Çin Talebi, Tarifeler Tehditleri TezgahMilano, İtalya'daki Galleria Vittorio Emanuele Alışveriş Merkezi'ndeki bir Gucci lüks mal mağazası.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Avrupa'nın sorunlu lüks sektörü, iyimser bir kazanç sezonundan sonra canlanma belirtileri gösteriyor. Ancak Çin'de devam eden zayıflık – ve ABD tarifeleri beklentisi – en seçkin markaları bile cebin payı için yarışmaya bırakabilir.
Algebris Investments portföy yöneticisi Simone Ragazzi geçen hafta CNBC'ye verdiği demeçte, “2024 sektör için en kötü yıllardan biri oldu. Özellikle ikinci yarıda 2025'e kadar bir tür normalleşme olacağına inanıyoruz.”
Birkin çanta üreticisi Hermes Yayınlanan Blowout Bu ayın başlarında dördüncü çeyrek satışları, daha iyi performansını geniş bir şekilde iyimser kazanç sezonunun kapanışında uzattı, bu sırada moda evlerini bile zorladı Lvmh ve gucci-sahip Kering Üç aylık tahminleri yenin.
Sonuçlar, Cartier sahiplerinden sonra, sektör için uzun zamandır beklenen bir geri dönüşün daha önceki tahminlerine ağırlık ekledi Richemont Geçen ay, üç aydan Aralık ayında “şimdiye kadarki en yüksek” üç aylık satışlarını yayınladı.
“Sonuç, en kötüsü arkamızda – büyük olasılıkla 2024'ün üçüncü çeyreğiydi – ve çoğunlukla ABD tüketicileri ve Avrupalı tüketiciler tarafından yönlendirilen döngüsel bir iyileşme görüyoruz.” Bernstein'daki küresel lüks mallar kıdemli analisti, e -posta yoluyla söyledi.
ABD Tarifesi Tehditleri Tezgah
Bununla birlikte, lüks pazarın uzun zamandır bir direği olan Çin tüketiminin toparlanması ve sektörü ve ötesini engelleyen ABD tarifelerinin beklentisi hakkında soru işaretleri devam ediyor.
Hala Zayıf Çin satışları, dördüncü çeyrek raporlarının yinelenen bir teması olarak kaldı. L'Oreal Ve Kering'in Gucci – özellikle piyasaya maruz kalan iki grup – ülkedeki düşüşün azaltılmasını vurguladı. Bu arada, ABD Başkanı Donald Trump altındaki Avrupa şirketleri üzerindeki olası vergiler, daha geniş makroekonomik belirsizlik ile birleştiğinde, kazanç çağrılarının temel özellikleridir.
UBS'deki Avrupa lüks malları başkanı Zuzanna Pusz, CNBC'ye ekstra görevlerin uygulanması gerektiğini söyledi, firmalar muhtemelen bu ayın başlarında yapabileceklerine işaret ettikleri bir şey olan fiyat artışları yoluyla tüketicilere aktarmaya çalışacaklardı. Ancak, bazı şirketlerin ek fiyat artışlarını diğerlerinden daha zorlu bir zamana sahip olacağını belirtti.
Ragazzi, bazı firmalar için “çok acı verici” olabileceğini belirterek, “Zaten ağır fiyat artışlarından geliyor.
Avrupa'nın lüks sektörü, operasyonlarının çoğunun ABD gibi denizaşırı pazarlarda çoğaltılamaması nedeniyle olağandışıdır – Trump'ın ithalat suçlamalarının kilit niyeti. Örneğin, bir deri ceketin üzerine “İtalya'da Made” etiketi vermek, orada üretilen ürüne bağlıdır.
Pusz, lüks firmaların en cezalandırıcı önlemlerden muaf olabileceğini gösteriyor. Bununla birlikte, ticaret yükleri, Çin gibi hedeflenen ekonomilere – genel fiyatları artırarak ve tüketici duygularını engelleyerek – sektör için bir endişe olabilir.
Pusz, bu ayın başlarında görüntülü görüşme yoluyla, “Çin'deki ekonomiyi olumsuz etkileyecek her şey bir risk olacaktır.” Dedi.
En iyisi ve geri kalanı arasındaki farklılık
Analistler, bu da, lüks pazarın en iyi ve en kötü performans gösteren firmaları arasındaki mevcut ayrışmayı kötüleştirebileceğini kabul etti.
Pusz, “Tarifeler veya diğer şoklar olsun, bir tüketici daha az satın almak zorunda kaldığında, daha da seçici hale geliyorlar ve sevdikleri markalara daha da fazlasını alacaklar.” Dedi.
Barclays'deki Avrupa lüks mal araştırmaları başkanı Carole Madjo, bazı lüks markaların son zamanlarda “yenilik eksikliği nedeniyle cezalandırıldığını kaydetti [and] yüksek fiyatlandırma, “ve fiyatlarını haklı çıkarmak zorunda kalacaktı.
16 Mayıs 2024'te Paris'te bir sokak tarzı moda fotoğraf oturumunda gri bir deri Hermes Birkin çantası.
Edward Berthelot | Getty Images Eğlence | Getty Images
CNBC'nin bu ayın başlarında “Squawk Box Europe” 'da yaptığı açıklamada, “Makro tüketici tabanı için daha zorlayıcı hale geldiğinde … daha az satın alıyorlar ama daha iyi satın alıyorlar.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Sektör artık tüm bu sorunların farkında ve bazı çözümlere sahip olmaya çalışıyor.”
Analistler, daha yüksek kaliteli markaların ve üst düzey tüketici tabanına maruz kalanların en azından yakın vadede önünde kalması muhtemel olduğunu kabul ettiler.
“Kalite isimleri, endüstrinin kendine özgü zorlukları arasında daha parlak olabilir.” Dedi.
Ragazzi, “Büyük soru, günümüzde lüksün ne anlama geldiği.” Dedi. “Daha da belirgin hale gelen şey, markaların geçmişte sahip olduğu iyi niyet ya da miras kayboldu.”
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Avrupa'nın sorunlu lüks sektörü, iyimser bir kazanç sezonundan sonra canlanma belirtileri gösteriyor. Ancak Çin'de devam eden zayıflık – ve ABD tarifeleri beklentisi – en seçkin markaları bile cebin payı için yarışmaya bırakabilir.
Algebris Investments portföy yöneticisi Simone Ragazzi geçen hafta CNBC'ye verdiği demeçte, “2024 sektör için en kötü yıllardan biri oldu. Özellikle ikinci yarıda 2025'e kadar bir tür normalleşme olacağına inanıyoruz.”
Birkin çanta üreticisi Hermes Yayınlanan Blowout Bu ayın başlarında dördüncü çeyrek satışları, daha iyi performansını geniş bir şekilde iyimser kazanç sezonunun kapanışında uzattı, bu sırada moda evlerini bile zorladı Lvmh ve gucci-sahip Kering Üç aylık tahminleri yenin.
Sonuçlar, Cartier sahiplerinden sonra, sektör için uzun zamandır beklenen bir geri dönüşün daha önceki tahminlerine ağırlık ekledi Richemont Geçen ay, üç aydan Aralık ayında “şimdiye kadarki en yüksek” üç aylık satışlarını yayınladı.
“Sonuç, en kötüsü arkamızda – büyük olasılıkla 2024'ün üçüncü çeyreğiydi – ve çoğunlukla ABD tüketicileri ve Avrupalı tüketiciler tarafından yönlendirilen döngüsel bir iyileşme görüyoruz.” Bernstein'daki küresel lüks mallar kıdemli analisti, e -posta yoluyla söyledi.
ABD Tarifesi Tehditleri Tezgah
Bununla birlikte, lüks pazarın uzun zamandır bir direği olan Çin tüketiminin toparlanması ve sektörü ve ötesini engelleyen ABD tarifelerinin beklentisi hakkında soru işaretleri devam ediyor.
Hala Zayıf Çin satışları, dördüncü çeyrek raporlarının yinelenen bir teması olarak kaldı. L'Oreal Ve Kering'in Gucci – özellikle piyasaya maruz kalan iki grup – ülkedeki düşüşün azaltılmasını vurguladı. Bu arada, ABD Başkanı Donald Trump altındaki Avrupa şirketleri üzerindeki olası vergiler, daha geniş makroekonomik belirsizlik ile birleştiğinde, kazanç çağrılarının temel özellikleridir.
UBS'deki Avrupa lüks malları başkanı Zuzanna Pusz, CNBC'ye ekstra görevlerin uygulanması gerektiğini söyledi, firmalar muhtemelen bu ayın başlarında yapabileceklerine işaret ettikleri bir şey olan fiyat artışları yoluyla tüketicilere aktarmaya çalışacaklardı. Ancak, bazı şirketlerin ek fiyat artışlarını diğerlerinden daha zorlu bir zamana sahip olacağını belirtti.
Ragazzi, bazı firmalar için “çok acı verici” olabileceğini belirterek, “Zaten ağır fiyat artışlarından geliyor.
Avrupa'nın lüks sektörü, operasyonlarının çoğunun ABD gibi denizaşırı pazarlarda çoğaltılamaması nedeniyle olağandışıdır – Trump'ın ithalat suçlamalarının kilit niyeti. Örneğin, bir deri ceketin üzerine “İtalya'da Made” etiketi vermek, orada üretilen ürüne bağlıdır.
Pusz, lüks firmaların en cezalandırıcı önlemlerden muaf olabileceğini gösteriyor. Bununla birlikte, ticaret yükleri, Çin gibi hedeflenen ekonomilere – genel fiyatları artırarak ve tüketici duygularını engelleyerek – sektör için bir endişe olabilir.
Pusz, bu ayın başlarında görüntülü görüşme yoluyla, “Çin'deki ekonomiyi olumsuz etkileyecek her şey bir risk olacaktır.” Dedi.
En iyisi ve geri kalanı arasındaki farklılık
Analistler, bu da, lüks pazarın en iyi ve en kötü performans gösteren firmaları arasındaki mevcut ayrışmayı kötüleştirebileceğini kabul etti.
Pusz, “Tarifeler veya diğer şoklar olsun, bir tüketici daha az satın almak zorunda kaldığında, daha da seçici hale geliyorlar ve sevdikleri markalara daha da fazlasını alacaklar.” Dedi.
Barclays'deki Avrupa lüks mal araştırmaları başkanı Carole Madjo, bazı lüks markaların son zamanlarda “yenilik eksikliği nedeniyle cezalandırıldığını kaydetti [and] yüksek fiyatlandırma, “ve fiyatlarını haklı çıkarmak zorunda kalacaktı.
16 Mayıs 2024'te Paris'te bir sokak tarzı moda fotoğraf oturumunda gri bir deri Hermes Birkin çantası.
Edward Berthelot | Getty Images Eğlence | Getty Images
CNBC'nin bu ayın başlarında “Squawk Box Europe” 'da yaptığı açıklamada, “Makro tüketici tabanı için daha zorlayıcı hale geldiğinde … daha az satın alıyorlar ama daha iyi satın alıyorlar.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Sektör artık tüm bu sorunların farkında ve bazı çözümlere sahip olmaya çalışıyor.”
Analistler, daha yüksek kaliteli markaların ve üst düzey tüketici tabanına maruz kalanların en azından yakın vadede önünde kalması muhtemel olduğunu kabul ettiler.
“Kalite isimleri, endüstrinin kendine özgü zorlukları arasında daha parlak olabilir.” Dedi.
Ragazzi, “Büyük soru, günümüzde lüksün ne anlama geldiği.” Dedi. “Daha da belirgin hale gelen şey, markaların geçmişte sahip olduğu iyi niyet ya da miras kayboldu.”