Otonom araba olmadan Uber, eski Travis Kalanick patronu için bir hata

Quern

New member
Otonom araba olmadan Uber, eski Travis Kalanick patronu için bir hataYeni yönetim, Travis Kalanick'e sevgili özerk bir otomobilin gelişimini sona erdirmeye karar vermişti. CO -Founder ve eski Uber CEO'su, toplumu kendisine göre itebilecek programın terk edilmesinin ardından pişmanlığını dile getirdi.



Waymo'nun Silikon Vadisi'ne yerleştiği bir zamanda, eski Uber CEO'su pişmanlık duyuyor: “Dinlemek, [la nouvelle direction] Otonom araba projemizi sona erdirdi. O zaman, belki de Waymo'nun arkasındaydık, ama muhtemelen onları yakaluyorduk ve onları hızlı bir şekilde aşacağız … “. Geçen Çarşamba, Kepeplik Zirvesi sırasında, girişimci beş yıl çaba ve 2,5 milyar dolardan fazla yutulduktan sonra Uber'deki otonom otomobil projesinin terk edilmesine geri döndü. Onun için otonom bir araba hizmetine sahip olmak harika olurdu.

Waymo'yu bir ortak yapma ihtiyacı


2020'de Uber projesini çöpe atmadı, ancak Aurora adlı başka bir şirkete indirimli olarak sattı. Bir dizi tartışma ve skandalın ardından Haziran 2017'de Travis Kalanick'in zorla istifasından üç yıl sonra meydana gelen stratejide radikal bir değişiklik. Bugün, Waymo'nun büyümesi amacıyla, Uber'in dokunuşta olduğu fikri. Otonom otomobilin gelişimi çok muazzam bir nakit kaybı olarak görülürken, şu ana kadar durum böyle değildi. Ancak Travis Kalanick, bugün Uber için temsil etme riskinin altını çiziyor. Waymo, arabalarının rezervasyonu için herhangi bir aracıdan geçmemeye karar verirse, VTC hizmetinin yeni büyük rekabeti olurdu.

Hala Amerika Birleşik Devletleri'ndeki geleneksel VTC'deki otonom otomobillerin egemenliğinden uzaktayız, ancak Waymo giderek daha fazla şehre (Austin, San Francisco, Los Angeles, Phoenix) açılıyor ve Las Vegas ve San Diego gibi yeni alanları test ediyor. Miami, Detroit şehri, hatta New York Eyaleti ile Michigan Eyaleti gibi yakın gelecekte de gelmelidir. Yeni şehirlere açmak için Waymo önce arabalarının birkaç kopyasını gönderir ve onları sorunsuz bir şekilde öğrenmek için gerçek sürücüleri dahil eder.

2024 sırasında Waymo, araç filosunu geliştirmek için iki yeni sözleşme imzaladı. Birincisi, bir elektrikli minibüsün üretimi için Zeekr (Geely Group'tan genç bir marka) ile ilgilidir ve ikincisi, yıl sonunda beklenen Ioniq 5'e otonom teknolojilerin entegrasyonu ile Hyundai'den başka bir şey değildir. Başlangıç Wiz'i 23 milyar dolara satın almasının başarısızlığından sonra, Waymo'nun ana şirketi Alphabet (Google), “diğer bahislerine” ve aralarında Waymo'ya dönmeye karar verdi.

Uber'de, cirodaki % 19 büyümeye rağmen, 2024 yılı faaliyet kârını hayal kırıklığına uğratıyordu ve şirket robotaxis'in gelişine ciddi şekilde hazırlanıyor. Waymo'ya paralel olarak Tesla, Cybercab'ın üretimi için 2026'yı hedefliyor. Doğal olarak, Uber bu yeni hizmetler için rezervasyon platformu olmayı planlıyor. “Performansımız, otonom araçlar tarafından sunulan muazzam fırsat da dahil olmak üzere birçok öncelik üzerinde hızlı inovasyon ve yürütme ile beslendi. 2025 yılında açık bir dinamik ile giriyoruz ve uzun vadeli stratejimiz karşısında uygulanamaz olmaya devam edeceğiz ”,, CEO'su geçen ay Dara Khosrowshahi'yi açıkladı.

🔴
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.
Kaynak :

Teknoloji Crunch