Kişisel lüks ürünler pazarı GFC'den bu yana ilk kez küçülecek

Melike

Global Mod
Global Mod
Kişisel lüks ürünler pazarı GFC'den bu yana ilk kez küçülecekDolce & Gabbana, Tiffany & Co. ve Patek Philippe'in vitrinleri, insanlar 12 Haziran 2024'te Bangkok, Tayland'da Chao Phraya Nehri üzerinde bulunan lüks bir alışveriş merkezi olan Icon Siam'a girerken görülüyor.

Lauren Decica | Getty Images Haberleri | Getty Images


Bain & Company'nin yıllık lüks raporuna göre, makroekonomik belirsizlik ve Çin'deki belirgin yavaşlamanın tüketici harcamaları üzerinde baskı yaratması nedeniyle kişisel lüks mallar pazarı, bu yıl Küresel Mali Krizden bu yana ilk yavaşlamasıyla karşı karşıya kalacak gibi görünüyor.

Çarşamba günkü bulgulara göre bu, Kovid-19 karantina dönemi hariç, giyim, çanta, mücevher ve kozmetik ürünleri de dahil olmak üzere kişisel lüks mallara olan talepte son 15 yıldaki ilk yavaşlama.

Rapor, artan maliyetler ve düşen müşteri sadakatinin, alışveriş yapanların 2024'te lüks markalardan uzak durmasına yol açtığını, bunun da şirket karını olumsuz etkilediğini ve sektörün tüm yıl boyunca tahmini %2 oranında daralmasına neden olabileceğini gösterdi.

Otomobil, seyahat ve kaliteli şarap gibi segmentlerin mütevazı bir büyüme kaydetmesine rağmen, genel lüks harcamaların 2024 yılında yıllık bazda yaklaşık 1,5 trilyon euro (1,59 milyar dolar) seviyesinde sabit kalacağının tahmin edildiği belirtildi.

Çin'in zayıflığı ağır geliyor


Küresel ekonomik belirsizlik ve enflasyonist baskılar, bu yıl lüks markaların kazanç raporlarında ortak konular olarak ortaya çıktı. LVMH, Burberry ve Gucci'nin sahibi Kering tekrarlanan gelir kayıplarının tümü.

Ancak ekonominin Kovid-19 dönemindeki yavaşlamanın ardından toparlanmakta zorlandığı bir dönemde, kilit Çin pazarından gelen talebin azalması sektör için özellikle endişe verici oldu.

Cartier'in sahibi bile RichemontGeçen hafta, daha geniş sektörel gerilemede aykırı bir durum olan, kısmen Çin'den gelen talebin zayıflamasına bağlı olarak mali yılın ilk yarısında satışlarda %1'lik bir düşüş bildirdi.


Bain & Company, “Anakara Çin keskin bir yavaşlama yaşadı ve zayıf tüketici güveni nedeniyle yurt içi harcamalar azaldığı için yıl boyunca daha da kötüleşti.” dedi.

Rapora göre, Çin pazarındaki süregelen zayıflık, 2025 yılında lüks sektörü üzerinde daha fazla baskı yaratabilir; ancak rapor, bunu daha düşük olasılıklı bir sonuç olarak nitelendirdi ve bunun yerine, daha “gerçekçi senaryo” olarak gelecek yılın ikinci yarısında kademeli bir toparlanmaya işaret etti. “

Avrupa ve ABD'deki lüks talebi bu yılın çeyreğine göre kademeli iyileşme işaretleri gösterirken, uygun döviz kurları nedeniyle Japonya başı çekiyor. Bu nedenle rapor, herhangi bir büyük ekonomik olumsuzluk yaşanmadığı sürece sektörün gelecek yıl hafif büyüyeceğini öngörüyor.

Büyüme cepleri


Raporda ayrıca lüks otomobiller ve misafirperverlik, kaliteli şaraplar ve gurme yemeklerin bu yıl kaydedilen kazanımlarla sektör için ışık parıltılarına da dikkat çekildi.

Lüks seyahat, özellikle tüketicilerin harcamalarını deneyimlere, sosyal etkinliklere ve sağlıklı yaşama giderek daha fazla kaydırdığı bir büyüme alanı olarak ortaya çıktı.

Raporda, alışveriş yapanların daha büyük satın alımlar yerine “küçük zevkleri” tercih etmesi nedeniyle gözlük ve güzellik ürünleri gibi küçük kişisel eşyalarda da artış görüldüğü belirtildi.

Bununla birlikte, lüks markaların, özellikle 1997 ile 2012 yılları arasında doğan insanları kapsayan genç Z kuşağı segmentindeki giderek kararsız tüketici tabanını çekmek ve elde tutmak için daha fazlasını yapması gerektiğini belirtti.

Ortağı Claudia D'Arpizio, “Son iki yılda 50 milyon lüks tüketici ya lüks ürün pazarından çıktı ya da çıkmak zorunda kaldı. Bu, markalara değer önermelerini yeniden ayarlama zamanının geldiğine dair bir işaret” dedi. Bain & Company ve çalışmanın baş yazarı.

“Müşterileri, özellikle de genç olanları geri kazanmak için, markaların yaratıcılıkla liderlik etmeleri ve konuşma konularını genişletmeleri gerekecek. Aynı zamanda, bire bir insan etkileşimlerini yeniden keşfederken, en iyi müşterilerini ön planda tutmalı, onları şaşırtmalı ve memnun etmeli.” diye ekledi.