Malikaneler, sanat eserleri ve arabalar için özel fırsatlar artıyorBu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC'nin Inside Wealth haber bülteninde, yüksek net değere sahip yatırımcı ve tüketicilere yönelik haftalık bir rehber olan Robert Frank ile birlikte yayınlandı. Üye olmak gelecekteki basımları doğrudan gelen kutunuza almak için.
Uzmanlara göre zenginler, “sessiz zenginliği” yeni bir seviyeye taşıyarak, özel malikane, sanat eseri ve dikkat çekmemek için tasarlanmış klasik araba satın almaya yöneldi.
Açık artırma şirketleri ve lüks emlak komisyoncuları, zengin alıcı ve satıcıların sosyal medyadan ve meraklı gözlerden kaçınmak için giderek daha fazla özel satışlara ve piyasa dışı listelere yöneldiğini söylüyor. Sanat dünyasında halka açık müzayede satışları azalırken, gizli alıcılar ve satıcılar arasında kapalı kapılar ardında yapılan özel satışlar artıyor.
Geçtiğimiz yıl Sotheby's, Christie's ve Phillips'in halka açık açık artırma satışları %19 düşerken, özel satışlar Sotheby's'te %4 ve Christie's'de %5 artarak iki müzayede evinde toplam 2,4 milyar dolara ulaştı. CNBC, Şubat ayında halka açık müzayedelerde düşüş devam ederken Christie's'in bir Mark Rothko tablosunu hedge fon milyarderi Ken Griffin'e 100 milyon doların üzerinde bir fiyata sattığını bildirdi.
Klasik otomobillerde, özellikle en pahalı ve nadir modellerde olmak üzere, özel satışlara da bir geçiş görülüyor. Klasik otomobil müzayede şirketi RM Sotheby's, 30 yılı aşkın bir süredir halka açık açık artırma yoluyla kupa Ferrari'leri, Porsche'leri ve diğer kupa arabalarını satıyor. Ancak RM Sotheby's'in küresel özel satış başkanı Shelby Myers'a göre, yeni kurulan RM Sotheby's özel satış bölümünün satışları son dört yılda dört kattan fazla arttı.
Otomobillerin alıcı ve satıcı arasında açık artırma veya halka açık bir fiyat olmaksızın gizli bir şekilde aracılık edildiği özel satışların artık gelirin neredeyse üçte birini oluşturduğunu söyledi.
Myers, “İnsanların özel olarak işlem yapmak istediği bir trendi kesinlikle gördük” dedi. “Bugün takdir yetkisi çok önemli. İnsanlar, tüm dünya onlara bakmadan satın alabilirler.”
Klasik otomobiller, sanat eserleri, emlak ve diğer pazarlara yönelik özel satışlardaki artış; sosyal medya, teknoloji ve koleksiyon ürünlerine yönelik soğutma fiyatlarından kaynaklanıyor. Bir sanat eseri ya da klasik bir araba müzayedeye çıktığında, sonuçlar ve bazen de satıcı oldukça halka açık hale geliyor ve sosyal medya ve bloglar aracılığıyla yayılıyor.
Koleksiyon uzmanları, satıcıların değerli bir ürünü müzayedeye çıkarma riskine girip, açık artırma bloğunda halka açık bir şekilde rastlamak istemediklerini söylüyor.
Myers, “Birinin satışta para kaybetmesi artık çok açık ve kimse bunu istemiyor” dedi. “Birkaç yıl öncesine kadar açık artırmada bir araba satın alabiliyordunuz ve fiyatlar sosyal medyada dağılmıyordu.”
Arabalarını etkinliklerde ve ödül törenlerinde sergilemeyi seven koleksiyonerler de açık artırmalardan kaçınıyor çünkü izleyiciler, sahibinin ne kadar ödediğini daha kolay anlıyor.
Myers, “Otomobil meraklıları nispeten küçük ve birbirine sıkı sıkıya bağlı bir gruptu” dedi. “Artık büyük bir koleksiyoncu arabasını gösterdiğinde, bu bloglarda ve internette kontrol edilemeyen bir yangın gibi yayılıyor. Ve herkes sahibinin kim olduğunu ve ne kadar ödediğini görebiliyor.”
Gayrimenkulde Manhattan, Malibu, Aspen, Hamptons ve Palm Beach'teki en büyük anlaşmaların çoğu artık özel veya “piyasa dışı” satışlarda. “Fısıltı” veya “cep” listelemeleri olarak da bilinen piyasa dışı mülkler, birden fazla listeleme hizmetinde veya halka açık web sitesinde listelenmez, ancak seçilmiş bir komisyoncu ve alıcı grubu arasında sessizce alışveriş yapılır.
Manhattan'ın Greenwich Village'ındaki bir şehir evi bu yıl piyasa dışı bir anlaşmayla 72,5 milyon dolara satıldı ve bu da onu şimdiye kadar şehir merkezinde satılan en pahalı şehir evi haline getirdi. Palm Beach'teki 13.000 metrekarelik bir malikane piyasa dışında 60 milyon dolara satıldı ve bu da onu adada şimdiye kadar satılan en pahalı deniz kenarı olmayan evlerden biri haline getirdi. Ve Aspen'in 100 milyon doları aşan ilk satışı – Patrick Dovigi'nin Red Mountain'daki malikanesinin milyarderler Steve Wynn ve Thomas Peterffy'ye satışı – komisyoncunun hem alıcıyı hem de satıcıyı temsil etmesiyle piyasa dışındaydı.
Los Angeles, ünlülerin ve film yıldızlarının listedeki evlerini ziyaret eden aşırı hevesli hayranlardan kaçınmak istediği 1980'li ve 1990'lı yıllardan başlayarak, piyasa dışı anlaşmaların doğduğu yer olarak kabul ediliyor.
Los Angeles'taki Douglas Elliman emlakçısı Ernie Carswell'e göre zamanla zengin, ama ünlü satıcılar da piyasa dışı çılgınlığa katıldı.
Carswell, “Ortalama bir multi milyoner veya milyarder bile medya ve mahremiyet ihlali olmadan satış yapma fikrinden hoşlanıyor” dedi.
Carswell, şu anda New York'ta Los Angeles'ta özel bir mülk isteyen milyarder bir müşterisinin bulunduğunu, dolayısıyla Carswell'in Orta Doğulu bir milyarderin sahibi olduğu ve onu yalnızca seçilmiş alıcılara sunan mega malikaneye baktığını söyledi. Ayrıca Palm Springs'te, herkesin önünde gösterilmesini istemediği bir evi, internette yeni evinin hiçbir fotoğrafını istemeyen milyarder bir alıcıya satan bir ünlüyle bir anlaşma üzerinde çalışıyor.
Carswell, “Hırsızların yatak odasına nasıl gireceklerini, ne kadar arazi olduğunu veya çitlerden nasıl geçebileceklerini bilmelerini istemiyorlar” dedi. “Teknolojiyi suçluyorum.”
Carswell, daha büyük bir satın alma havuzuna sahip olmaları ve daha geniş pazarlamadan faydalanmaları nedeniyle piyasa dışı listelemelerin 5 milyon doların altındaki mülkler için anlamlı olmadığını söyledi. Ancak Malibu, Bel Air veya Beverly Hills'te fiyatı 20 milyon doların üzerinde olan özel mega evler için potansiyel alıcıların listesi daha küçüktür ve çoğu zaten komisyoncular tarafından bilinmektedir, bu da piyasa dışı bir anlaşmayı daha çekici kılmaktadır.
Carswell, bunun komisyoncu ilişkilerini özellikle zenginler için daha da önemli hale getirdiğini söyledi.
“Daha önce hiçbir zaman yetenekli, bağlantılı bir emlak profesyoneline olan ihtiyaç, özellikle de üst düzeylerde bu kadar değerli olmamıştı” dedi.
Yine de bazı komisyoncular, pahalı mülkler için bile, özel satış yapan satıcıların, potansiyel alıcı havuzlarını sınırladıkları için en yüksek fiyatı alamadıklarını söylüyor.
Douglas Elliman'dan emlak komisyoncusu Noble Black, “Parayı masaya bırakıyorlar” dedi. “Listelememenin geçerli bir nedeni var; mahremiyet ve gizlilik istiyorsunuz. Ancak bunun için prim ödüyorsunuz.”
CNBC'nin gelecekteki basımlarını almak için kaydolun Zenginlik İçinde Robert Frank'la haber bülteni.
Uzmanlara göre zenginler, “sessiz zenginliği” yeni bir seviyeye taşıyarak, özel malikane, sanat eseri ve dikkat çekmemek için tasarlanmış klasik araba satın almaya yöneldi.
Açık artırma şirketleri ve lüks emlak komisyoncuları, zengin alıcı ve satıcıların sosyal medyadan ve meraklı gözlerden kaçınmak için giderek daha fazla özel satışlara ve piyasa dışı listelere yöneldiğini söylüyor. Sanat dünyasında halka açık müzayede satışları azalırken, gizli alıcılar ve satıcılar arasında kapalı kapılar ardında yapılan özel satışlar artıyor.
Geçtiğimiz yıl Sotheby's, Christie's ve Phillips'in halka açık açık artırma satışları %19 düşerken, özel satışlar Sotheby's'te %4 ve Christie's'de %5 artarak iki müzayede evinde toplam 2,4 milyar dolara ulaştı. CNBC, Şubat ayında halka açık müzayedelerde düşüş devam ederken Christie's'in bir Mark Rothko tablosunu hedge fon milyarderi Ken Griffin'e 100 milyon doların üzerinde bir fiyata sattığını bildirdi.
Klasik otomobillerde, özellikle en pahalı ve nadir modellerde olmak üzere, özel satışlara da bir geçiş görülüyor. Klasik otomobil müzayede şirketi RM Sotheby's, 30 yılı aşkın bir süredir halka açık açık artırma yoluyla kupa Ferrari'leri, Porsche'leri ve diğer kupa arabalarını satıyor. Ancak RM Sotheby's'in küresel özel satış başkanı Shelby Myers'a göre, yeni kurulan RM Sotheby's özel satış bölümünün satışları son dört yılda dört kattan fazla arttı.
Otomobillerin alıcı ve satıcı arasında açık artırma veya halka açık bir fiyat olmaksızın gizli bir şekilde aracılık edildiği özel satışların artık gelirin neredeyse üçte birini oluşturduğunu söyledi.
Myers, “İnsanların özel olarak işlem yapmak istediği bir trendi kesinlikle gördük” dedi. “Bugün takdir yetkisi çok önemli. İnsanlar, tüm dünya onlara bakmadan satın alabilirler.”
Klasik otomobiller, sanat eserleri, emlak ve diğer pazarlara yönelik özel satışlardaki artış; sosyal medya, teknoloji ve koleksiyon ürünlerine yönelik soğutma fiyatlarından kaynaklanıyor. Bir sanat eseri ya da klasik bir araba müzayedeye çıktığında, sonuçlar ve bazen de satıcı oldukça halka açık hale geliyor ve sosyal medya ve bloglar aracılığıyla yayılıyor.
Koleksiyon uzmanları, satıcıların değerli bir ürünü müzayedeye çıkarma riskine girip, açık artırma bloğunda halka açık bir şekilde rastlamak istemediklerini söylüyor.
Myers, “Birinin satışta para kaybetmesi artık çok açık ve kimse bunu istemiyor” dedi. “Birkaç yıl öncesine kadar açık artırmada bir araba satın alabiliyordunuz ve fiyatlar sosyal medyada dağılmıyordu.”
Arabalarını etkinliklerde ve ödül törenlerinde sergilemeyi seven koleksiyonerler de açık artırmalardan kaçınıyor çünkü izleyiciler, sahibinin ne kadar ödediğini daha kolay anlıyor.
Myers, “Otomobil meraklıları nispeten küçük ve birbirine sıkı sıkıya bağlı bir gruptu” dedi. “Artık büyük bir koleksiyoncu arabasını gösterdiğinde, bu bloglarda ve internette kontrol edilemeyen bir yangın gibi yayılıyor. Ve herkes sahibinin kim olduğunu ve ne kadar ödediğini görebiliyor.”
Gayrimenkulde Manhattan, Malibu, Aspen, Hamptons ve Palm Beach'teki en büyük anlaşmaların çoğu artık özel veya “piyasa dışı” satışlarda. “Fısıltı” veya “cep” listelemeleri olarak da bilinen piyasa dışı mülkler, birden fazla listeleme hizmetinde veya halka açık web sitesinde listelenmez, ancak seçilmiş bir komisyoncu ve alıcı grubu arasında sessizce alışveriş yapılır.
Manhattan'ın Greenwich Village'ındaki bir şehir evi bu yıl piyasa dışı bir anlaşmayla 72,5 milyon dolara satıldı ve bu da onu şimdiye kadar şehir merkezinde satılan en pahalı şehir evi haline getirdi. Palm Beach'teki 13.000 metrekarelik bir malikane piyasa dışında 60 milyon dolara satıldı ve bu da onu adada şimdiye kadar satılan en pahalı deniz kenarı olmayan evlerden biri haline getirdi. Ve Aspen'in 100 milyon doları aşan ilk satışı – Patrick Dovigi'nin Red Mountain'daki malikanesinin milyarderler Steve Wynn ve Thomas Peterffy'ye satışı – komisyoncunun hem alıcıyı hem de satıcıyı temsil etmesiyle piyasa dışındaydı.
Los Angeles, ünlülerin ve film yıldızlarının listedeki evlerini ziyaret eden aşırı hevesli hayranlardan kaçınmak istediği 1980'li ve 1990'lı yıllardan başlayarak, piyasa dışı anlaşmaların doğduğu yer olarak kabul ediliyor.
Los Angeles'taki Douglas Elliman emlakçısı Ernie Carswell'e göre zamanla zengin, ama ünlü satıcılar da piyasa dışı çılgınlığa katıldı.
Carswell, “Ortalama bir multi milyoner veya milyarder bile medya ve mahremiyet ihlali olmadan satış yapma fikrinden hoşlanıyor” dedi.
Carswell, şu anda New York'ta Los Angeles'ta özel bir mülk isteyen milyarder bir müşterisinin bulunduğunu, dolayısıyla Carswell'in Orta Doğulu bir milyarderin sahibi olduğu ve onu yalnızca seçilmiş alıcılara sunan mega malikaneye baktığını söyledi. Ayrıca Palm Springs'te, herkesin önünde gösterilmesini istemediği bir evi, internette yeni evinin hiçbir fotoğrafını istemeyen milyarder bir alıcıya satan bir ünlüyle bir anlaşma üzerinde çalışıyor.
Carswell, “Hırsızların yatak odasına nasıl gireceklerini, ne kadar arazi olduğunu veya çitlerden nasıl geçebileceklerini bilmelerini istemiyorlar” dedi. “Teknolojiyi suçluyorum.”
Carswell, daha büyük bir satın alma havuzuna sahip olmaları ve daha geniş pazarlamadan faydalanmaları nedeniyle piyasa dışı listelemelerin 5 milyon doların altındaki mülkler için anlamlı olmadığını söyledi. Ancak Malibu, Bel Air veya Beverly Hills'te fiyatı 20 milyon doların üzerinde olan özel mega evler için potansiyel alıcıların listesi daha küçüktür ve çoğu zaten komisyoncular tarafından bilinmektedir, bu da piyasa dışı bir anlaşmayı daha çekici kılmaktadır.
Carswell, bunun komisyoncu ilişkilerini özellikle zenginler için daha da önemli hale getirdiğini söyledi.
“Daha önce hiçbir zaman yetenekli, bağlantılı bir emlak profesyoneline olan ihtiyaç, özellikle de üst düzeylerde bu kadar değerli olmamıştı” dedi.
Yine de bazı komisyoncular, pahalı mülkler için bile, özel satış yapan satıcıların, potansiyel alıcı havuzlarını sınırladıkları için en yüksek fiyatı alamadıklarını söylüyor.
Douglas Elliman'dan emlak komisyoncusu Noble Black, “Parayı masaya bırakıyorlar” dedi. “Listelememenin geçerli bir nedeni var; mahremiyet ve gizlilik istiyorsunuz. Ancak bunun için prim ödüyorsunuz.”
CNBC'nin gelecekteki basımlarını almak için kaydolun Zenginlik İçinde Robert Frank'la haber bülteni.