Richemont (CFR.SW) Q4 FY 2025

Melike

Global Mod
Global Mod
Richemont (CFR.SW) Q4 FY 2025CIE tarafından işletilen bir Cartier lüks eşya mağazasında sergilenen bir Cartier de Panthere kol saati.

Bloomberg | Getty Images


Cuma günü Cartier sahibi Richemont, en zengin harcamalar küresel makroekonomik belirsizliği silkmeye devam ettikçe, beklenenden daha iyi dördüncü çeyrek satışlarını yayınladı.

İsviçre lüks grubundaki gelirler, Mart ayının sonuna kadar üç ayda, LSEG anketindeki analistler tarafından 4,98 milyar avro tahmininin üzerinde olan 5.17 milyar avroya (5.79 milyar $)% 7 arttı.

Hisse senetleri%6,9 oranında kapandı. Londra STOXX 600'ün tepesinde ticaret yapmak için.

Dördüncü çeyrek satış yumruğu, grubun Cartier, Van Cleef & Arpels ve Buccellati'yi içeren mücevher Maisons Bölümü'ndeki çift haneli büyüme ile yönetildi.

Bununla birlikte, Asya-Pasifik bölgesindeki zayıflık tarafından yönetilen Piaget ve Roger Dubuis markalarını içeren şirketin uzman saatçilerin segmenti içinde düştü.

Tam yıl satışları% 4 artışla 21.4 milyar avroya yükseldi, bir önceki yıla kadar ve analist beklentilerinin hemen önünde 21.34 milyar avro.

Satışlar, şirketin en büyük pazarı olan Asya Pasifik (Örn. Japonya) hariç tüm bölgelerde her yıl arttı. Japonya, gerçek döviz kurlarında% 25 artışla, “güçlü yerli ve turist harcamaları” ve zayıf bir Japon yen ile yıllık satış büyümesine öncülük etti.

Richemont Başkanı Johann Rupert yaptığı açıklamada, “Grubun performansı genel olarak sağlamdı, mücevher maisonlarımızda ve perakendecilerimizdeki kayda değer büyümeden kaynaklandı ve 'diğer' faaliyetlerimizde gelişmiş ivme.” Dedi. Şirketin sözde “diğer” segmenti, ön el saati perakendeci Watchfinder & Co.

Başkan yine de devam eden küresel belirsizliklerin “güçlü çeviklik ve disiplin” gerektirmeye devam edeceğini de sözlerine ekledi.

BOFA Global Research, geçen hafta bir notta Richemont'un üç temel küresel rüzgarla karşı karşıya olduğunu söyledi: altın fiyatları, ABD tarifeleri ve döviz dalgalanmaları, İsviçre Frangı'nın gücü ve ABD dolarının zayıflığı.

Ancak, bankanın analistleri şirketin fiyatlandırma gücünün bir kuyruk rüzgarı sağlayabileceğini ekledi.

“Price'ın rüzgarın yarısını kapsayacağını düşünüyoruz.” “Fiyatlandırma, ürün karışımı ve daha yüksek kapasite kullanımı en belirgin ofsetlerdir.”

Richemont daha önce Çin talebi tartılsa bile, Ocak ayında “şimdiye kadarki en yüksek” üç aylık satış rakamını 6.2 milyar avro olarak bildirmişti.

Kazanç, o zamanlar kuşatılmış lüks sektörde daha geniş bir geri dönüşün sinyali olarak alınmıştı. Bununla birlikte, ABD ticaret tarifeleri ve müteakip makroekonomik belirsizlik hayaleti, tüketici güvenini ve isteğe bağlı harcamaları küresel olarak bir kez daha vurgulamakla tehdit etti.