Otomatik park robotları en yeni lüks emlak olanağıdır

poem

New member
Miami'deki 46 katlı lüks bir apartmanın içine gizlenmiş, düzinelerce meşgul robotun arabaları park yerlerine götürüp getirdiği devasa bir garaj var.

Fütüristik 7/24 operasyon, 13 katlı bir garajda gerçekleşiyor ve beş araba asansörü, düzinelerce lazer ve zeminlere gömülü yüzlerce barkod kullanıyor. Binanın beş arabalı bölmesinden birine yanaşan sakinler, araçlarını kendileri için park eden robo-valelere teslim etmek yerine, bir yer bulmak için değerli zamanlarından tasarruf ediyorlar.


Self-servis kiosklarla donatılmış beş bölme, binanın otomatik otoparkına giriş ve çıkış sağlıyor.

Zencefil Monteleone


Tüm bunlar, onu inşa eden şirket ParkPlus'a göre yaklaşık 375 apartman dairesine ve türünün en büyük ve en yüksek otomatik park sistemine ev sahipliği yapan Brickell House'un içinde gerçekleşiyor.

Otomatik park etme, New York'tan Miami'ye kadar binaların artık kiosklar, araba asansörleri ve araba park etme robotlarıyla donatıldığı üst düzey gayrimenkullerde büyüyen bir trend. Manhattan'daki bazı lüks apartman dairelerinde imrenilen bir yer 300.000 dolardan başlayabilir. Bu arada Brickell House'taki beş yatak odalı bir çatı katını temsil eden bir emlakçı, CNBC'ye 15 milyon dolarlık talep fiyatına bilim kurgu benzeri yapıdaki beş park yerinin de dahil olduğunu söyledi.


Otomatik park sistemindeki beş araba asansöründen biri.

Zencefil Monteleone


Bu modern park olanakları, otomatik park etmekten dijital ödeme sistemlerine kadar geniş bir yelpazede çözümler içeren akıllı park pazarının bir parçasıdır. Grand View Research'e göre, küresel akıllı park pazarının değeri 2021'de 6,5 milyar dolar olarak gerçekleşti ve 2030 yılına kadar 30,16 milyar dolara ulaşacağı ve bu pazarın büyük bir kısmının Kuzey Amerika'da olacağı tahmin ediliyor.

ParkPlus'tan bir temsilci CNBC'ye ABD'nin Brickell House'daki gibi son teknoloji otomatik sistemlere olan talebinin çoğunlukla yüksek yoğunluklu kentsel metropollerdeki lüks konut projelerinden kaynaklandığını, otomobil bayileri, hastaneler, oteller, otopark tesisleri, özel sektör tarafından yönlendirildiğini söyledi. araba koleksiyoncuları ve özel konutlar genellikle daha az gelişmiş mekanik sistemleri tercih ediyor.


Garajın 13 katlı araba asansörlerinden birinin yukarıdan görünümü.

Zencefil Monteleone

Dünyanın en büyük robot park sisteminin içinde


İnsanlara yasak olan Brickell House garajı, otomatik yönlendirme araçları veya kısaca AGV'ler olarak da bilinen 29 robot tarafından kontrol ediliyor.

AGV'ler, arabaları hassas bir şekilde park etmek ve almak için görüş sistemleri, asansörler ve lazerler kullanan, esasen serbest dolaşımlı, kendi kendini şarj eden, robot park cihazlarıdır. 12 fit uzunluğunda ve 4 fit genişliğindedirler ve yerden sadece 10 inç yüksekte bulunan çelik bir platforma sahiptirler.

6.000 pound'a kadar araba taşıyabilen güçlü makinelerin her birinin altında sekiz tekerlek, parlak yanıp sönen ışıklar ve rehberlik için zemine gömülü barkodları okuyabilen bir elektronik göz gizlidir.


Sistemlerden biri olan 29 robo-parker, diğer adıyla otomatik yönlendirme araçları (AGV).

Zencefil Monteleone


Çevik robotlar bir aracın altından kayar ve onu katlar arasında ve araba asansörlerine girip çıkarken zahmetsizce taşıyormuş gibi görünür. Hesaplanmış bir işbölümüne uyuyorlar: Bazı AGV'ler arabaları yalnızca asansörlere açıp kapatıyor, diğerleri ise arabaları katlar arasında ve noktalara karıştırmakla görevlendiriliyor. Sisteme giren veya çıkan bir araç, arabayı bir robot meslektaştan diğerine geçiren üç adede kadar AGV tarafından idare edilebilir.

Araca girip çıkması gereken hiçbir insan olmadığından, park etme çok hassas bir şekilde gerçekleştirilebilir ve araçlar aralarında sadece 5 inçlik noktalara sıkıştırılabilir.


Bir AGV, Brickell House'un otomatik park sistemine bir Ferrari park etmeye hazırlanıyor.

Zencefil Monteleone


CNBC'nin ParkPlus sistemine yaptığı ziyaret sırasında ekibimiz bir Ferrari 488 Spider'a kameralar yerleştirdi ve otomatik kurtarma sürecini kaydetti. Garajın dokuzuncu katından zemin kattaki bölmeye dört dakikadan kısa sürede ulaştı.

ParkPlus'a göre, sistemin çalışması ve riskin azaltılması açısından zorlu testler kritik önem taşıyor: Robotlar, tek bir kesinti olmadan 15 aracı arka arkaya 40 saat boyunca hızlı bir şekilde garaja girip çıkarabileceklerini gösterdi.

Robotik parkın yatırım getirisi


Brickell House'daki gibi otomatik bir sistemin maliyeti binaya bağlı olarak büyük ölçüde değişiklik gösteriyor ancak ParkPlus Florida başkanı Peter Manis, aralığın genellikle spot başına 20.000 ila 80.000 dolar arasında olduğunu söyledi.

Bu maliyet, bir geliştiricinin binanın garaj katlarını inşa etmek için halihazırda harcadığı tutarın üstündedir. Manis, Brickell House'ta kurulan sistemin kesin fiyatını açıklamayı reddetti ancak Manis'in tahmini maliyet aralığındaki garaj büyüklüğündeki park kapasitesi, fiyatlandırmayı 8 milyon ila 32 milyon dolar arasında bir yere koyuyor.


Otomatik yönlendirme aracı veya AGV, PARKPLUS park sistemi aracılığıyla bir Ferrari'yi taşır.

Zencefil Monteleone


Bir bina geliştiricisinin otoparkının otomasyonuna milyonlarca dolar pompalamasının ana motivasyonlarından biri, sistemin değerli metrekare alanını maksimuma çıkarma yeteneğidir. Manis, CNBC'ye bazı durumlarda otomatik bir sistemin kare görüntüleri eski tarz bir garajdan üç kat daha iyi optimize edebildiğini söyledi.

Manis, “Sürüş rampalarınız yok, dönüşleriniz yok, iki farklı şeridiniz yok ve bunları yan yana sıkıştırabilirsiniz” dedi.

Otopark için daha iyi kullanılan alan, geliştiricinin araçlara ayrılmış daha az kata ihtiyaç duyması anlamına gelebilir; bu da konutlar için alan tasarrufu sağlar ve potansiyel olarak daire satışlarını artırır.


Sistemin AGV'lerinden ikisi, bir Mercedes'i otomatik park sisteminden alıp bir araba asansörüne teslim etmek için birlikte çalışıyor.

Zencefil Monteleone

Yüksek teknolojili park etme ve milyonlarca dolarlık baş ağrısı


Her yeni teknolojide doğal olarak bazı erken aşamadaki sıkıntılı noktalar vardır.

Sanal gerçeklik şirketi Oculus VR'yi ve askeri silah üreticisi Anduril Industries'i kuran milyarder Palmer Luckey, bu yılın başlarında özel garaj asansöründe mahsur kaldığını söyleyerek dava açtı.

Luckey, Kaliforniya'daki Newport Beach'teki bir malikaneyi satın aldı ve araba koleksiyonu için asansör ve makaslı kaldırıcılarla donatılmış çok katlı bir garaja dönüştürdü. Luckey'nin inşaatçısı ve taşeronuna karşı açılan davada milyarder, asansörün “dikey hareketini defalarca uyarmadan durdurduğunu ve içindekileri içeride mahsur bıraktığını” söyledi.

Başvuruya göre, garaja dönüştürülen malikane artık kullanılamaz durumda ve Luckey “milyonlarca dolarlık hasara uğradı, bu miktarın kesin miktarı duruşmada kanıtlanacak.”


Palmer Luckey milyarder Oculus VR ve Anduril Industries'in kurucusu

CNBC


Buna cevaben inşaatçının avukatı, CNBC'ye müvekkilinin asansör ve asansörlerin, Palmer'ın asansörleri inşa etmek için şahsen onayladığı uzman taşeronun sorumluluğunda olduğunu savunarak çapraz şikayette bulunduğunu söyledi. Bu arada taşeron, dava iddialarının reddi için bir dilekçe sundu ve CNBC'nin yorum talebine yanıt vermedi.

Miami'de Brickell House'un manşetlere çıkan bir park kabusu vardı. 2016 yılında, yeni AGV sistemi kurulmadan çok önce, apartman dairesi derneği, hiçbir zaman düzgün çalışmadığını iddia ettiği bir park sistemi nedeniyle binanın geliştiricisine karşı şikayette bulundu. Davaya göre, konut sakinlerinin araçlarının artık iflas etmiş bir otopark şirketi tarafından kurulan sistemde mahsur kaldığı ve garajın sonunda kapatılarak binanın yıllarca park yeri kalmadığı bildirildi.

“Başarısızlığı [previous] ParkPlus grup başkanı Paul Bates, sistem endüstrimizin Aşil topuğuydu” dedi.

Mahkeme belgelerine göre jüri, apartman dairesi birliğine 40 milyon dolardan fazla tazminat ödenmesine karar verdi. Florida tarihindeki en büyük inşaat kusuru kararlarından biri olmaya devam ediyor.

CNBC ile geçmiş davaları tartışmayı reddeden kat mülkiyeti birliğinin, sistem üzerinden 32 milyon dolarlık bir sigorta anlaşması da aldığı bildirildi.

Bates için Brickell House'ta 2022'den itibaren kurulan yeni ParkPlus sistemi, otomatik park etme konusunda karanlık bir bölümün kapatılmasına yardımcı oldu.

Bates, “Brickell House ve bu tanıdık endişeler, sektörü yenilik yapmaya, sistem güvenilirliğini artırmaya ve risk azaltmaya odaklanmaya itti” dedi.