takdire şayan davranışa sahip hafif bir şehir elektrikli bisikletiTüy kadar hafifliği ve güçlü motoruyla, sınıfının en iyisi olan bu model tüm vaatlerini yerine getiriyor. Bataryasının mütevazılığından yalnızca ciddi sürücüler pişman olabilir.
Trek ağır olmak istemiyor. En azından elektrik destekli bisikletleri. Amerikan markası, FX+ 7 ile yaklaşık 18 kg ağırlığında, M boyutunda (bizim test ettiğimiz model) bir model tasarladı; bu, piyasadaki e-bisikletlerin büyük çoğunluğunun 25 kg civarında olduğunu bildiğimizde önemli bir argüman. . Birkaç ay önce test ettiğimiz Verve+ 1 LT'ye benzer bir felsefe ama çok daha üst düzey bir versiyon. FX+ 7'nin fiyatı aslında 4.560 Euro gibi çok yüksek bir fiyatla kentsel VAE pazarında sepetin en üstünde yer alıyor.
Trek FX+ 7. © JSZ/Haberler
Ancak bu fiyatı haklı çıkarmak için Trek, bu modelin çerçevesinin, bileşenlerinin ve ekipmanının kalitesinden ödün vermedi. Bisiklet aslında şehrin günlük zorluklarıyla yüzleşmek için mükemmel bir donanıma sahip. Bagaj rafı, hızlı takma/çıkarma için MIK ve Ortlieb 3.1 sistemleriyle uyumludur. Gece sürüşü söz konusu olduğunda, Herrmans Nordic MR9 far, 190 lümenlik gücü sayesinde, şehrin daha karanlık çevre koşullarında bile önünüzdeki yolu çok iyi aydınlatacak kadar güçlüdür.
©
©
Gövdeye iyi bir şekilde entegre edilmiş olup, kendisine bağlı akıllı telefonu kablosuz olarak şarj eden bir Quad Lock eklentisi ile donatılmıştır. Arkada pozisyon lambasının bagaj rafına entegrasyonu mükemmel ve zariftir. Son olarak çamurluklar etkilidir ve ön tekerlekteki çamurluklar ayaklarınızı su sıçramalarından koruyacak kadar alçaktır. Düz ve neredeyse dolu pedallardan önceden korksaydık, tabanı asla kaymayacak kadar tuttukları ortaya çıktı.
Zarafet dolu bir geometri
Tamamen alüminyum çerçeve, görünür kaynaklara rağmen çok zarif bir geometriye sahiptir. Testimizdeki kapalı versiyonunda (açık versiyonu da mevcuttur), üst boru, koltuk destekleriyle mükemmel hizalamayı bulmak için gövdeden yeterince aşağıya inerek bisiklete şık bir profil kazandırır. Bununla birlikte, koltuk borusunu orta göbeğin hemen üzerindeki çapraz boruya bağlayan bir takviye, siluetin ağırlığını belirgin şekilde azaltıyor. Burası aynı zamanda entegre bataryanın (360 Wh) şarj soketinin de bulunduğu yerdir. Çapraz borunun içine yerleştirilmiş olup Trek'te sıklıkla olduğu gibi hareket ettirilemez.
Trek FX+ 7 harika görünüyor. © JSZ/Haberler
Güvenlik açısından belirli bir avantajı olan (VAE caddeye park edildiğinde onu çalmak imkansızdır), ancak park etmek ve şarj etmek için özel bir odanız olmadığında yeniden şarj etmeyi zorlaştıran bir seçim. bağlamak. Bisikletinizi asansöre koymak akünüzü koymaktan daha kolaydır. Yine bu diyagonal borunun üzerindeki iki delik, bir şişe kafesi veya 550 Euro'ya isteğe bağlı olarak satılan 160 Wh'lik ek bir pil takmanıza olanak tanır.
Duygular ve rahatlık
Bu çerçeveye eşlik etmek için Trek, alüminyumdan değil karbondan yapılmış bir çatal seçti. Yalnızca düzeneğin ağırlığını azaltmakla kalmayan, aynı zamanda makinenin davranışını ve hassasiyetini artıran bir malzeme. 40 mm kesitli Bontrager H2 Hard Case Lite lastiklerle donatılmış 28 inç jantlarla donatılan bu araç gerçekten de sürüşü gerçek bir keyif haline getiriyor. Yarı yatar pozisyona geçebilmenizi sağlayan bu öne eğimli gidon ile kendinizi son derece sağlıklı davranışlara sahip, son derece dinamik ve canlı bir modelin dümeninde buluyorsunuz.
FX+ 7 parmağa ve göze son derece güven verici bir şekilde tepki veriyor. Bu noktada yüksek performanslı lastiklerin yanı sıra Shimano hidrolik disk frenler (önde 180 mm, arkada 160 mm) her koşulda güvenilir ve verimli olduğundan kanat büyütüyormuş gibi hissetmenize yardımcı olur. Uzun bir inişte 50 km/saat hıza ulaşıldığında bile bisiklet sabit kaldı ve kırmızı ışığa ulaştığında hızla durdu. 640 mm (L boyutundan itibaren 680 mm) gidon genişliğiyle VAE, şehir trafiğinde mükemmel şekilde yol alır. Kısacası FX+ 7'nin koltuğunda gerçekten çok eğleniyoruz.
©
©
İkincisi, bir Bontrager Verse Comp, yol bisikleti sele profiline rağmen, özellikle de perine bölgesini rahatlatan uzun kesimi sayesinde çok rahattır. Tamamen sert olmasına rağmen bisikletin genel konforunu mükemmel şekilde tamamlar. Ancak karbon çatal, tıpkı lastikler gibi asfaltın pürüzlülüğünü etkili bir şekilde filtrelemeye yardımcı olur. Üreticinin ağırlığımıza göre verdiği tavsiyelere göre şişirmiştik: önde 2,6 bar, arkada 3 bar. Konfor ve performans arasında mükemmel bir uzlaşma elde etmek için yeterlidir. Ergonomik tutma yerleri her şeyi tamamlar ve iki parmağınızı her zaman fren kolları üzerinde tutarken bileklerinizi dinlendirmenize olanak tanır.
Trek FX+ 7'nin hatlı ama konforlu selesi. © JSZ/Haberler
Doğal olarak unuttuğumuz bir motor
Bu dinamik nitelikler aynı zamanda üst düzey bir motor/şanzıman grubuyla da mükemmel bir şekilde tamamlanmaktadır. Şanzıman tarafında, 46 dişli bir aynakol dişlisi ve 10 vitesli 11-48 kasetle birlikte bir Shimano Cues U6000 GS vites değiştirici seçildi. En dik yokuşları aşmak ve asla yokuş aşağı toprakta pedal çeviriyormuş gibi hissetmemek için mükemmel bir bağlantı. Her şey duyarlı ve hassastır; dikkatli aşamalandırma sayesinde, çabanızı parkurun profiline en iyi şekilde uyarlamak için seçiciyle sürekli hokkabazlık yapma oyununa kapılırsınız.
©
Trek FX+ 7'nin şanzımanı. © JSZ/Haberler
©
Her şeyden önce bu görevde mükemmel TQ HPR50 motor tarafından destekleniyoruz. Trek bu noktada zevkleri çeşitlendirmeyi seviyor; eğer Verve+ 1 LT arka göbekte bir Hyena motorla ve Marlin+ 8 bir Bosch Active Line Plus krank motoruyla donatılmışsa, bu FX+ 7, halihazırda sahip olduğumuz motorizasyonun tamamen aynısını kullanır. süpersonik Domane+ SLR 6 AXS'te bunu takdir edebildim. Oldukça kompakt olan bu motor aynı zamanda yalnızca 1,85 kg ağırlığında olma avantajına da sahiptir. 50 Nm'lik torku motosikletin hafiflik özelliklerine mükemmel şekilde uygundur, ancak çakıl zeminde olduğu gibi burada da baştan çıkarıcı olan her şeyden önce davranışıdır. Alman markası TQ'nun motoru, tepki verme, akıcılık ve çaba desteği konusunda bir zevktir.
Trek FX+ 7'nin son derece kompakt ve hafif TQ motoru. © JSZ/Haberler
Bize yardım edenin motor olduğunu hiç düşünmeden, daha güçlü pedal çevirme hissine kapılıyoruz. 25 km/saat hız aşıldığında direnç sıfır olur ve 27/28 km/saat hıza kadar fazla çaba harcamadan sürüş yapmanızı sağlar. Her şey neredeyse mutlak bir sessizlik içinde yapılıyor; rüzgarın henüz kulaklarınıza esmediği sessiz ortamlarda ve düşük hızlarda hafif bir ıslık sesini zar zor duyabiliyorsunuz. Bu “hafif bisiklet üzerinde küçük motor” yaklaşımı, VAE'lerinin ağırlığını azaltmak isteyen üreticilere tedarik sağlamak üzere kısa süre önce neredeyse eşdeğer özelliklere sahip (biraz daha güçlü, ancak biraz daha ağır) Performance Line SX'i piyasaya süren Bosch tarafından bilinmeyen bir şey olarak kalmadı.
Geri çekilmede özerklik
Motorizasyonu kontrol etmek için gidonun üzerinde bulunan iki düğmeyi kullanarak üç yardımcı güç arasında geçiş yapabilirsiniz. Ara ürün, hafif eğimli şehirlerde kullanım için fazlasıyla yeterlidir. Yatay boru üzerinde yer alan ekranın başınızı çok fazla eğmenizi gerektirmesi ve boyutunun tek seferde yeterli bilgiyi görüntülemenizi engellemesi bizi üzüyor.
©
Örneğin hızını ve aynı zamanda kalan menzilini kilometre cinsinden bilmek isterdik. Ancak bu, gezinmenize (varışta pil yüzdesinin güvenilir bir tahminiyle) ve aynı zamanda motor ayarlarını (maksimum güç, destek ve tetikleme hızı) hassaslaştırmanıza olanak tanıyan Trek Central uygulamasıyla desteklenebilir.
Mütevazı 360 Wh bataryası ile FX+ 7, şehir içi e-bisikletler arasında en otonomu olmasa da yine de maksimum destekle yaklaşık kırk kilometreye ulaşmayı başardık. Ortada yaklaşık 50 km bekleyebilirsiniz. Merak etmeyin, uygulamada tüm güç kaydırıcılarını tam hızda kullanarak özerkliği test etmeyi denedik. Rotamız üzerinde çok dik yokuşlar olmasına rağmen (200 m rakım farkı) 30 kilometreye ulaşmayı başardık. Ancak 4 A şarj cihazı, pili yaklaşık iki saat içinde oldukça hızlı bir şekilde şarj etmenize olanak tanır.
Trek FX+ 7'nin pili oldukça hızlı şarj oluyor. © JSZ/Haberler
Trek ağır olmak istemiyor. En azından elektrik destekli bisikletleri. Amerikan markası, FX+ 7 ile yaklaşık 18 kg ağırlığında, M boyutunda (bizim test ettiğimiz model) bir model tasarladı; bu, piyasadaki e-bisikletlerin büyük çoğunluğunun 25 kg civarında olduğunu bildiğimizde önemli bir argüman. . Birkaç ay önce test ettiğimiz Verve+ 1 LT'ye benzer bir felsefe ama çok daha üst düzey bir versiyon. FX+ 7'nin fiyatı aslında 4.560 Euro gibi çok yüksek bir fiyatla kentsel VAE pazarında sepetin en üstünde yer alıyor.
Trek FX+ 7. © JSZ/Haberler
Ancak bu fiyatı haklı çıkarmak için Trek, bu modelin çerçevesinin, bileşenlerinin ve ekipmanının kalitesinden ödün vermedi. Bisiklet aslında şehrin günlük zorluklarıyla yüzleşmek için mükemmel bir donanıma sahip. Bagaj rafı, hızlı takma/çıkarma için MIK ve Ortlieb 3.1 sistemleriyle uyumludur. Gece sürüşü söz konusu olduğunda, Herrmans Nordic MR9 far, 190 lümenlik gücü sayesinde, şehrin daha karanlık çevre koşullarında bile önünüzdeki yolu çok iyi aydınlatacak kadar güçlüdür.
©
©
Gövdeye iyi bir şekilde entegre edilmiş olup, kendisine bağlı akıllı telefonu kablosuz olarak şarj eden bir Quad Lock eklentisi ile donatılmıştır. Arkada pozisyon lambasının bagaj rafına entegrasyonu mükemmel ve zariftir. Son olarak çamurluklar etkilidir ve ön tekerlekteki çamurluklar ayaklarınızı su sıçramalarından koruyacak kadar alçaktır. Düz ve neredeyse dolu pedallardan önceden korksaydık, tabanı asla kaymayacak kadar tuttukları ortaya çıktı.
Zarafet dolu bir geometri
Tamamen alüminyum çerçeve, görünür kaynaklara rağmen çok zarif bir geometriye sahiptir. Testimizdeki kapalı versiyonunda (açık versiyonu da mevcuttur), üst boru, koltuk destekleriyle mükemmel hizalamayı bulmak için gövdeden yeterince aşağıya inerek bisiklete şık bir profil kazandırır. Bununla birlikte, koltuk borusunu orta göbeğin hemen üzerindeki çapraz boruya bağlayan bir takviye, siluetin ağırlığını belirgin şekilde azaltıyor. Burası aynı zamanda entegre bataryanın (360 Wh) şarj soketinin de bulunduğu yerdir. Çapraz borunun içine yerleştirilmiş olup Trek'te sıklıkla olduğu gibi hareket ettirilemez.
Trek FX+ 7 harika görünüyor. © JSZ/Haberler
Güvenlik açısından belirli bir avantajı olan (VAE caddeye park edildiğinde onu çalmak imkansızdır), ancak park etmek ve şarj etmek için özel bir odanız olmadığında yeniden şarj etmeyi zorlaştıran bir seçim. bağlamak. Bisikletinizi asansöre koymak akünüzü koymaktan daha kolaydır. Yine bu diyagonal borunun üzerindeki iki delik, bir şişe kafesi veya 550 Euro'ya isteğe bağlı olarak satılan 160 Wh'lik ek bir pil takmanıza olanak tanır.
Duygular ve rahatlık
Bu çerçeveye eşlik etmek için Trek, alüminyumdan değil karbondan yapılmış bir çatal seçti. Yalnızca düzeneğin ağırlığını azaltmakla kalmayan, aynı zamanda makinenin davranışını ve hassasiyetini artıran bir malzeme. 40 mm kesitli Bontrager H2 Hard Case Lite lastiklerle donatılmış 28 inç jantlarla donatılan bu araç gerçekten de sürüşü gerçek bir keyif haline getiriyor. Yarı yatar pozisyona geçebilmenizi sağlayan bu öne eğimli gidon ile kendinizi son derece sağlıklı davranışlara sahip, son derece dinamik ve canlı bir modelin dümeninde buluyorsunuz.
FX+ 7 parmağa ve göze son derece güven verici bir şekilde tepki veriyor. Bu noktada yüksek performanslı lastiklerin yanı sıra Shimano hidrolik disk frenler (önde 180 mm, arkada 160 mm) her koşulda güvenilir ve verimli olduğundan kanat büyütüyormuş gibi hissetmenize yardımcı olur. Uzun bir inişte 50 km/saat hıza ulaşıldığında bile bisiklet sabit kaldı ve kırmızı ışığa ulaştığında hızla durdu. 640 mm (L boyutundan itibaren 680 mm) gidon genişliğiyle VAE, şehir trafiğinde mükemmel şekilde yol alır. Kısacası FX+ 7'nin koltuğunda gerçekten çok eğleniyoruz.
©
©
İkincisi, bir Bontrager Verse Comp, yol bisikleti sele profiline rağmen, özellikle de perine bölgesini rahatlatan uzun kesimi sayesinde çok rahattır. Tamamen sert olmasına rağmen bisikletin genel konforunu mükemmel şekilde tamamlar. Ancak karbon çatal, tıpkı lastikler gibi asfaltın pürüzlülüğünü etkili bir şekilde filtrelemeye yardımcı olur. Üreticinin ağırlığımıza göre verdiği tavsiyelere göre şişirmiştik: önde 2,6 bar, arkada 3 bar. Konfor ve performans arasında mükemmel bir uzlaşma elde etmek için yeterlidir. Ergonomik tutma yerleri her şeyi tamamlar ve iki parmağınızı her zaman fren kolları üzerinde tutarken bileklerinizi dinlendirmenize olanak tanır.
Trek FX+ 7'nin hatlı ama konforlu selesi. © JSZ/Haberler
Doğal olarak unuttuğumuz bir motor
Bu dinamik nitelikler aynı zamanda üst düzey bir motor/şanzıman grubuyla da mükemmel bir şekilde tamamlanmaktadır. Şanzıman tarafında, 46 dişli bir aynakol dişlisi ve 10 vitesli 11-48 kasetle birlikte bir Shimano Cues U6000 GS vites değiştirici seçildi. En dik yokuşları aşmak ve asla yokuş aşağı toprakta pedal çeviriyormuş gibi hissetmemek için mükemmel bir bağlantı. Her şey duyarlı ve hassastır; dikkatli aşamalandırma sayesinde, çabanızı parkurun profiline en iyi şekilde uyarlamak için seçiciyle sürekli hokkabazlık yapma oyununa kapılırsınız.
©
Trek FX+ 7'nin şanzımanı. © JSZ/Haberler
©
Her şeyden önce bu görevde mükemmel TQ HPR50 motor tarafından destekleniyoruz. Trek bu noktada zevkleri çeşitlendirmeyi seviyor; eğer Verve+ 1 LT arka göbekte bir Hyena motorla ve Marlin+ 8 bir Bosch Active Line Plus krank motoruyla donatılmışsa, bu FX+ 7, halihazırda sahip olduğumuz motorizasyonun tamamen aynısını kullanır. süpersonik Domane+ SLR 6 AXS'te bunu takdir edebildim. Oldukça kompakt olan bu motor aynı zamanda yalnızca 1,85 kg ağırlığında olma avantajına da sahiptir. 50 Nm'lik torku motosikletin hafiflik özelliklerine mükemmel şekilde uygundur, ancak çakıl zeminde olduğu gibi burada da baştan çıkarıcı olan her şeyden önce davranışıdır. Alman markası TQ'nun motoru, tepki verme, akıcılık ve çaba desteği konusunda bir zevktir.
Trek FX+ 7'nin son derece kompakt ve hafif TQ motoru. © JSZ/Haberler
Bize yardım edenin motor olduğunu hiç düşünmeden, daha güçlü pedal çevirme hissine kapılıyoruz. 25 km/saat hız aşıldığında direnç sıfır olur ve 27/28 km/saat hıza kadar fazla çaba harcamadan sürüş yapmanızı sağlar. Her şey neredeyse mutlak bir sessizlik içinde yapılıyor; rüzgarın henüz kulaklarınıza esmediği sessiz ortamlarda ve düşük hızlarda hafif bir ıslık sesini zar zor duyabiliyorsunuz. Bu “hafif bisiklet üzerinde küçük motor” yaklaşımı, VAE'lerinin ağırlığını azaltmak isteyen üreticilere tedarik sağlamak üzere kısa süre önce neredeyse eşdeğer özelliklere sahip (biraz daha güçlü, ancak biraz daha ağır) Performance Line SX'i piyasaya süren Bosch tarafından bilinmeyen bir şey olarak kalmadı.
Geri çekilmede özerklik
Motorizasyonu kontrol etmek için gidonun üzerinde bulunan iki düğmeyi kullanarak üç yardımcı güç arasında geçiş yapabilirsiniz. Ara ürün, hafif eğimli şehirlerde kullanım için fazlasıyla yeterlidir. Yatay boru üzerinde yer alan ekranın başınızı çok fazla eğmenizi gerektirmesi ve boyutunun tek seferde yeterli bilgiyi görüntülemenizi engellemesi bizi üzüyor.
©
Örneğin hızını ve aynı zamanda kalan menzilini kilometre cinsinden bilmek isterdik. Ancak bu, gezinmenize (varışta pil yüzdesinin güvenilir bir tahminiyle) ve aynı zamanda motor ayarlarını (maksimum güç, destek ve tetikleme hızı) hassaslaştırmanıza olanak tanıyan Trek Central uygulamasıyla desteklenebilir.
Mütevazı 360 Wh bataryası ile FX+ 7, şehir içi e-bisikletler arasında en otonomu olmasa da yine de maksimum destekle yaklaşık kırk kilometreye ulaşmayı başardık. Ortada yaklaşık 50 km bekleyebilirsiniz. Merak etmeyin, uygulamada tüm güç kaydırıcılarını tam hızda kullanarak özerkliği test etmeyi denedik. Rotamız üzerinde çok dik yokuşlar olmasına rağmen (200 m rakım farkı) 30 kilometreye ulaşmayı başardık. Ancak 4 A şarj cihazı, pili yaklaşık iki saat içinde oldukça hızlı bir şekilde şarj etmenize olanak tanır.
Trek FX+ 7'nin pili oldukça hızlı şarj oluyor. © JSZ/Haberler
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.