Honda arabalarından ilham alıyor ve yeniden kullanılabilir bir roket ortaya koyuyorJapon üreticisinin ilk roketi Taiki Town Uzay Üssü'nden bu yana bu hafta yola çıktı. 6.4 metre yüksekliğinde, en yakın 37 santimetrede kendisine verilen yörüngeyi doğru bir şekilde takip etme yeteneğini gösterdi.
Honda, otomobil, motosiklet, havacılık ve robotik yeterli değilmiş gibi yeni bir alana başlıyor. 17 Haziran Salı, Japon şirketi, 1.270 kg için 6.4 metre yüksekliğinde bir roketin ilk uçuşunu bir dakika boyunca havada kalabilecek şekilde yaptı. Amaç hemen yörüngeye gitmek değil, teknolojileri sayesinde roketin kesin bir yörüngeyi takip etme yeteneğini göstermek ve dört ayağına inmekti. Roket, en yakın 37 santimetrede iniş noktasına ulaştı.
İlk deneysel uçuşu tarafından onaylandığı gibi Honda, SpaceX ve Blue Origin gibi ünlü aktörlerle rekabet edebilecek yeniden kullanılabilir bir fırlatıcı geliştirmeyi amaçlıyor. Marka, konuya ilk kez 2021'de konuya yaklaştı ve amacının roketi geliştirmek için otomobildeki otonom sürüş teknolojilerine güvenmek olacağını açıkladı. Araçları vermek için, Japon Uzay Ajansı (JAXA), Taiki Şehri'ndeki uzayda ulusal alanlarını bir araya getirdi.
© Honda
56 saniyelik uçuş sırasında, roket 270 metre yüksekliğindeydi. İniş fazında, silindir herhangi bir kontrol kaybı olmadan kalıcı olarak dikey bir pozisyon tuttu. Japonya henüz bilmediği bir alanda girişimler yaparken, ülkedeki hiçbir özel şirket şimdiye kadar böyle bir başarı elde etmedi. Jaxa ajansı, yeniden kullanılabilir bir roket olmayan yeni nesil H3 roket gibi diğer modellere güveniyor.
“Honda Rockets üzerine yapılan araştırmalar hala temel araştırma aşamasında olmasına ve bu roket teknolojilerinin pazarlanması konusunda herhangi bir karar verilmemesine rağmen, Honda, 2029 yılına kadar bir suborbital lansmana izin veren teknolojik gelişmenin hedefiyle temel araştırmalarda ilerlemeye devam edecektir”Honda bir basın açıklamasında yazdı.
Honda, otomobil, motosiklet, havacılık ve robotik yeterli değilmiş gibi yeni bir alana başlıyor. 17 Haziran Salı, Japon şirketi, 1.270 kg için 6.4 metre yüksekliğinde bir roketin ilk uçuşunu bir dakika boyunca havada kalabilecek şekilde yaptı. Amaç hemen yörüngeye gitmek değil, teknolojileri sayesinde roketin kesin bir yörüngeyi takip etme yeteneğini göstermek ve dört ayağına inmekti. Roket, en yakın 37 santimetrede iniş noktasına ulaştı.
İlk deneysel uçuşu tarafından onaylandığı gibi Honda, SpaceX ve Blue Origin gibi ünlü aktörlerle rekabet edebilecek yeniden kullanılabilir bir fırlatıcı geliştirmeyi amaçlıyor. Marka, konuya ilk kez 2021'de konuya yaklaştı ve amacının roketi geliştirmek için otomobildeki otonom sürüş teknolojilerine güvenmek olacağını açıkladı. Araçları vermek için, Japon Uzay Ajansı (JAXA), Taiki Şehri'ndeki uzayda ulusal alanlarını bir araya getirdi.
Ayrıca okuyun Japonya, Ispace ile Ay'a farklı bir yaklaşım deniyor

© Honda
56 saniyelik uçuş sırasında, roket 270 metre yüksekliğindeydi. İniş fazında, silindir herhangi bir kontrol kaybı olmadan kalıcı olarak dikey bir pozisyon tuttu. Japonya henüz bilmediği bir alanda girişimler yaparken, ülkedeki hiçbir özel şirket şimdiye kadar böyle bir başarı elde etmedi. Jaxa ajansı, yeniden kullanılabilir bir roket olmayan yeni nesil H3 roket gibi diğer modellere güveniyor.
“Honda Rockets üzerine yapılan araştırmalar hala temel araştırma aşamasında olmasına ve bu roket teknolojilerinin pazarlanması konusunda herhangi bir karar verilmemesine rağmen, Honda, 2029 yılına kadar bir suborbital lansmana izin veren teknolojik gelişmenin hedefiyle temel araştırmalarda ilerlemeye devam edecektir”Honda bir basın açıklamasında yazdı.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()