Lucid Motors Satışları %70 Arttı, Yeni Bir Rekor KırdıKaliforniyalı otomobil üreticisi, ikinci çeyrek için rekor satış rakamlarını açıkladı. Bu haber, dönemi benzeri görülmemiş olarak tanımlayan CEO'sunu sevindirdi.
Fisker çökerken, Lucid Motors kendini parçalıyor. Hayatta kalmak için büyük miktarda sermaye ve hızlı üretim gerektiren otomobil endüstrisini yöneten tavizsiz yerçekimi, Birleşik Arap Emirlikleri tarafından desteklenen Kaliforniyalı üreticinin geleceğini güvence altına almasını sağladı. En azından, Lucid Motors CEO'su Peter Rawlinson ikinci çeyrek sonuçlarını böyle görüyor.
Yatırımcılarını rahatlatmak için İngiliz işadamı geçen mayıs ayında şu açıklamayı yapmıştı: “İlk kez, bir sıçrama yapacağımızı, kaçış hızımıza ulaşacağımızı hissediyorum. Satış ivmemiz, kümülatif verimlilik avantajımız ve tüketicilerden ve iş ortaklarından benzeri görülmemiş bir ilgi var.” Dolayısıyla bu başarı, tek bir modelle desteklenen bir seriyle, Lucid Air ile destekleniyor.
Ancak ikinci çeyrekte, Lucid Motors aynı dönemde aynı sayıda araç ürettiğini söylese de yalnızca 2.394 adet teslim edildi. Ancak bu seviye, markanın finansman sorunlarından kurtulması için yeterli olacaktır, zira araçları 2021'deki ilk satın alma siparişlerinden bu yana yaklaşık 100.000 dolara satılıyor. Önceki rekor 1.967 adet elektrikli sedandı ve yıllık büyüme %70'in üzerinde.
Lucid Motors'ta yıl sonundan önce ikinci bir model
Yerçekiminden bahsetmişken, Lucid Motors'un geleceği yıl sonuna doğru piyasaya sürülmesi planlanan ilk SUV'si “Gravity”nin piyasaya sürülmesinde yatıyor. Peter Rawlinson bunu gerçek bir sıçrama tahtası olarak görüyor, ancak Porsche'nin Taycan'ın başarısı ile elektrikli Macan'ın başarısı arasında deneyimleyebileceği gibi, ikincisi için daha da büyük bir başarı bekliyor. Ancak satışlarını artırmak için fiyat indirimlerinden bahsetmeyi reddeden Alman markasının aksine, Lucid Motors daha esnek ve geçen Şubat ayında sedanının fiyatını 30.000 avro düşürmekten çekinmedi.
Öte yandan Tesla, üst üste ikinci kez bir yıldan diğerine sonuçlarında düşüş yayınladı. Açıkçası, ölçek aynı değil, 436.000 adet satıldı. Bir karşılaştırmaya daha yakın olmak için, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki diğer moda üreticisi Rivian var. Araç yelpazesini genişletmeyi bekleyen de ikinci çeyrekte 13.790 adetlik bir satış hacmi ve 9.612 adetlik bir üretim duyurdu. Sonuçlar bir yıldan diğerine oldukça istikrarlı.
Fisker çökerken, Lucid Motors kendini parçalıyor. Hayatta kalmak için büyük miktarda sermaye ve hızlı üretim gerektiren otomobil endüstrisini yöneten tavizsiz yerçekimi, Birleşik Arap Emirlikleri tarafından desteklenen Kaliforniyalı üreticinin geleceğini güvence altına almasını sağladı. En azından, Lucid Motors CEO'su Peter Rawlinson ikinci çeyrek sonuçlarını böyle görüyor.
Yatırımcılarını rahatlatmak için İngiliz işadamı geçen mayıs ayında şu açıklamayı yapmıştı: “İlk kez, bir sıçrama yapacağımızı, kaçış hızımıza ulaşacağımızı hissediyorum. Satış ivmemiz, kümülatif verimlilik avantajımız ve tüketicilerden ve iş ortaklarından benzeri görülmemiş bir ilgi var.” Dolayısıyla bu başarı, tek bir modelle desteklenen bir seriyle, Lucid Air ile destekleniyor.
Ancak ikinci çeyrekte, Lucid Motors aynı dönemde aynı sayıda araç ürettiğini söylese de yalnızca 2.394 adet teslim edildi. Ancak bu seviye, markanın finansman sorunlarından kurtulması için yeterli olacaktır, zira araçları 2021'deki ilk satın alma siparişlerinden bu yana yaklaşık 100.000 dolara satılıyor. Önceki rekor 1.967 adet elektrikli sedandı ve yıllık büyüme %70'in üzerinde.
Lucid Motors'ta yıl sonundan önce ikinci bir model
Yerçekiminden bahsetmişken, Lucid Motors'un geleceği yıl sonuna doğru piyasaya sürülmesi planlanan ilk SUV'si “Gravity”nin piyasaya sürülmesinde yatıyor. Peter Rawlinson bunu gerçek bir sıçrama tahtası olarak görüyor, ancak Porsche'nin Taycan'ın başarısı ile elektrikli Macan'ın başarısı arasında deneyimleyebileceği gibi, ikincisi için daha da büyük bir başarı bekliyor. Ancak satışlarını artırmak için fiyat indirimlerinden bahsetmeyi reddeden Alman markasının aksine, Lucid Motors daha esnek ve geçen Şubat ayında sedanının fiyatını 30.000 avro düşürmekten çekinmedi.
Öte yandan Tesla, üst üste ikinci kez bir yıldan diğerine sonuçlarında düşüş yayınladı. Açıkçası, ölçek aynı değil, 436.000 adet satıldı. Bir karşılaştırmaya daha yakın olmak için, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki diğer moda üreticisi Rivian var. Araç yelpazesini genişletmeyi bekleyen de ikinci çeyrekte 13.790 adetlik bir satış hacmi ve 9.612 adetlik bir üretim duyurdu. Sonuçlar bir yıldan diğerine oldukça istikrarlı.
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.