Çinli otomobil devi BYD, Fransa'da üretim yapmaya davet edildiHükümet “BYD ve Çin endüstrisi memnuniyetle karşılanıyor” açıklamasını yapıyor. Başkan Xi Jinping'in resmi ziyaretinin ardından ekonomik bağları güçlendirmenin ve Fransa'ya gelip üretim yapma potansiyelini artırmanın zamanı geldi.
Çinli otomobil devi BYD, 2030 yılına kadar daha erişilebilir modellerle Tesla'yı geçmeyi planlıyor. Marka bunu 2024 yılında geçici olarak yaptı ve hakimiyetini sağlamlaştırmayı hedefliyor. Orta Krallık daha önemli bir pazar olmaya devam etse bile Avrupa'da satış yapabilmek stratejik olacaktır. Meksika'da bir fabrikanın ABD'ye satılması planlarının ve Macaristan'da ilk Avrupa fabrikasının açılmasının ardından Fransa, ona göz dikmeyi ve ona açık bir kapı bırakmayı planlıyor.
BYD yatırımının “birkaç milyar avro”su
Macaristan'ın güneyindeki Szeged'de bulunan bu fabrika, BYD'nin Çin ile daha fazla gerilim içinde olan bir Avrupa ülkesini entegre etmekten kaçınmasına olanak sağladı. Zaten montajı yapılmış olan elektrikli otobüslerin yanı sıra ilk elektrikli otomobillerini de gelecek yıl üretecek. Xi Jinping'in Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'la görüşmek üzere Fransa'ya yaptığı ziyaretin ardından, BYD'nin yeni Avrupa direktörü sayılacağını doğruladı “Avrupa Birliği’ne ağır yatırım yapın”ile ilgili “birkaç milyar euro”.
Bu projeye yanıt olarak Ekonomi ve Maliye Bakanı Bruno Le Maire şunları söyledi: “Fransa tüm endüstriyel projeleri memnuniyetle karşılıyor”bunu belirtmeden önce “BYD ve Çin otomobil endüstrisi Fransa'da memnuniyetle karşılanıyor”. Diğer üreticilere zarar verme riski taşıyan, Çin markalarının pazara gelişini kontrol etmeye yönelik Avrupa tartışmalarıyla çelişen yorumlar. Sebebi ise daha ucuz modeller ve Çinli imalatçıların fiyatları düşürmesine yardımcı olan kamu sübvansiyonlarıydı.
Fiyatı 20.000 Euro'nun altında olan BYD Martı ile karşı karşıya kalan sektör için çok önemli olan yeni Fransız modelleri, satış hedeflerini gözden geçirmek zorunda kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor. Özellikle Renault'dan R5 E-Tech ve Citroën'den ë-C3, her ikisi de 25.000 Euro'nun altında fiyatla satışa sunuldu.
Başkan Xi'nin beş yıl aradan sonra Fransa'ya yaptığı ilk ziyaret bu nedenle özel bir bağlamda gerçekleşiyor. Çin'in otomobil endüstrisine verdiği desteğe ilişkin soruşturmanın ardından Avrupa, kota veya gümrük ücreti uygulayabilir. Ancak bu şirketlerin Eski Kıta'ya gelip arabalarını yerel olarak monte etmelerini engellemeyecek bir proje.
Fransa, Avrupa'nın geri kalanına karşı
Fransa, diğer Avrupa ülkeleriyle, özellikle de Doğu'da rekabet halinde olmaya devam ediyor – Başkan Xi, devlet ziyaretlerini Sırbistan'daki Belgrad'a ve Macaristan'daki Budapeşte'ye sürdürdü – ve aynı zamanda Tesla'nın Berlin'de bir fabrikasının bulunduğu Almanya ile de rekabet halinde. İtalya aynı zamanda üreticileri, Fiat'ın sahibi olan Stellantis'in Torino'daki tarihi bölgesinde yalnızca elektrikli Fiat 500 ürettiği ülkeye gelip yerleşmeye teşvik etmeye çalışıyor. Tesla endişeli, üretici de Avrupa'da ikinci bir fabrika kurmaya çalışıyor.
BYD, Avrupa'da fabrikasız olarak otomobillerini satmak için şu anda 7.000 araç taşıma kapasiteli, kendine ait dev bir kargo gemisiyle deniz yoluyla taşıma yapıyor. Şirket, maliyetleri ve komplikasyonları sınırlamak için üçüncü taraf bir şirkete başvurmuyor ancak markanın yeni Avrupa direktörü bu durumun farkına vardı. “Uzun vadede mümkün değil”.
Durum, özellikle Avrupa dışında başka bir yerde montajı yapılmış bir model satın alan müşterilere ekolojik bir bonus (4.000 Euro) vermeyen Fransa ile zaten sorunlu.
Çinli otomobil devi BYD, 2030 yılına kadar daha erişilebilir modellerle Tesla'yı geçmeyi planlıyor. Marka bunu 2024 yılında geçici olarak yaptı ve hakimiyetini sağlamlaştırmayı hedefliyor. Orta Krallık daha önemli bir pazar olmaya devam etse bile Avrupa'da satış yapabilmek stratejik olacaktır. Meksika'da bir fabrikanın ABD'ye satılması planlarının ve Macaristan'da ilk Avrupa fabrikasının açılmasının ardından Fransa, ona göz dikmeyi ve ona açık bir kapı bırakmayı planlıyor.
BYD yatırımının “birkaç milyar avro”su
Macaristan'ın güneyindeki Szeged'de bulunan bu fabrika, BYD'nin Çin ile daha fazla gerilim içinde olan bir Avrupa ülkesini entegre etmekten kaçınmasına olanak sağladı. Zaten montajı yapılmış olan elektrikli otobüslerin yanı sıra ilk elektrikli otomobillerini de gelecek yıl üretecek. Xi Jinping'in Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'la görüşmek üzere Fransa'ya yaptığı ziyaretin ardından, BYD'nin yeni Avrupa direktörü sayılacağını doğruladı “Avrupa Birliği’ne ağır yatırım yapın”ile ilgili “birkaç milyar euro”.
Bu projeye yanıt olarak Ekonomi ve Maliye Bakanı Bruno Le Maire şunları söyledi: “Fransa tüm endüstriyel projeleri memnuniyetle karşılıyor”bunu belirtmeden önce “BYD ve Çin otomobil endüstrisi Fransa'da memnuniyetle karşılanıyor”. Diğer üreticilere zarar verme riski taşıyan, Çin markalarının pazara gelişini kontrol etmeye yönelik Avrupa tartışmalarıyla çelişen yorumlar. Sebebi ise daha ucuz modeller ve Çinli imalatçıların fiyatları düşürmesine yardımcı olan kamu sübvansiyonlarıydı.
Fiyatı 20.000 Euro'nun altında olan BYD Martı ile karşı karşıya kalan sektör için çok önemli olan yeni Fransız modelleri, satış hedeflerini gözden geçirmek zorunda kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor. Özellikle Renault'dan R5 E-Tech ve Citroën'den ë-C3, her ikisi de 25.000 Euro'nun altında fiyatla satışa sunuldu.
Başkan Xi'nin beş yıl aradan sonra Fransa'ya yaptığı ilk ziyaret bu nedenle özel bir bağlamda gerçekleşiyor. Çin'in otomobil endüstrisine verdiği desteğe ilişkin soruşturmanın ardından Avrupa, kota veya gümrük ücreti uygulayabilir. Ancak bu şirketlerin Eski Kıta'ya gelip arabalarını yerel olarak monte etmelerini engellemeyecek bir proje.
Fransa, Avrupa'nın geri kalanına karşı
Fransa, diğer Avrupa ülkeleriyle, özellikle de Doğu'da rekabet halinde olmaya devam ediyor – Başkan Xi, devlet ziyaretlerini Sırbistan'daki Belgrad'a ve Macaristan'daki Budapeşte'ye sürdürdü – ve aynı zamanda Tesla'nın Berlin'de bir fabrikasının bulunduğu Almanya ile de rekabet halinde. İtalya aynı zamanda üreticileri, Fiat'ın sahibi olan Stellantis'in Torino'daki tarihi bölgesinde yalnızca elektrikli Fiat 500 ürettiği ülkeye gelip yerleşmeye teşvik etmeye çalışıyor. Tesla endişeli, üretici de Avrupa'da ikinci bir fabrika kurmaya çalışıyor.
BYD, Avrupa'da fabrikasız olarak otomobillerini satmak için şu anda 7.000 araç taşıma kapasiteli, kendine ait dev bir kargo gemisiyle deniz yoluyla taşıma yapıyor. Şirket, maliyetleri ve komplikasyonları sınırlamak için üçüncü taraf bir şirkete başvurmuyor ancak markanın yeni Avrupa direktörü bu durumun farkına vardı. “Uzun vadede mümkün değil”.
Durum, özellikle Avrupa dışında başka bir yerde montajı yapılmış bir model satın alan müşterilere ekolojik bir bonus (4.000 Euro) vermeyen Fransa ile zaten sorunlu.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.![]()