Burberry (BRBY) Kazançlar Q3 FY25Alışveriş yapanlar, 13 Aralık 2024'te San Diego, California'da lüks bir alışveriş merkezi olan Fashion Valley'de bir Burberry mağazasına giriyor.
Kevin Carter | Getty Images Haberleri | Getty Images
Burberry hisseleri, şirketin mali üçüncü çeyrekte satışlarda beklenenden daha sığ bir düşüş bildirdikten sonra Cuma günü% 16'ya yükseldi ve CEO Joshua Schulman'ın kuşatılmış İngiliz moda evini yenileme çabalarını ilk gördü.
Karşılaştırılabilir satışlar Aralık ayına kadar üç ayda% 4 azaldı. Analistler, şirket tarafından derlenen bir fikir birliği tahminde% 12'lik bir düşüş beklemişti.
Hisse senetleri, Londra saat 10: 00'a kadar% 12,9 artışla, diğer lüks hisse senetleri daha yüksek takip etmek için biraz kazanç elde edildi.
Festival alışveriş dönemi üzerindeki toplam gelir, bildirilen döviz kurlarında yıllık% 7 düşüşle 659 milyon £ (816 milyon $) idi.
Satışlar Asya Pasifik'te ve Avrupa, Orta Doğu, Hindistan ve Afrika bölgesinde – sırasıyla% 9 ve% 2 düşüşle – ancak Amerika'da% 4 oranında yükseldi ve ABD tüketici sektöründe daha geniş bir yeniden diriliş .
Şirket, ikinci yarı sonuçların ilk yarıda ayarlanmış işletme kaybını geniş ölçüde dengeleyeceğinin “daha olası” olduğunu söyledi.
Stok Grafik simgesi
Börek
Schulman, müşterilerin Burberry'nin son kampanyalarına verdiği yanıtla “teşvik edildiğini” söyledi, ancak markanın dönüşümünün hala ilk aşamalarında olduğunu ve “yapılacak çok şey var” olduğunu belirtti.
Cuma günü yaptığı açıklamada, “Kasım ayında Burberry'yi başlattığından beri, marka arzusunu yeniden canlandırma, performansımızı iyileştirmek ve uzun vadeli değer yaratma stratejimizi ilerletmek için hızla hareket ettik.” Dedi.
Diyerek şöyle devam etti: “Temel kategorilerimizin hızlanması, Burberry'nin en özgünlüğe sahip olduğumuz en fazla fırsata sahip olduğu ve stratejik planımızın zaman içinde sürdürülebilir, kârlı büyüme sağlayacağına olan inancımızı güçlendiriyor.”
Baş Finans Müdürü Kate Ferry, şirketin revizyon için bir zaman dilimi belirlemediğini, ancak yakın vadede yakın geçmişinin başarısına dönmeyi umduğunu söyledi.
“Kesinlikle geri dönmeyi planladığımız yer burası. Bu noktada, ilk günler,” dedi bir kazanç çağrısı sırasında bir CNBC sorusuna yanıt olarak.
Ferry ayrıca, şirketin ABD tüketimini artıran “makro eğilimleri teşvik etmekten” yararlanmayı umduğunu, ancak şu anda bunu tahminlerine karşı faktoring olmadığını söyledi. Tüketiciler daha güçlü bir dolar, kripto kazançları ve Başkan Donald Trump kaynaklı piyasa mitinginden yararlandığından, analistlerin ABD satışlarında devam eden bir artış öngördüğü gibi geliyor.
Kasım ayında Schulman, satış ve bir dizi yönetim değişikliği ortasında şirket için uzun bir düşük performans döneminden sonra “düzelme” acil planlarını duyurdu.
Schulman'ın markayı “orijinal amacına” geri döndürmeyi amaçladığı planlar, Burberry hisselerini tüm zamanların en yüksek seviyesine gönderdi ve hisse senedi o zamandan beri yenilenen yatırımcı güvenini izlemeye devam etti.
Duyuru, 28 Eylül 2024'te ilk yarıya kadar Burberry'nin sonuçlarıyla birlikte teslim edildi ve bu sırada satışlar üst üste ikinci çeyrek için% 20 oranında sözleşme yaptı.
Stratejik revizyon, 169 yaşındaki perakendecinin en son yinelemesini işaret ediyor. Schulman Temmuz ayında Michael Kors'dan katıldı ve son on yılda markanın dördüncü CEO'su oldu.
Yayalar, 2 Eylül 2024'te Londra'nın merkezindeki British Moda Etiketi Burberry mağazasının pencere sergisinden geçiyor.
Henry Nicholls | AFP | Getty Images
Analistler, sonuçları marka için olumlu bir başlangıç sinyali olarak memnuniyetle karşıladı ve RBC mağazaları ve koleksiyonları kolaylaştırmak için belirli çabalara işaret ediyor.
RBC analistleri Piral, “Bu sonuçları doğru yönde ilk (ve erken) bir adım olarak görüyoruz. Mağaza düzeni ve sunum, temel ürün kategorilerine yeniden odaklanma ve Markdown etkinliğinden kesinlikle katkılar ile ilgili kolay düzeltmeler iyileştirmeye katkıda bulundu.” Dadhania ve Richard Chamberlain bir Cuma notunda yazdılar.
Sonuçlar, tatil dönemi boyunca lüks satışlarda daha geniş bir artışın ortasında, geçen hafta Cartier sahibi Richemont, “şimdiye kadarki en yüksek” üç aylık satış rakamını bildirdi ve kötü lüks pazarda uzun zamandır beklenen bir geri dönüş umutlarını artırdı.
Tüketici, “Bu olumlu sürprizlere katkıda bulunan birkaç faktör var. Birincisi, Richemont'un son sonuçları tüm ülkelerde talepte genel bir iyileşme olduğunu gösterdi ve Burberry, özellikle ABD'de, tüm bölgelerde sıralı bir iyileşme yaşadı.” Quilter Cheviot'ta isteğe bağlı analist dedi.
“Buna ek olarak, Burberry'nin envanteri önemli indirimlerle temizleme çabaları, satışların artırılmasına ve hisse senedi seviyelerini etkili bir şekilde yönetmeye yardımcı oldu. Ayrıca Burberry'nin gövdeye geri dönen stratejinin olumlu sonuçlar göstermeye başlayabileceğini, tüketicilerle iyi bir şekilde yankılanmaya başlayabileceğini görmek de cesaret vericidir.” eklendi.
Kevin Carter | Getty Images Haberleri | Getty Images
Burberry hisseleri, şirketin mali üçüncü çeyrekte satışlarda beklenenden daha sığ bir düşüş bildirdikten sonra Cuma günü% 16'ya yükseldi ve CEO Joshua Schulman'ın kuşatılmış İngiliz moda evini yenileme çabalarını ilk gördü.
Karşılaştırılabilir satışlar Aralık ayına kadar üç ayda% 4 azaldı. Analistler, şirket tarafından derlenen bir fikir birliği tahminde% 12'lik bir düşüş beklemişti.
Hisse senetleri, Londra saat 10: 00'a kadar% 12,9 artışla, diğer lüks hisse senetleri daha yüksek takip etmek için biraz kazanç elde edildi.
Festival alışveriş dönemi üzerindeki toplam gelir, bildirilen döviz kurlarında yıllık% 7 düşüşle 659 milyon £ (816 milyon $) idi.
Satışlar Asya Pasifik'te ve Avrupa, Orta Doğu, Hindistan ve Afrika bölgesinde – sırasıyla% 9 ve% 2 düşüşle – ancak Amerika'da% 4 oranında yükseldi ve ABD tüketici sektöründe daha geniş bir yeniden diriliş .
Şirket, ikinci yarı sonuçların ilk yarıda ayarlanmış işletme kaybını geniş ölçüde dengeleyeceğinin “daha olası” olduğunu söyledi.
Stok Grafik simgesi
Börek
Schulman, müşterilerin Burberry'nin son kampanyalarına verdiği yanıtla “teşvik edildiğini” söyledi, ancak markanın dönüşümünün hala ilk aşamalarında olduğunu ve “yapılacak çok şey var” olduğunu belirtti.
Cuma günü yaptığı açıklamada, “Kasım ayında Burberry'yi başlattığından beri, marka arzusunu yeniden canlandırma, performansımızı iyileştirmek ve uzun vadeli değer yaratma stratejimizi ilerletmek için hızla hareket ettik.” Dedi.
Diyerek şöyle devam etti: “Temel kategorilerimizin hızlanması, Burberry'nin en özgünlüğe sahip olduğumuz en fazla fırsata sahip olduğu ve stratejik planımızın zaman içinde sürdürülebilir, kârlı büyüme sağlayacağına olan inancımızı güçlendiriyor.”
Baş Finans Müdürü Kate Ferry, şirketin revizyon için bir zaman dilimi belirlemediğini, ancak yakın vadede yakın geçmişinin başarısına dönmeyi umduğunu söyledi.
“Kesinlikle geri dönmeyi planladığımız yer burası. Bu noktada, ilk günler,” dedi bir kazanç çağrısı sırasında bir CNBC sorusuna yanıt olarak.
Ferry ayrıca, şirketin ABD tüketimini artıran “makro eğilimleri teşvik etmekten” yararlanmayı umduğunu, ancak şu anda bunu tahminlerine karşı faktoring olmadığını söyledi. Tüketiciler daha güçlü bir dolar, kripto kazançları ve Başkan Donald Trump kaynaklı piyasa mitinginden yararlandığından, analistlerin ABD satışlarında devam eden bir artış öngördüğü gibi geliyor.
Kasım ayında Schulman, satış ve bir dizi yönetim değişikliği ortasında şirket için uzun bir düşük performans döneminden sonra “düzelme” acil planlarını duyurdu.
Schulman'ın markayı “orijinal amacına” geri döndürmeyi amaçladığı planlar, Burberry hisselerini tüm zamanların en yüksek seviyesine gönderdi ve hisse senedi o zamandan beri yenilenen yatırımcı güvenini izlemeye devam etti.
Duyuru, 28 Eylül 2024'te ilk yarıya kadar Burberry'nin sonuçlarıyla birlikte teslim edildi ve bu sırada satışlar üst üste ikinci çeyrek için% 20 oranında sözleşme yaptı.
Stratejik revizyon, 169 yaşındaki perakendecinin en son yinelemesini işaret ediyor. Schulman Temmuz ayında Michael Kors'dan katıldı ve son on yılda markanın dördüncü CEO'su oldu.
Yayalar, 2 Eylül 2024'te Londra'nın merkezindeki British Moda Etiketi Burberry mağazasının pencere sergisinden geçiyor.
Henry Nicholls | AFP | Getty Images
Analistler, sonuçları marka için olumlu bir başlangıç sinyali olarak memnuniyetle karşıladı ve RBC mağazaları ve koleksiyonları kolaylaştırmak için belirli çabalara işaret ediyor.
RBC analistleri Piral, “Bu sonuçları doğru yönde ilk (ve erken) bir adım olarak görüyoruz. Mağaza düzeni ve sunum, temel ürün kategorilerine yeniden odaklanma ve Markdown etkinliğinden kesinlikle katkılar ile ilgili kolay düzeltmeler iyileştirmeye katkıda bulundu.” Dadhania ve Richard Chamberlain bir Cuma notunda yazdılar.
Sonuçlar, tatil dönemi boyunca lüks satışlarda daha geniş bir artışın ortasında, geçen hafta Cartier sahibi Richemont, “şimdiye kadarki en yüksek” üç aylık satış rakamını bildirdi ve kötü lüks pazarda uzun zamandır beklenen bir geri dönüş umutlarını artırdı.
Tüketici, “Bu olumlu sürprizlere katkıda bulunan birkaç faktör var. Birincisi, Richemont'un son sonuçları tüm ülkelerde talepte genel bir iyileşme olduğunu gösterdi ve Burberry, özellikle ABD'de, tüm bölgelerde sıralı bir iyileşme yaşadı.” Quilter Cheviot'ta isteğe bağlı analist dedi.
“Buna ek olarak, Burberry'nin envanteri önemli indirimlerle temizleme çabaları, satışların artırılmasına ve hisse senedi seviyelerini etkili bir şekilde yönetmeye yardımcı oldu. Ayrıca Burberry'nin gövdeye geri dönen stratejinin olumlu sonuçlar göstermeye başlayabileceğini, tüketicilerle iyi bir şekilde yankılanmaya başlayabileceğini görmek de cesaret vericidir.” eklendi.