Samsung'un rahatsız edici uygulamaları

Quern

New member
Samsung'un rahatsız edici uygulamalarıKonu onarım hakkı olduğunda Samsung adil mi davranıyor? Üreticinin uygulamaları, ciddiyetini ve iyi niyetini sorgulattığı için bu soru sorulmayı hak ediyor.



Onarım hakkı konusunda zorluk yaşayan tek üretici Apple değil. SAMSUNG Ayrıca şu anda kötü bir vızıltı yaşanıyor, bunun ilk nedeni şirketin aşağıdakilerle çalışmayı bırakmasıydı. iFixitelektronik cihazların onarımı için araçlar ve kılavuzlar sunan ünlü site.


Galaxy S24 Ultra 512 GB en iyi fiyata Taban fiyat: 1.589 €

Daha fazla teklif görün


Yıldız işaretleriyle onarım hakkı


İki yıl önce iki ortak, Galaxy akıllı telefonlarının ve tabletlerinin bireysel veya bağımsız mağazalar tarafından onarılmasını kolaylaştırmak için ortak çalışmayı duyurdu. Ancak ” Samsung'un onarımları daha erişilebilir hale getirme konusundaki kararlılığını sorgulamamıza neden olan engellerle sürekli karşılaştık “, diye açıklıyor Scott HeadiFixit.

Tamir atölyeleri için şu fiyat ve miktarlarda parça temin edilemiyor: anlamı vardı » ticari açıdan konuşursak. Fiyatlar şöyleydi: çok yüksek » birçok kullanıcı yeni akıllı telefonlarını tamir etmek yerine satın almayı tercih etti. Site aynı zamanda tasarıma da dikkat çekiyor” sinir bozucu » Samsung cihazları; pili değiştirmek için, iFixit ayrıca iki bileşen yapıştırıldığı için ekranı da satmak zorunda kaldım. Açıkçası, bu faturayı çok daha yüksek (160 $) yaparken, tek bir pilin maliyeti elli dolar civarında.

Gelecek aydan itibaren site artık Samsung'un ortağı olmayacak ve bu da onun yedek parça satmaya ve onarım kılavuzları üretmeye devam etmesine engel olmayacak. Bu ikinci keziFixit ve Samsung bu konuda birlikte çalışmaya çalışıyorlar. onarım hakkıve ne zaman imalatçı arızalansa, tamir hakkı için avukattan yakınıyor.

Samsung her şeyi bilmek istiyor


Ve sanki bu yeterli değilmiş gibi, 404medya Samsung'un bağımsız Amerikalı tamircilerle imzaladığı sözleşmeyi ele geçirdi. En hafif tabirle sıkıntı verici hükümler içeriyor: Üretici, tamir atölyelerinden, Samsung'dan satın alınmamış yedek parçalar içeren tüm cihazları derhal sökmelerini istiyor. Terminalleri kullanılamaz hale getirebilecek bir operasyon…

Özellikle birkaç uçuş saati olan akıllı telefonlarda onaysız yedek parça kullanımı oldukça yaygın ve her şeyden önce yasal bir uygulama. Samsung ayrıca tamir atölyelerinin her tamirle ilgili ayrıntılı bilgileri her gün G-SPN adı verilen bir veri tabanına raporlamasını zorunlu tutuyor: müşteri adı ve iletişim bilgileri, telefon IMEI'si, müşterinin sorun ve şikayet ayrıntıları. kullanıcı.

Medyanın görüştüğü bazı uzmanlara göre bu veri toplama işlemi, özellikle açık rıza olmaksızın tüketicilerin mahremiyetine müdahale anlamına geliyor. Sözleşme aynı zamanda bu mağazaların gerçekleştirebileceği onarım türlerini de sınırlıyor. Her ne kadar bunlar giderek yaygınlaşan işlemler olsa da, ikincisinin lehimleme veya anakart üzerinde onarım gerektiren onarımlar yapmasına izin verilmiyor.

Atölyelerin halihazırda Samsung'un kurallarına uymak zorunda olup olmadığı henüz bilinmiyor. iFixit ona müşterinin e-posta adresini ve daha önce satın alınmış orijinal yedek parçaların listesini verir; tesadüfen gerçekleşen tek olay budur: başka hiçbir üretici mağazadan bilgi almaz ve bu, satış dönemi biter bitmez sona erecektir. sözleşme.

Samsung'un sözleşmesini değiştirmekten başka seçeneği kalmamalı. Amerika'nın çeşitli eyaletlerinde (Kaliforniya, Minnesota vb.) kabul edilen onarım hakkı yasaları bu tür uygulamaları yasaklamaktadır.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.