Burberry hisseleri, revizyon stratejisinin dönüm noktasına işaret etmesiyle gün içi en yüksek seviyesine ulaştı

Melike

Global Mod
Global Mod
Burberry hisseleri, revizyon stratejisinin dönüm noktasına işaret etmesiyle gün içi en yüksek seviyesine ulaştıAlışveriş yapanlar Burberry'nin Şangay mağazasının önünden geçiyor

Kevin Lee | Getty Images


LONDRA — Burberry lüks moda evinin sıkıntılı servetini yeniden canlandırmak için tasarlanan kapsamlı yenileme planları kapsamında miras tasarımlarına ve iddialı parçalara yeniden odaklanarak alışveriş yapanları geri kazanmayı ve azalan satışları artırmayı hedefliyor.

Şirket, Perşembe günü açıklanan “Burberry Forward” stratejik revizyonunun, temel palto ve eşarplara odaklanarak ürün seçiminde daha disiplinli bir yaklaşım benimseyerek markayı “orijinal amacına” yeniden bağlamayı amaçladığını söyledi.

Hisseler duyuru üzerine %22'nin üzerinde artış göstererek bugüne kadarki en büyük gün içi kazancını kaydetti. Hisse günü %18,7 yükselişle tamamladı. Hisseler yılbaşından bugüne yaklaşık %39 oranında düşüş gösterdi.

Analistler bu habere olumlu yanıt vererek, zor durumdaki marka için potansiyel bir “dönüm noktası” olduğuna işaret etti.

Schulman yeni vizyonunu açıkladı


Planlar, Burberry'nin Temmuz ayında Michael Kors'tan katılan ve son on yılda markanın dördüncü CEO'su olan yeni CEO Joshua Schulman yönetimindeki yeniden konumlandırmasına ilişkin ilk bilgileri sağlıyor.

Schulman, yaptığı açıklamada, “Bugün, doğru rotayı çizmek, işi istikrara kavuşturmak ve Burberry'yi sürdürülebilir, kârlı bir büyümeye dönüş için konumlandırmak için acilen hareket ediyoruz.” dedi.

Hisse senedi grafiği simgesi







Burberry


Schulman, markanın son yıllarda temel ürünlerinden çok uzaklaştığını, tüketicileri uzaklaştırdığını ve miras ürünler yerine niş ürünlere çok fazla odaklandığını söyledi. Ayrıca markanın “yükselme stratejisinin”, özellikle deri ürünlerde fiyatların pazar konumuyla uyumsuz olmasına neden olduğunu belirtti.

“Artık marka arzusunu yeniden canlandırmak, performansımızı geliştirmek ve uzun vadeli değer yaratmayı teşvik etmek için net bir çerçeveye sahibiz. Güçlü temellerimize dayanarak Burberry'nin en iyi günlerinin yakında olacağından eminim” diye ekledi.

Planlar, Burberry'nin satışlarının üst üste ikinci çeyrekte %20 düştüğünü gösteren 2024 ara sonuçlarıyla birlikte sunuldu.

Savaş halindeki Burberry için bir 'dönüm noktası'


Düşük performans, lüks sektörde daha geniş bir yavaşlamanın yaşandığı bir dönemde ortaya çıktı ve kişisel lüks ürünler pazarının bu yıl %2 daralması bekleniyor. Ancak analistler uzun zamandır şirketin doğasında olan başarısızlıklara dikkat çekiyor; birbirini izleyen CEO'lar markayı yeniden canlandırmaya ve imajını yükseltmeye yönelik başarısız girişimlerde bulunuyor.

RBC Capital Markets analisti Piral Dadhania, Perşembe günkü revizyon planının uzun zaman aldığını ve markanın en güçlü alanlarına odaklanmasına izin vermesi gerektiğini söyledi.

Dadhania bir notta, “Miras ve dış giyime odaklanmak, strateji açısından beklediğimiz şey, çünkü bizim görüşümüze göre daha az rekabetçi bir kategoride daha fazla özgünlük sunuyor.” dedi.

Quilter Cheviot'un ihtiyari tüketici analisti Mamta Valechha, bunu “çok zor bir dönemde bir dönüm noktası” olarak nitelendirdi.


Yayalar, 2 Eylül 2024'te Londra'nın merkezinde İngiliz moda markası Burberry'nin mağazasının vitrininin önünden geçiyor.

Henry Nicholls | Afp | Getty Images


Citi'nin lüks mal sermayesi araştırma başkanı Thomas Chauvet, küresel lüks marka konumlandırmasından uzaklaşmadan ürün tasarımı, çeşitler, fiyatlandırma mimarisi, dağıtım ve iletişim alanlarında “önemli değişiklikler” görmeyi beklediğini söyledi.

Strateji değişikliği, Schulman'ın daha hevesli tüketicileri hedeflemek için eski işvereninin yöntemlerini kullanarak bir 'İngiliz Koç' stratejisini benimseyeceği yönündeki spekülasyonların ardından geldi. Bu tür yöntemler, satış noktalarını ikiye katlamayı ve düşük fiyatlı perakendecilere maruz kalmayı artırmayı içerebilir.

Third Bridge analisti Yanmei Tang, Perşembe günü üst düzey lükse geçişi memnuniyetle karşıladı ancak genel stratejinin başarısının büyük ölçüde Schulman'ın vizyonunu şirket tasarımcılarının vizyonuyla uyumlu hale getirme becerisine bağlı olacağını söyledi.

“Burberry, İngiliz mirasını ön planda tutarak üst düzey, sanatsal koleksiyonları erişilebilir, temel ürünlerle dengeleyerek Louis Vuitton gibi markalardan ilham alabilir. Bu stratejinin başarısı, Schulman'ın iş zekası ile Lee'nin yaratıcı vizyonu arasındaki uyuma bağlı olacaktır. ” dedi.

Bernstein, geçen ayın sonlarında şirketin Schulman'ın atanmasının ardından “doğru yolda ilerlediğini” söyleyerek notunu daha iyi performansa yükseltti. Kısa bir süre sonra HSBC de aynı şeyi yaptı.