LVMH CEO'su Bernard Arnault: Olimpiyat sponsorluğu Fransa'yı onurlandırıyorİlk kez bir lüks marka Olimpiyat sponsoru oldu. Ve bu sadece bir marka değil, bir imparatorluk. LVMH.
LVMH Başkanı ve CEO'su Bernard Arnault, bu hafta Paris'teki Dior'un amiral mağazasında CNBC'den Andrew Ross Sorkin'e verdiği röportajda, “Olimpiyat Komitesi ile birlikte, Olimpiyatlar'da daha önce hiç yapılmamış bir şeyi gösterebilmek için bir yol bulmaya çalıştık” dedi.
LVMH'nin sponsorluk anlaşması, bir yıl süren müzakereler sonucunda Celine, Louis Vuitton, Loewe, Tiffany, TAG Heuer ve Dom Perignon gibi markaların ana şirketinden yaklaşık 160 milyon dolarlık yatırımla sonuçlandı.
Bu ortaklık, cuma günü resmen başlayacak olan 2024 Paris Olimpiyat Oyunları boyunca sergilenecek.
Paris kökenleri 1812'ye dayanan LVMH'ye ait Chaumet, Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları tarihinde madalyaları tasarlayan ilk kuyumcudur. Madalyalar, LVMH markası Louis Vuitton tarafından üretilen sandıklarda muhafaza edilmektedir. Misafirperverlik süitlerinde, şirketin Moët Hennessy şarapları ve içkileri servis edilecektir. Fransız takımları, açılış töreninde LVMH'nin Berluti'si tarafından tasarlanan üniformalar giyecektir.
“Bu esas olarak markaları göstermek için değil. Grubumuzun ruhunu ve ülkenin ruhunu göstermek için,” dedi Arnault. “Bu ülkenin dünyadaki gücünü gösteriyoruz.”
LVMH Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı Bernard Arnault, 23 Mayıs 2024'te Fransa'nın Paris kentindeki Parc des Expositions Porte de Versailles'da düzenlenen Viva Technology fuarına katıldı.
Kestane | Getty Images
Arnault, sporun şirketin geleceği için önemli bir unsur olduğunu ve olmaya devam edeceğini söylüyor.
“Spora her zaman yakın olduk, çünkü sporun paylaştığımız değerleri var” dedi.
Lüks pazarı baskı altında
LVMH'nin Olimpiyat sponsorluğu, ABD ve Asya'daki tüketicilerin baskı altında olduğu bir dönemde geliyor.
Japon Yeni'nin zayıflaması, Çinli lüks alışveriş tutkunlarını LVMH ürünlerini indirimli fiyata satın almak için Japonya'ya akın etmeye yöneltiyor.
Lüks sektörünün genel gidişatına yön veren bir gösterge olarak görülen LVMH, ikinci çeyrek satışlarının analist beklentilerinin altında kalmasının ardından bu hafta küresel lüks hisselerinde yaşanan satış dalgasına öncülük etti.
LVMH, yarıyıl raporunda Japonya'daki satışların ikinci çeyrekte %57 arttığını, Asya'nın geri kalanında ise %14 düştüğünü bildirdi.
“Dünyada jeopolitik açıdan çok fazla belirsizliğin olduğu bir dönemdeyiz, bazı savaşlar, enflasyonla ilgili bazı ekonomik sorunlar, faiz oranları vb. Ama ben uzun vadede hala oldukça iyimserim,” dedi Arnault. “Bu eğilim orta vadede inişler ve çıkışlarla devam edecek.”
Olimpiyat öncesi öğle yemeği
Perşembe günü, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, Arnault da dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanından yöneticilerle Olimpiyatlar öncesi bir öğle yemeği düzenledi. Tesla CEO Elon Musk ve Airbnb CEO Brian Chesky.
Chesky, Cuma sabahı CNBC'de yayınlanan “Squawk Box” programında Sorkin'e öğle yemeğinde konuşulan en önemli konulardan birinin “muhtemelen yapay zeka ve robotik tarafından desteklenen ekonominin değişen doğası ve bunun gelecek nesil için ne anlama geleceği” olduğunu söyledi.
Açılış Töreni'nden bir gün önce düzenlenen öğle yemeği, Elysee Sarayı'nın Fransa'da yatırımı teşvik etme yönündeki daha kapsamlı çabalarının bir parçası. Bu arada, temmuz ayındaki ani seçimlerin ardından iktidardaki hükümet üzerindeki belirsizlik sürüyor.
Arnault, öğle yemeğinden önce Sorkin'e, Musk ile son görüşmelerinde Louis Vuitton'u bir roketin içine yerleştirme fikri hakkında konuştuklarını söyledi.
“Düşünmemiz gerek,” dedi Arnault. “Korkarım ki rokete onunla birlikte gitmemi isteyecek.”
Açıklama: CNBC'nin ana kuruluşu NBCUniversal, NBC Sports ve NBC Olympics'in sahibidir. NBC Olympics, 2032'ye kadar tüm Yaz ve Kış Oyunları'nın ABD yayın hakları sahibidir.
LVMH Başkanı ve CEO'su Bernard Arnault, bu hafta Paris'teki Dior'un amiral mağazasında CNBC'den Andrew Ross Sorkin'e verdiği röportajda, “Olimpiyat Komitesi ile birlikte, Olimpiyatlar'da daha önce hiç yapılmamış bir şeyi gösterebilmek için bir yol bulmaya çalıştık” dedi.
LVMH'nin sponsorluk anlaşması, bir yıl süren müzakereler sonucunda Celine, Louis Vuitton, Loewe, Tiffany, TAG Heuer ve Dom Perignon gibi markaların ana şirketinden yaklaşık 160 milyon dolarlık yatırımla sonuçlandı.
Bu ortaklık, cuma günü resmen başlayacak olan 2024 Paris Olimpiyat Oyunları boyunca sergilenecek.
Paris kökenleri 1812'ye dayanan LVMH'ye ait Chaumet, Olimpiyat ve Paralimpik Oyunları tarihinde madalyaları tasarlayan ilk kuyumcudur. Madalyalar, LVMH markası Louis Vuitton tarafından üretilen sandıklarda muhafaza edilmektedir. Misafirperverlik süitlerinde, şirketin Moët Hennessy şarapları ve içkileri servis edilecektir. Fransız takımları, açılış töreninde LVMH'nin Berluti'si tarafından tasarlanan üniformalar giyecektir.
“Bu esas olarak markaları göstermek için değil. Grubumuzun ruhunu ve ülkenin ruhunu göstermek için,” dedi Arnault. “Bu ülkenin dünyadaki gücünü gösteriyoruz.”
LVMH Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı Bernard Arnault, 23 Mayıs 2024'te Fransa'nın Paris kentindeki Parc des Expositions Porte de Versailles'da düzenlenen Viva Technology fuarına katıldı.
Kestane | Getty Images
Arnault, sporun şirketin geleceği için önemli bir unsur olduğunu ve olmaya devam edeceğini söylüyor.
“Spora her zaman yakın olduk, çünkü sporun paylaştığımız değerleri var” dedi.
Lüks pazarı baskı altında
LVMH'nin Olimpiyat sponsorluğu, ABD ve Asya'daki tüketicilerin baskı altında olduğu bir dönemde geliyor.
Japon Yeni'nin zayıflaması, Çinli lüks alışveriş tutkunlarını LVMH ürünlerini indirimli fiyata satın almak için Japonya'ya akın etmeye yöneltiyor.
Lüks sektörünün genel gidişatına yön veren bir gösterge olarak görülen LVMH, ikinci çeyrek satışlarının analist beklentilerinin altında kalmasının ardından bu hafta küresel lüks hisselerinde yaşanan satış dalgasına öncülük etti.
LVMH, yarıyıl raporunda Japonya'daki satışların ikinci çeyrekte %57 arttığını, Asya'nın geri kalanında ise %14 düştüğünü bildirdi.
“Dünyada jeopolitik açıdan çok fazla belirsizliğin olduğu bir dönemdeyiz, bazı savaşlar, enflasyonla ilgili bazı ekonomik sorunlar, faiz oranları vb. Ama ben uzun vadede hala oldukça iyimserim,” dedi Arnault. “Bu eğilim orta vadede inişler ve çıkışlarla devam edecek.”
Olimpiyat öncesi öğle yemeği
Perşembe günü, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, Arnault da dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanından yöneticilerle Olimpiyatlar öncesi bir öğle yemeği düzenledi. Tesla CEO Elon Musk ve Airbnb CEO Brian Chesky.
Chesky, Cuma sabahı CNBC'de yayınlanan “Squawk Box” programında Sorkin'e öğle yemeğinde konuşulan en önemli konulardan birinin “muhtemelen yapay zeka ve robotik tarafından desteklenen ekonominin değişen doğası ve bunun gelecek nesil için ne anlama geleceği” olduğunu söyledi.
Açılış Töreni'nden bir gün önce düzenlenen öğle yemeği, Elysee Sarayı'nın Fransa'da yatırımı teşvik etme yönündeki daha kapsamlı çabalarının bir parçası. Bu arada, temmuz ayındaki ani seçimlerin ardından iktidardaki hükümet üzerindeki belirsizlik sürüyor.
Arnault, öğle yemeğinden önce Sorkin'e, Musk ile son görüşmelerinde Louis Vuitton'u bir roketin içine yerleştirme fikri hakkında konuştuklarını söyledi.
“Düşünmemiz gerek,” dedi Arnault. “Korkarım ki rokete onunla birlikte gitmemi isteyecek.”
Açıklama: CNBC'nin ana kuruluşu NBCUniversal, NBC Sports ve NBC Olympics'in sahibidir. NBC Olympics, 2032'ye kadar tüm Yaz ve Kış Oyunları'nın ABD yayın hakları sahibidir.