak sağlıyor.

“Birçok şirket belki biraz geri çekildi,” dedi. “Bunu görmediğimizi söyleyemem, ancak belki de bundan biraz izoleyiz. Hala çok, çok meşgulüz.”

Ast, Shasta'nın pandemi sırasında yaptığı hamlelerin de talebin azalmasıyla karşılığını aldığını söyledi. Potansiyel müşterilerin projelerinin maliyetlerini tahmin etmelerine yardımcı olmak için bir çevrimiçi hesap makinesi çıkardı ve kurulumdan sonra bakım hizmetleri sunan yeni bir havuz bakım bölümü başlattı. Tüm bu faktörlerin bir araya gelmesi, şirketin genel pazardaki daha az tüketiciden daha fazla gelir elde etmesini sağladı, dedi Ast.

Pool Corp. bile yavaşlamanın olumlu bir yönüne işaret etti: Son zamanlarda pek çok evde yeni havuzlar inşa edilmesi veya mevcut havuzların yenilenmesiyle birlikte Shasta'nın şu anda sunduğu türden bakım hizmetlerine olan talep arttı.

Şirket, kazanç açıklamasında, “Kimyasallardaki hacim artışı ve ekipman satışlarının (temizleyiciler hariç) yıl boyunca yalnızca %2 düşmesiyle kanıtlandığı üzere bakımla ilgili ürün satışlarının istikrarlı kalması bizi cesaretlendiriyor. Bu, 2024'ün ilk çeyreğinde gerçekleşen %3'lük düşüşe göre bir iyileşme anlamına geliyor” dedi.

İklim değişikliğinin daha erken, daha sıcak ve daha sık sıcak hava dalgalarına yol açmasıyla birlikte (örneğin haziran ortasında ülkenin büyük bölümünü kavuran sıcak hava dalgaları), bazı tüketiciler yüzme havuzlarını olmazsa olmaz bir şey olarak görmeye başlayabilir.

Ast, Arizona'da “Çölün ortasında lüks ile ihtiyaç arasındaki çizginin biraz bulanıklaştığını” söyledi.