Burberry (BRBY) Kazanç Q4, FY 2025

Melike

Global Mod
Global Mod
Burberry (BRBY) Kazanç Q4, FY 202513 Mayıs 2025 Salı günü Londra, İngiltere'deki Burberry Group Plc Luxury Boutique dışındaki bir bayrak üzerinde bir binicilik şövalye cihaz logosu.

Bloomberg | Getty Images


Börek Çarşamba günü, yerleşik lüks evdeki geri dönüş çabalarının devam etmesi nedeniyle bir dizi örgütsel değişiklik duyurdu.

Şirket, önlemlerin, 2027'de tamamlanacak şekilde programın ömrü boyunca “küresel olarak yaklaşık 1.700 rolü etkileyebilecek insanlarla ilgili maliyetlerde azalmaya” yol açabileceğini söyledi.

Tedarik ve gayrimenkul boyunca maliyet azaltma da dahil olmak üzere hareketlerin, 60 milyon £ (79,9 milyon $) maliyet tasarrufuna yol açacağı ve CEO Joshua Schulman'ın miras İngiliz markasının servetini canlandırma stratejisinin en son aşamasını işaret ettiği tahmin ediliyor. Kasım ayında ilan edilen 40 milyon £ maliyet azaltma önlemlerini takip ederek toplam tahmini maliyet tasarrufu 100 milyon £ 'a ulaştı.

İş kesintileri, Burberry'nin genel müdahalesinin yaklaşık% 20'sini etkileyecek ve çoğunluk ofis tabanlı rollerde, mağazalarda ve İngiltere'deki Castleford'daki fabrikasında gerçekleşecek.

Hisse senetleri Londra'da piyasadan açıldıktan kısa bir süre sonra% 8,5 arttı.

Burberry satışları mali dördüncü çeyrekte beklenenden biraz daha az düştü, üç ayda Mart ayında% 6 düştü. Analistler, şirket tarafından derlenen bir fikir birliği tahminde% 7'lik bir düşüş beklemişti.

Mali yıl için satışlar% 12 düşüşle ve beklenen% 13 düşüşe düştü. Yıl için toplam gelir, tahmini 2.451 milyar £ 'dan biraz daha ileride 2.461 milyar £ (3.273 milyar $) idi.

Satışlar, Asya-Pasifik'teki zayıflığın liderliğindeki yıl boyunca ve çeyrek boyunca tüm bölgelere düştü. Üçüncü çeyrekte pozitif performansın parlak bir noktası olan Amerika'daki satışlar, mali yılı sona erdirmek için üç ayda% 4'lük bir kayıpla döndü.

Burberry daha önce ABD'yi üçüncü çeyrek satışlarda parlak bir nokta olarak işaretlemişti. Ancak moda evi Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “mevcut makroekonomik ortamın jeopolitik gelişmeler ışığında daha belirsiz hale geldiğini” söyledi.

Schulman yaptığı açıklamada, “Zor bir makroekonomik zemine karşı çalışırken ve hala geri dönüşümüzün ilk aşamalarında olduğumuzda, Burberry'nin en iyi günlerinin önde olduğu ve zaman içinde sürdürülebilir karlı büyüme sağlayacağımız her zamankinden daha iyimserim.” Dedi.

Şirket, ABD tarifelerinin tahmini etkisi hakkında özel rehberlik sağlamadı. Asıl bir olumsuz risk olarak “jeopolitik gerginlikte artımlı tarife risklerine yol açan artımlı bir artışa yol açan jeopolitik gerilim artışı” nı işaretlemiştir.

Burberry Baş Finans Direktörü Kate Ferry, tarife etkisinin şu anda “çok dinamik” olduğunu ve şirketin kesin rakamlara çekilmeyeceğini söyledi.

Ferry Çarşamba günü yapılan bir kazanç çağrısı sırasında, “Biz iyi çeşitlendirilmiş bir işiz. ABD gerçekten önemli ama işimizin% 19'u.

Kasım ayında Schulman, satış ve bir dizi yönetim değişikliği ortasında şirket için uzun bir düşük performans döneminden sonra “düzelme” acil planlarını duyurdu.

Stratejik revizyon, 169 yaşındaki perakendecinin en son yinelemesini işaret ediyor. Schulman Temmuz ayında Michael Kors'dan katıldı ve son on yılda markanın dördüncü CEO'su oldu.

Analistler yine de Schulman'ın gündeminin hızını sorguladılar ve meyve vermeden önce biraz zaman alabileceğini öne sürdüler.

“Aşırı piyasa Gyrations bby's zamanında [Burberry’s] Finaller, markanın dönüş durumunun yavaş yanık modunda olduğunu öne sürüyor, “diye yazdı Jefferies bir notta.

Ayrıca, Burberry'nin imza hendek gibi zamansız, zımba parçaları ve baş yaratıcı memur David Lee'nin bu alanda yenilik yapma yeteneğine odaklanmasının sınırlamalarını da not ettiler.

Üçüncü köprü analisti Yanmei Tang, “Burberry'nin imza trençkotu, tartışmasız bir simge, bir iş zorluğu oluşturur. Yaşam boyu bir ürün olarak, müşterileri sezondan sonra sezondan sonra geri getiren trend güdümlü öğelerin yanı sıra doğal olarak tekrar satın alım sıklığını sınırlar.” Dedi.