İlk Volkswagen fabrikasının kapatılması bir Audi tesisi olabilirAudi Q8 e-tron'un monte edildiği Brüksel fabrikası tehlikeli bir ekonomik durumda. Volkswagen grubu faaliyetlerini sürdürmek için geçerli bir çözüm bulamadı. Bu, Alman grubun Avrupa'da kapatılacak ilk fabrikası olabilir.
Audi, Belçika'nın Brüksel yakınlarında, günleri sayılı olmasına rağmen gerçek bir standart taşıyıcı olan en gelişmiş elektrikli SUV'sini üretiyor. Özellikle elektrik motorları konusunda oldukça hassas olan Avrupa pazarında, 80.000 Euro'nun üzerinde bir model sunmak büyük hacimlere izin vermiyor. Volkswagen grubuna ait Alman üretici, bu nedenle üretimini geri çekme kararı aldı ve Q8'in yeni neslini, üretim maliyetinin daha düşük olduğu grubun Meksika fabrikalarına ayırmaya karar verdi.
Bununla birlikte Audi, Belçika fabrikasındaki Q8 e-tron üretimini başka bir modelle değiştirmeyecek. Bu da mali durumu özellikle sorunlu olan ve yönetiminin artık fabrikaları kapatmak gibi radikal önlemler almaya itecek tasarruflar peşinde olduğu Volkswagen grubu için büyük bir utanç yarattı. Sendikalarla müzakereler zaten başlatıldı ve gerginlik artıyor.
Belçika'daki Audi fabrikasının dezavantajları
Belçika'daki fabrika ilk kapanışı temsil edebilir. Otomotiv Haberleri Avrupayatırımcılar açısından bir çözüm bulunamazdı. O zaman tek çözüm fabrikayı kapatmak ya da en azından yeniden satmak olacaktır; oysa Çinli bir üretici zaten ilgi göstermişti. Geçen Eylül ayında NIO'ydu. Bu açıklamalardan bu yana marka hiçbir zaman yanıt vermedi, bu da müzakerelerde başarısızlığın potansiyel bir kabulü anlamına geliyor. Fabrikanın bazı dezavantajlarının olduğunu söylemek gerekir.
Belçika'daki Audi üretim tesisinin olumsuz yönleri arasında konumu da var. Demiryolu hatları arasında yer alan fabrikaların, dolayısıyla üretim kapasitelerinin genişletilmesini öngörmek mümkün değil. Herhangi bir genişleme imkansız hale geldiğinde fabrikanın sınırlı olduğu ortaya çıkıyor. Özellikle parçaların doğrudan tasarlanmasının mümkün olmadığı bir montaj sahası olduğundan. Audi bu nedenle şimdiye kadar modelin tüm elemanlarını şasiye monte etmeden önce Belçika'da monte ediyordu.
Sendikalar sesini çıkarıyor
Sonuçta 3.000'den fazla iş tehdit altında. Otomotiv dünyasında uzmanlaşmış basın ajansına göre Audi ve Volkswagen grubu yönetiminin fabrikayı kapatmaktan başka bir çözüm görmediğini sendikalar aracılığıyla öğreniyoruz. “Yapmak istedikleri tek şey fabrikayı bir an önce kapatmak”ACV-CSC sendikasından Ronny Liedts şöyle konuştu: Otomotiv Haberleri Avrupa . “Alternatiflerin hiçbiri onlara uymuyor”diye ekledi.
“Otomobil üreticileri elektrikli araçlarla hemen büyük kar elde etmek istediler ve geçiş aşamasının daha az temettü ve kar getireceğini kabul etmediler”başka bir röportajda vurgulandı Euronews Hillal Sor, Metallos FGTB sendikacısı. “Bu nedenle her şeylerini Avrupalı vatandaşların karşılayamayacağı büyük, çok lüks ve çok pahalı modellere yatırıyorlar”açıkça Q8 e-tron üretimini ima ederek duyurdu.
Her ne kadar Paris'te düzenlenen son 2024 Paris Otomobil Fuarı trendin tersine döndüğünü ve giderek daha fazla küçük şehir otomobili ve kompakt sedanın piyasaya çıktığını gösterse de, elektrikli otomobillerin 25.000 Euro'dan daha ucuza gelmesinin zamanı çoktan geçti. hazırlanmak.
Audi, Belçika'nın Brüksel yakınlarında, günleri sayılı olmasına rağmen gerçek bir standart taşıyıcı olan en gelişmiş elektrikli SUV'sini üretiyor. Özellikle elektrik motorları konusunda oldukça hassas olan Avrupa pazarında, 80.000 Euro'nun üzerinde bir model sunmak büyük hacimlere izin vermiyor. Volkswagen grubuna ait Alman üretici, bu nedenle üretimini geri çekme kararı aldı ve Q8'in yeni neslini, üretim maliyetinin daha düşük olduğu grubun Meksika fabrikalarına ayırmaya karar verdi.
Bununla birlikte Audi, Belçika fabrikasındaki Q8 e-tron üretimini başka bir modelle değiştirmeyecek. Bu da mali durumu özellikle sorunlu olan ve yönetiminin artık fabrikaları kapatmak gibi radikal önlemler almaya itecek tasarruflar peşinde olduğu Volkswagen grubu için büyük bir utanç yarattı. Sendikalarla müzakereler zaten başlatıldı ve gerginlik artıyor.
Belçika'daki Audi fabrikasının dezavantajları
Belçika'daki fabrika ilk kapanışı temsil edebilir. Otomotiv Haberleri Avrupayatırımcılar açısından bir çözüm bulunamazdı. O zaman tek çözüm fabrikayı kapatmak ya da en azından yeniden satmak olacaktır; oysa Çinli bir üretici zaten ilgi göstermişti. Geçen Eylül ayında NIO'ydu. Bu açıklamalardan bu yana marka hiçbir zaman yanıt vermedi, bu da müzakerelerde başarısızlığın potansiyel bir kabulü anlamına geliyor. Fabrikanın bazı dezavantajlarının olduğunu söylemek gerekir.
Belçika'daki Audi üretim tesisinin olumsuz yönleri arasında konumu da var. Demiryolu hatları arasında yer alan fabrikaların, dolayısıyla üretim kapasitelerinin genişletilmesini öngörmek mümkün değil. Herhangi bir genişleme imkansız hale geldiğinde fabrikanın sınırlı olduğu ortaya çıkıyor. Özellikle parçaların doğrudan tasarlanmasının mümkün olmadığı bir montaj sahası olduğundan. Audi bu nedenle şimdiye kadar modelin tüm elemanlarını şasiye monte etmeden önce Belçika'da monte ediyordu.
Sendikalar sesini çıkarıyor
Sonuçta 3.000'den fazla iş tehdit altında. Otomotiv dünyasında uzmanlaşmış basın ajansına göre Audi ve Volkswagen grubu yönetiminin fabrikayı kapatmaktan başka bir çözüm görmediğini sendikalar aracılığıyla öğreniyoruz. “Yapmak istedikleri tek şey fabrikayı bir an önce kapatmak”ACV-CSC sendikasından Ronny Liedts şöyle konuştu: Otomotiv Haberleri Avrupa . “Alternatiflerin hiçbiri onlara uymuyor”diye ekledi.
“Otomobil üreticileri elektrikli araçlarla hemen büyük kar elde etmek istediler ve geçiş aşamasının daha az temettü ve kar getireceğini kabul etmediler”başka bir röportajda vurgulandı Euronews Hillal Sor, Metallos FGTB sendikacısı. “Bu nedenle her şeylerini Avrupalı vatandaşların karşılayamayacağı büyük, çok lüks ve çok pahalı modellere yatırıyorlar”açıkça Q8 e-tron üretimini ima ederek duyurdu.
Her ne kadar Paris'te düzenlenen son 2024 Paris Otomobil Fuarı trendin tersine döndüğünü ve giderek daha fazla küçük şehir otomobili ve kompakt sedanın piyasaya çıktığını gösterse de, elektrikli otomobillerin 25.000 Euro'dan daha ucuza gelmesinin zamanı çoktan geçti. hazırlanmak.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.