En pahalı Dacia, en uygun fiyatlı SUV?

Quern

New member
En pahalı Dacia, en uygun fiyatlı SUV?Bir Gla Mercedes'i bir Dacia için değişmeye ikna edebilir miyiz? Bu, ilk kez C-SUV'un altın segmentine giren Renault'un giriş seviyesi markasının tüm bahsidir. Romen üreticisi fikri basittir: potansiyel alıcıları 10.000 Euro tasarruf ederken uygun ve verimli donanımlı bir araca sahip olmanın mümkün olduğuna ikna etmek. Bu vaat abartılı mı ve hangi uzlaşmadan bahsediyoruz? Bu soru, piyasayı üzmek isteyen büyük “ucuz” SUV olan Dacia Bigster'in direksiyonunu alarak cevap vermek istediğimiz soru.


Tasarım: Duster XXL? Ne olmuş?


Dacia, büyük SUV'sinin Duster'ın genişletilmiş bir versiyonuna özetlememize rağmen gülüyor. Sonuçta, Jogger, tüketicilerin yalvarmasını engellemeyen Sandero Stepway ile en azından ortak puan paylaşıyor. Bu nedenle bir gerçektir, Bigster büyük ölçüde birkaç santimetre yükseklik ve uzunluk eklediği Duster'ın yapısına ve platformuna güvenir. 4.57 m uzunluğunda ve 1,71 m yüksekliğiyle, onu empoze eder, ancak tozun ruhunu çarpıtmadan, aksine mektuba devam ettiği için.

Dacia Bigster tarafı

© Duster'a benzerlik açıktır – Dimitri Charitisis – Haberler

Geri kalanı için, üreticinin büyük logosu, iddialı tekerlek kemerleri, siyah plastikler varsayılan ve tam bir fırfır yokluğu ile aradığı açık hava atmosferinin bilinen ve uyandırıcı çizgileri var. Daha lüks bir müşteriye sunmak için başarılı bir tarif almak, bazı ayarlamalar yapmadan yapılamaz.

Dacia Bigster Dinamik

© Dacia Bigster'in Arka Görünümü
İçinde oynanan bir yükseliş


Dacia, C segmentine alışkın olan bir müşterinin, bir araba örneğine baktığında minimum konfor ve kalite beklediğini biliyor. Sonuç olarak, üretici için zorluk, markanın başarısını sağlayan tarife ihanet etmeden büyük liglerde oynamak için temel kriterlerin ne olduğunu belirlemekti, yani sağlam bir üretim, pratik ve kalıcı bir iç mekan ve gereksiz olarak kabul edilen ekipman yokluğu.

Dacia Bigster İç Mekan

© L'Hatlacle Duster – Dacia

Açıkçası bu tarifin çoğunu görebilirsiniz.

İlk gözlem: Arka yerlerde ve hatta gövdede çok fazla alanımız var (segment için maksimum 701 L ile bir rekor bir hacim sunuyor: Dacia'nın pratik düşündüğü söylendiğinde …). Alan baskısı, Duster sahiplerinin uzun süre umduğu bir seçenek olan panoramik bir çatının (standart) varlığı ile de güçlendirilmiştir.

Dacia Bigster Panoramik Çatı

© Panoramik çatının bir Dacia'da etkisi vardır.

Marka ayrıca ekipman açısından temellere gider: Bling-bling'de yapmıyoruz ve kalıplar çalışsa bile, sert plastikler ve nihayetinde oldukça temel algılanan bir kalite üzerinde kalıyoruz. Sadece Coquetry: Bir kanca sistemi aracılığıyla, çeşitli küçük veya daha az kullanışlı aksesuarlara (fincan tutucu, ekstra aydınlatma, ek şarj cihazı vb.) Dahası, üretici genç tasarımcıların daha uyumlu youClip aksesuarlarını hayal etmesi için bir yarışma bile düzenledi.

Oku: Dacia Bigster, 25.000 Euro'dan daha az SUV'nin 7 -Seater versiyonu olmayacak
Ekranların yanında daha fazla payet yok. Bigster'in iki, 10 inç var. Birincisi sürücüye adanmıştır ve ikincisi medya kısmını kontrol etmenize izin verdiğinde sürüş için temel bilgiler görüntüler. Ama grev yapan şey, temel kemiğinin ne kadar istediği de. Netflix tanımlayıcılarınıza girmek veya bir masaj programlamak için burada bir alan bulmayı beklemeyin. En fazla, burada yönetilen navigasyon bölümüne bir rota girme olasılığına sahip olacaksınız. Neyse ki (navigasyon ve gemideki atmosfer için), bu ekrana biraz renk ve özellikler vermek ve … daha iyi bir navigasyon sisteminden yararlanmak için Apple CarPlay veya Android Auto'dan geçmek mümkündür.

Dacia Bigster YouClip

© Bagajda bulunan bir yoClip.

Öyleyse, hala giriş seviyesinde miyiz? Hayır ve üç ayrıntı bunu fark etmenizi sağlar. Dacia'ya göre, C segmentinin olağan müşterileri için sayılacak detaylar:

  • Isıtmalı koltuklar
  • Elektriksel olarak ayarlanabilir sürücü koltuğu
  • Motorlu bagaj kapağı
Geleneksel teklifi ve Dacia'nın Bigster'ını hayal ettiği daha fazla aranan ekipman arasındaki bu oldukça ince kokteyl ile, ancak bu tarif sürüş için geçerli mi?

Yolda: Sparking yeni bir motor


Renault kırıntılarını miras almaya alışkın olan Dacia, birinciye hak kazandı: Bigster üzerinde açılan ve elmas da dahil olmak üzere diğer birçok modelde bulunması gereken yeni bir tam hibrid motor. Bu hibrid 155 versiyonu muhtemelen katalogda ve üreticinin satışlarında çoğunlukta olması gereken en ilginç versiyon. Bu nedenle test etmeyi seçtiğimizdir.

Toyota gibi toplam hibridizasyondayız. Bu nedenle, motor dikkatli ve ikinci saniyeyi veya gerektiğinde, özellikle kasabada, küçük pilini 1,2 kWh olarak şarj etmeye gerek yoktur.

Dacia Bigster Rolling

© Le Bigster yolda

Ve ses seviyesi de dahil olmak üzere hissedilir. Elektrikli motorun sakinliği doğal olarak kentsel bir ortamda gereklidir. Dacia'nın dış seslerin filtrelenmesi açısından çabalarının altını çiziyor. Bunlar kulelere çıktığımız motora geri dönüyor. Hibrid 155 daha sonra duyulur, ancak varlığı zararlı değildir.

Geri kalanı için, dinamik bir sürüşü teşvik etmeyecek, ancak hoş kalan tipik bir konfor arabadayız. Açıkçası, Bigster'in kalabalıkları ikna etmek için sayılması değil, tüketim gibi diğer daha rasyonel argümanlarda olduğu açıktır.

Dacia Bigster Crossing

©

Bu noktada, Bigster, özellikle ağırlığı ve büyüklüğü göz önüne alındığında harikalar yaratıyor. İki test döngüsümüzde ortalama 4,6 l/100 km tüketim elde ettik. Bu tüketim, “B” modunu mümkün olduğunca kullanmayı seçtiğimizde, yavaşlama aşamalarında enerji iyileşmesini optimize eden birkaç onda bile düştü. Bu alıştırmada, tüketimimizi 4,4 l/100 km'ye düşürmeyi başardık ve hatta tamamen kentsel sürüş konusunda 4 L'ye yaklaşmak bize görünüyor.

Conso Dacia Bigster

© Bigster'deki tüketimimiz.

Her durumda, Bigster tüketim açısından mükemmel bir puan sağlar. Kategorisindeki bazı ek tasarruflarla sonuçlanması gereken en verimli araçlardan biridir.

Bigster: Dacia 30.000 Euro'da mı?


Bigster'in resmileştirilmesinden bu yana, yorumların bir kısmı fiyatına odaklanmaktadır. Bir Dacia için 30.000 Euro, gerçekten ciddi mi? Daha net görmeye yardımcı olmak için, büyük Dacia SUV'nin tüm sürümlerinin bu fiyatlandırma seviyesine ulaşmadığı zaten belirtilmelidir. “Temel” ve “ifade” bitiş seviyelerinde, Bigster'in fiyatı, hibrid 155 test versiyonumuz için 29.700 Euro'da 24.990 Euro (hafif hibrid 140 motorizasyon için) arasında salınıyor. İkisi arasında, bir LPG mikro hibridizasyon ve dört tekerlekten çekişli bir diğeri de bulacağız.

Dacia Bigster

© Bigster C segmentinde çok fazla gürültü yapmalıdır.

Bu nedenle, Hibrid 155 motor için 31.700 Euro'ya kadar yaklaşan ve bazen 30.000 Euro işaretini aşan “aşırı” ve “gün” kaplamalarıdır. Bu Bigster'ı denedikten ve ekipman seviyesini dikkate aldıktan sonra, bu konumlandırmanın nihayetinde oldukça tutarlı olduğu ve hatta Dacia'nın büyük SUV'sinin gerçekten ciddi bir rakibe sahip olmadığı görülüyordu. Genel olarak, bu tür büyük araçlar ve benzer bir ekipman seviyesi veya zar zor daha iyi (işletim sisteminin belirli noktası dışında) yaklaşık 10.000 avro daha fazla satılmaktadır.

Test Kararı:


Tasarım ve yaşanabilirlik özelliklerine ek olarak, Bigster kontrollü tüketimiyle bizi şaşırttı. Bu nedenle, Dacia'nın satın alma sırasında para biriktirme sözü, her koşulda çok lezzetli ve etkili olmayan bir hibrit 155 motor sayesinde uzatılır. Dacia'nın son yıllarda başarısını ortaya koyan otomobilin bu rasyonel yaklaşımı, C segmentinde var olması gereken lükslere rağmen bu Bigster'in merkezinde yer alıyor. Kağıt üzerinde, bu yeni Dacia SUV kazanmak için her şeyi yapıyor. Ancak daha fazla konfor ve dikkat çekmeye alışkın olan bir izleyici için yeterli olacak mı? Emin değilim, ama bir şey bize 10.000 Euro veya daha fazla tasarrufun ölçekleri devirebileceğini ve yine de Dacia'ya sebep verebileceğini söylüyor.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.