Lüks firmalar, durgunluk korkusu Dağı'nda tarife isabetiyle karşı karşıyaBir müşteri 14 Şubat 2025'te bir Hermes mağazasından mal taşır.
Scott Olson | Getty Images
Avrupa'nın sevgili lüks markaları, ABD tarifelerinin süpürülmesinin ilk etkilerinden büyük ölçüde korunabilir, ancak daha geniş bir ekonomik gerileme riskleri, sektörün uzun zamandır beklenen toparlanması için kötü haberler büyüyor.
Avrupa lüks hisse senetlerinin hisseleri Lvmh– Richemont– Kering Ve Hermes ABD'nin Avrupa Birliği'nden ithalatına ilişkin vergiler devam ettiği için Çarşamba günü düşecekler arasındaydı. Başkan Trump daha sonra 90 günlük bir duraklama duyursa ve oranları% 10 evrensel tarifelere indirmiş olsa bile, görünüm belirsizliğini koruyor.
Europe etiketinin cazibenin bir parçası olduğu üst düzey moda evleri, Başkan Donald Trump'ın üretimi ABD'ye yerleştirme nihai talebine, bunun yerine tüketicilere artan ithalat maliyetlerini aktaracaklarını gösteren diğer firmalardan daha az olasıdır.
Yine de, küresel ekonomideki daha geniş bir düşüş, bu yürüyüşleri, tipik olarak fiyat şoklarını daha iyi emebilen varlıklı alışveriş yapanlar için bile daha zor hale getirebilir.
JPMorgan'a göre, CEO Jamie Dimon'un Çarşamba günü Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Trump'ın “Kurtuluş Günü” tarife duyurusunun ardından bu yıl bir ABD ve küresel durgunluk olasılığı% 60'a yükseldi.
Deutsche Bank genel perakende ve lüks hisse senedi araştırma analisti Adam Cochrane Çarşamba günü bir notta, “Daha zayıf küresel borsalar ve daha geniş ekonomik belirsizlik güven üzerinde olacak ve bunun lüks talepte bir iyileşmeyi daha da ertelediğini görüyoruz.”
Bernstein'daki küresel lüks malların kıdemli analisti Luca Solca, bu düşünceyi yineledi ve ABD tarifelerinin ilk tur etkisini “ihmal edilebilir” olarak adlandırdı, ancak dikkate değer kned etkileri gösterdi.
Solca geçen hafta bir notta, “Keskin bir küresel durgunluk ve borsa düzeltmesine neden olursa, yeni Amerikan politikalarının ikinci ve üçüncü seviye etkileri olması durumunda endişelenmemiz gereken şey,” diye yazdı Solca geçen hafta bir notta.
Bernstein tahminlerine göre, Avrupa lüks şirketleri, Amerika'dan bir bütün olarak Amerika'dan satışların nispeten az% 15 ila% 30'unu genişletiyor. Bununla birlikte, firmalar Çin satışlarının azalmasıyla odaklandıkları için ABD pazarı son çeyreklerde önemli bir büyüme sürücüsü haline geldi. Bu arada, zaten bastırılmış Çin talebi, Çarşamba günü yürürlüğe girerek% 125 ABD tarifeleri ile daha fazla vurulabilir.
Üst düzey moda gruplarından gelen iyimser dördüncü çeyrek sonuçları, sektörde kaçınma sonrası yavaşlama ve yumuşak tüketici harcamalarından muzdarip bir geri dönüşe işaret etmişti. Ancak Deutsche Bank Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ribaundun “trend değil anormallik” olabileceğini söyledi.
Cochrane, bankanın 2025 lüks sektör büyüme beklentilerini sabit para bazında yüzde 3 puan%2'ye düşürdüğünü belirterek, “3q24'ün lüks talep için Nadir olduğu açık değil.”
Citi, Salı günü yazarak, ABD tarife duyurusunun “haksız” tarife duyurusunun ve güçlü piyasa satışının “ABD lüks talebinin geleceği için önemli bir tehdidi” temsil ettiğini kabul etti.
Analistlere göre Fırtınaya Hava Durumu için en iyi konumlandırılan markalar arasında Hermes ve Börek Richemont ve Monkler daha zor vurulabilir.
Scott Olson | Getty Images
Avrupa'nın sevgili lüks markaları, ABD tarifelerinin süpürülmesinin ilk etkilerinden büyük ölçüde korunabilir, ancak daha geniş bir ekonomik gerileme riskleri, sektörün uzun zamandır beklenen toparlanması için kötü haberler büyüyor.
Avrupa lüks hisse senetlerinin hisseleri Lvmh– Richemont– Kering Ve Hermes ABD'nin Avrupa Birliği'nden ithalatına ilişkin vergiler devam ettiği için Çarşamba günü düşecekler arasındaydı. Başkan Trump daha sonra 90 günlük bir duraklama duyursa ve oranları% 10 evrensel tarifelere indirmiş olsa bile, görünüm belirsizliğini koruyor.
Europe etiketinin cazibenin bir parçası olduğu üst düzey moda evleri, Başkan Donald Trump'ın üretimi ABD'ye yerleştirme nihai talebine, bunun yerine tüketicilere artan ithalat maliyetlerini aktaracaklarını gösteren diğer firmalardan daha az olasıdır.
Yine de, küresel ekonomideki daha geniş bir düşüş, bu yürüyüşleri, tipik olarak fiyat şoklarını daha iyi emebilen varlıklı alışveriş yapanlar için bile daha zor hale getirebilir.
JPMorgan'a göre, CEO Jamie Dimon'un Çarşamba günü Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Trump'ın “Kurtuluş Günü” tarife duyurusunun ardından bu yıl bir ABD ve küresel durgunluk olasılığı% 60'a yükseldi.
Deutsche Bank genel perakende ve lüks hisse senedi araştırma analisti Adam Cochrane Çarşamba günü bir notta, “Daha zayıf küresel borsalar ve daha geniş ekonomik belirsizlik güven üzerinde olacak ve bunun lüks talepte bir iyileşmeyi daha da ertelediğini görüyoruz.”
Bernstein'daki küresel lüks malların kıdemli analisti Luca Solca, bu düşünceyi yineledi ve ABD tarifelerinin ilk tur etkisini “ihmal edilebilir” olarak adlandırdı, ancak dikkate değer kned etkileri gösterdi.
Solca geçen hafta bir notta, “Keskin bir küresel durgunluk ve borsa düzeltmesine neden olursa, yeni Amerikan politikalarının ikinci ve üçüncü seviye etkileri olması durumunda endişelenmemiz gereken şey,” diye yazdı Solca geçen hafta bir notta.
Bernstein tahminlerine göre, Avrupa lüks şirketleri, Amerika'dan bir bütün olarak Amerika'dan satışların nispeten az% 15 ila% 30'unu genişletiyor. Bununla birlikte, firmalar Çin satışlarının azalmasıyla odaklandıkları için ABD pazarı son çeyreklerde önemli bir büyüme sürücüsü haline geldi. Bu arada, zaten bastırılmış Çin talebi, Çarşamba günü yürürlüğe girerek% 125 ABD tarifeleri ile daha fazla vurulabilir.
Üst düzey moda gruplarından gelen iyimser dördüncü çeyrek sonuçları, sektörde kaçınma sonrası yavaşlama ve yumuşak tüketici harcamalarından muzdarip bir geri dönüşe işaret etmişti. Ancak Deutsche Bank Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ribaundun “trend değil anormallik” olabileceğini söyledi.
Cochrane, bankanın 2025 lüks sektör büyüme beklentilerini sabit para bazında yüzde 3 puan%2'ye düşürdüğünü belirterek, “3q24'ün lüks talep için Nadir olduğu açık değil.”
Citi, Salı günü yazarak, ABD tarife duyurusunun “haksız” tarife duyurusunun ve güçlü piyasa satışının “ABD lüks talebinin geleceği için önemli bir tehdidi” temsil ettiğini kabul etti.
Analistlere göre Fırtınaya Hava Durumu için en iyi konumlandırılan markalar arasında Hermes ve Börek Richemont ve Monkler daha zor vurulabilir.