Christie's CEO'su Bonnie Brennan genç koleksiyoncuları ve kripto paraları hedefliyor

Melike

Global Mod
Global Mod
Christie's CEO'su Bonnie Brennan genç koleksiyoncuları ve kripto paraları hedefliyorBu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC'nin Inside Wealth haber bülteninde, yüksek net değere sahip yatırımcı ve tüketicilere yönelik haftalık bir rehber olan Robert Frank ile birlikte yayınlandı. Gelecekteki basımları doğrudan gelen kutunuza almak için kaydolun. Art house Christie's, yeni CEO'suna göre çevrimiçi müzayedeler, dijital sanat ve lüks ürünlerle yeni nesil zenginliğe ulaşmayı hedefliyor. 1 Şubat'ta CEO olacak olan Christie's Amerika kıtası başkanı Bonnie Brennan, özel bir röportajda CNBC'ye, değişen zenginlik demografisinin açık artırma işine yeni bir yaklaşım getirdiğini söyledi. Brennan 13 yıldır müzayedede yer alıyor ve CEO Guillaume Cerutti'nin yerini alacak. CEO Guillaume Cerutti, başkan olarak kalacak ve Christie's'in sahibi Pinault ailesinin holding şirketi Artémis'in sanatsal ve kültürel faaliyetlerini denetleme görevini üstlenecek. Brennan, Christie's'in Amerika kıtasındaki alıcılarının ve teklif verenlerinin dörtte birinden fazlasının artık Y kuşağı veya daha genç yaşta olduğunu söyledi. Genç alıcılardaki artış, büyümeyi online satışlara da kaydırdı; 2024'te Christie's'e verilen tüm tekliflerin %81'i online kanallardan geldi. Brennan, “Y kuşağı ve Z kuşağı alıcıların sayısında büyük bir artış yaşadık” dedi. “Onların ilgilendikleri şeyler konusunda iyi dinleyiciler olduğumuzdan emin olmalıyız.” Müzayede evinin lüks ürünler işi (el çantalarından saatlere ve mücevherlere kadar her şeyin satışa sunulması), daha sonra genellikle sanat eseri satın almaya yönelen genç koleksiyoncular için güçlü bir yeni iş kaynağı oldu. Brennan, kripto paranın özellikle 40 yaş altı kitle arasında değer ve popülerlik açısından yeniden canlanması nedeniyle dijital sanat ve misli olmayan tokenlerin (NFT) satışlarının da geri dönüş yapacağını söyledi. 2021 yılında Christie's, sanatçı Beeple'ın 69 milyon dolarlık dijital sanat eserini satarak sanat dünyasında tarihi bir ana ve NFT çılgınlığının zirvesine işaret etti. Dijital varlıkların o zamandan beri değeri düştü ve bu da yaygın kayıplara ve dolandırıcılık ve piyasa manipülasyonu suçlamalarına yol açtı. Brennan, “Beeple'dan sonra çok fazla NFT'mizin olmadığı bir kripto kışı yaşadık” dedi. “Ancak kripto piyasası istikrara kavuşurken ve bazı yeşil alanlar görürken, hâlâ bu konuda uzun bir yol olduğuna inanıyorum.” Genç koleksiyonerlerin ilgi odağı olan bir diğer konu da ünlü koleksiyonları. Christie's'de, bir zamanlar Elton John'a ait olan, arabası, piyanosu ve gümüş platform çizmeleri de dahil olmak üzere 94.500 dolara satılan ürün koleksiyonunun satışının toplamı 20 milyon doları aştı. Brennan, “Amerika'da şöhret satar” dedi. Zenginliğin yaşlı nesilden genç nesile doğru kayması, servet yönetimini, lüks malları ve özellikle de açık artırma ve koleksiyon pazarlarını yeniden şekillendiriyor. Büyük Varlık Transferi kapsamında önümüzdeki yıllarda genç nesillere ve kadınlara 100 trilyon dolardan fazla para aktarılması bekleniyor. Artan kazanç gücü ve 30'lu ve 40'lı yaşlar arasında yaratılan teknoloji servetiyle birleştiğinde, yıllardır baby boomer kuşağının yön verdiği koleksiyon pazarı büyük bir gard değişimine tanık oluyor. Brennan, coğrafi olarak ABD'nin Christie's için büyük bir büyüme motoru olmaya devam edeceğini ve şirketin geçen yılki açık artırma satışlarının %42'sini oluşturacağını söyledi. Brennan'ın dört yıl boyunca Amerika kıtasının başkanlığını yaptıktan sonra CEO olarak atanması, özellikle Çin ekonomisinin zor durumda olduğu bir dönemde ABD'nin küresel açık artırma pazarındaki öneminin doğrulanması olarak görülüyor. “Amerika bazen hafife alınıyor, ancak pazarımızın omurgası ve her sezon istikrarı aslında Amerikalılara ait” dedi. Brennan, genç alıcıları çekmenin ve ABD'de büyümenin ötesinde, Christie's'in yapay zeka kullanımını da genişletmeyi düşündüğünü söyledi. Christie's'in bugün esas olarak insan kaynakları işlevleri için ve müşterilerden gelen sık sorulan soruların yanıtlanmasına yardımcı olmak için yapay zeka araçlarını kullandığını söyledi. Zamanla yapay zekayı “müşteri deneyimini geliştirmek” ve hatta belki de sanat eserlerine değer verilmesine ve kimliklerinin doğrulanmasına yardımcı olmak için kullanmayı umuyor. “Bu yararlı bir araç; insanların yerini alamaz” dedi. “Ayrıca uzmanlarımızın görüşüne de ihtiyacımız olacak. Ancak yapay zeka, bir iyileştirme olarak bakılacak ve incelenecek gerçekten iyi veriler sağlayacak.” Brennan, 2024'ün ikinci yarısının daha güçlü geçmesinin bu yıl da devam etmesinin, hatta hızlanmasının beklendiğini söyledi. ArtTactic'e göre küresel müzayede satışları 2024'te %25 düşüşle 8,3 milyar dolara geriledi ve 2022'deki zirveye göre %40 düşüş gösterdi. Ancak Christie's emsallerinin çoğundan biraz daha iyi bir performans sergiledi ve 2024'te toplam açık artırma satışlarının düşüşle 4,2 milyar dolar olduğunu bildirdi. %16, özel satışların toplamı ise %41 artışla 1,5 milyar dolara ulaştı. Sanat uzmanları, geçen yıl piyasadaki en büyük engelin alıcılardan gelen talep olmadığını, ancak satışa sunulan harika eserlerin eksikliği olduğunu söyledi. Christie's, 2024 yılında “satış oranı”nın (satılan lotların yüzdesi) sağlıklı bir %86 olduğunu söyledi. Şirket, geçen yıl açık artırmada en pahalı eseri olan Rene Magritte'nin “L'empire des lumières” adlı eserini 121 milyon dolara sattı. . Geçen yıl 100 milyon doların üzerinde açık artırmaya çıkan tek eser bu oldu. Brennan, 2025 yılının şimdiden satıcılar arasında daha yüksek güven işaretleri gösterdiğini söyledi. “Müşterilerden gelecek o kadar çok şey var ki bu bana pazarın baharda güçlü olacağını gösteriyor” dedi. “Ne olacağını asla bilemezsiniz, ancak bu yıl, özellikle de ilk yarı konusunda kendimi gerçekten iyi hissediyorum.”


Bu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC'nin Inside Wealth haber bülteninde, yüksek net değere sahip yatırımcı ve tüketicilere yönelik haftalık bir rehber olan Robert Frank ile birlikte yayınlandı. Üye olmak gelecekteki basımları doğrudan gelen kutunuza almak için.

Art house Christie's, yeni CEO'suna göre çevrimiçi müzayedeler, dijital sanat ve lüks ürünlerle yeni nesil zenginliğe ulaşmayı hedefliyor.