Rapora göre Amerikalıların yüzde 37'si son 12 ayda gecikme ücreti ödedi

poem

New member
Kara Kedi | E+ | Getty Images


Birçok tüketici faturalarını takip etmekte zorlanıyor.

NerdWallet tarafından hazırlanan yeni bir rapora göre, bu noktaya kadar Amerikalıların %37'sinden son 12 ay içinde fatura için gecikme ücreti tahsil edildi.

Kredi kartı gecikme ücretleri en yaygın olanıydı; ankete katılanların %21'i en az bir gecikmeye maruz kalıyordu. Diğerlerinden elektrik faturalarında %10 ve kirada %8 gecikme ücreti tahsil edildi. NerdWallet Nisan başında 2.061 ABD'li yetişkinle anket yaptı.

NerdWallet seyahat ve kredi kartları uzmanı Sara Rathner, “Gecikme ücretleri, geç ödeme yapmanın sonuçlarından sadece bir tanesidir” dedi.

Kişisel Finans'tan daha fazlası:
Bu yaz kendi çocuklarınızı işe alarak vergi indirimi kazanabilirsiniz
İşte o zaman nakit ödeme yapmak kredi kartından daha iyi olabilir
Bakkaliye ürünleri neden bu kadar pahalı ve tüketiciler nasıl rahatlama görmeye başlayabilir?

Bir kredi kartı veya kredinin son ödeme tarihini kaçırdığınızda size gecikme ücreti tahakkuk ettirilebiliyor olsa da, bu durum genellikle 30 gün geç kalana kadar kredi raporunuzda kara leke olarak görünmez, diyor şef Matt Schulz. LendingTree'de kredi analisti.

Uzmanlar, eğer 30 gün veya daha fazla gecikirseniz, o zaman durumun daha da ciddileşmeye başladığını söylüyor. Ödemelerin gerisinde kalmak, kamu hizmetlerinin kapatılması gibi daha ciddi sonuçlara da yol açabilir. Arabaya el konulması gibi bazı sonuçlar da anında ortaya çıkabilir.

Schulz, “Finansal olarak zor bir dönemden geçtiğinizi biliyorsanız, bu durumu doğrudan ele almak ve beklememek kesinlikle daha iyidir” dedi.

İşten çıkarma veya mali sıkıntı gibi belirli yaşam olayları ödeme yeteneğinizi etkiliyorsa, gecikme ücretlerinin etkisini nasıl sınırlandıracağınız ve alacaklılarla nasıl çalışacağınız aşağıda açıklanmıştır.

'Alacaklılarınızla doğrudan konuşun'


Bankrate.com'un baş mali analisti Greg McBride, olağan aylık ödemelerinizde geride kalmaya başlıyorsanız veya bunu yapmayı planlıyorsanız, “başınız belaya girmeden önce doğrudan alacaklılarınızla konuşmanın en iyisi” olduğunu söyledi.

“Bu, en fazla seçeneğe sahip olduğunuz zamandır. Ne kadar geride olursanız, o kadar az seçenek vardır” dedi.


Sorununuzu mümkün olduğu kadar erken iletmek yardımcı olabilir. LendingTree'den Schulz, faturanızın vadesinin ayın son günü olması durumunda, hizmet sağlayıcınızla bir gün önce iletişime geçmek için beklemeyin, dedi.

Onlarla çok önceden iletişime geçerseniz, durumunuzu açıklama ve bir çözüm üzerinde müzakere etme konusunda daha fazla esnekliğe sahip olursunuz, dedi.

Schulz, “Bu durumlardan birine girip bir çözüm sunabildiğinizde, bu, konuşmanın çok daha sorunsuz ilerlemesine büyük katkı sağlayabilir” dedi.

1. Gecikme ücretinden feragat edilmesini isteyin


Schulz, “Soru Sorun, Paradan Tasarruf Edin, Daha Fazla Kazanın: Finansal Hayatınızın Kontrolünü Nasıl Ele Geçirirsiniz?” adlı kitabında, kart sahiplerinin kart şirketlerinden ilk kez bir ödemeyi kaçırdıklarında gecikme ücretinden feragat etmesini isteyebileceğini yazdı.

Ancak McBride, “Bu ne kadar sık olursa, borç verenin feragat teklifinde bulunma ihtimalinin o kadar az olduğunu” unutmayın.

Schulz, bir kez geç ödeme yaptıysanız ve mali bir sorun nedeniyle yakın zamanda tekrar geç ödeme yapma ihtimaliniz yüksekse, borç verene haber verin, dedi Schulz.

“İki ayda bir borç verene gidip 'Hey, buna geç kaldım, bundan vazgeçebilir misin?' demek başka bir şey. 'Hey, tıbbi bir acil durum nedeniyle geç kaldım veya işimi kaybettim' demek tamamen farklı bir şey” dedi.

2. Zorluk programlarına kaydolun


Schulz kitabında, işten çıkarma gibi beklenmedik bir yaşam olayı nedeniyle ödemelerinizi karşılamanın zorlaştığını fark ederseniz, çoğu kredi verenin faiz oranlarını geçici olarak düşüren ve ücretlerden feragat eden sıkıntı programları sunduğunu yazdı.

McBride, ayrıntılar değişiklik gösterse de “önemli olan bu fırsatlara katılmaktır”, zira bu fırsatlar “tekrar ayaklarınızın üzerinde durmanıza yardımcı olmak için tasarlandı” diye açıkladı.

“Eğer sorundan kaçarsanız ve giderek daha da geride kalırsanız, bu seçeneklerinizi daha da kısıtlar” dedi.

3. Kredi raporunuzu temizlemeyi sorun


Tek bir geç ödeme bile kredi puanınızda önemli bir düşüşe neden olabilir; kredi geçmişinizin diğer unsurlarına bağlı olarak puanınızı 100 puana kadar düşürebilir.

Uzmanlar, tek seferlik bir hata yaptıysanız, borç vereninize ulaşıp bu geç ödemenin kredi raporunuzdan silinmesini isteyebileceğinizi söylüyor. Belirli koşullar altında mümkün olsa da, kredi verenler genellikle bu taktiğin hayranı değiller çünkü bu, gelecekteki kredi işlemleri için verileri güvenilmez hale getiriyor.

Schulz, “Kredi raporunuz, borçlarınızı ne kadar iyi ödediğinizi gösteren bir dizi veri noktasının toplamıdır” dedi. Eğer kredi verenler raporda olup bitenleri “istenerek seçmeye” başlarsa, veriler güvenilmez hale gelir ve bu durum kredi verenlerin karar vermesine yardımcı olmaz.


Raporlar işletmelerin kredi verme kararları almasına yardımcı olmak için tasarlandığından Schulz, “Kredi raporlarının birincil müşterileri tüketiciler değil; işletmelerdir” dedi.

Nadir de olsa, olağandışı bir durumdaysanız ve “lekesiz bir geçmişiniz” varsa, borç verene gidip ne olduğunu açıklayabilirsiniz. Örneğin: Eğer doğal bir afet nedeniyle ödemeyi geç yaptıysanız, bunu istemekten zarar gelmez.

“Herkesin başına tuhaf yaşam koşulları geliyor” dedi.

CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın