Tour de France karavanının kalbindeki elektrik devrimi

Quern

New member
Tour de France karavanının kalbindeki elektrik devrimiUzun zamandır ekolojik düşünce eksikliği nedeniyle eleştirilen dünyanın en büyük bisiklet etkinliğinin reklam kervanı da elektrikli araçlara doğru evriliyor. Bunu kendiniz görmek için Haberler, Tour'un Monako ve Nice arasındaki son etabında onunla bir gün geçirdi.



Tadej Pogačar ve meslektaşlarından önce, Tour de France'ın tüm etaplarına giden yolu açan odur. Grande Boucle'dan ayrılamaz olan reklam kervanı, sürücülerin geçmesini beklerken havayı yaratır. Çılgın şamandıralar, yüksek sesli müzik, her türlü güzel şeyi dağıtan ev sahipleri ve hostesler – bir sosis markasının efsanevi gingham kova şapkaları ve kırmızı puantiyeli tişörtler dahil. Halk için tamamen ücretsiz olan bir spor etkinliğinde, orada temsil edilen 33 marka sayesinde etkinliğin kısmen var olmasına izin veren odur.

Resim 7700

Nice'deki Palais des Expositions'ın tonozu altında, kalkıştan önce araçların görünümü. © JSZ/Haberler

Son yıllarda ekolojik sorumsuzluğu nedeniyle eleştirilen kervan yine de devrimini yapmaya çalışıyor. Éric Étienne, etkinliğin en iyi tırmanıcı formasını destekleyen distribütör E.Leclerc ile Tour de France arasındaki ortaklığın başında: “Yeni çevre standartlarına uymak istedik. Karavanımızdaki on bir araçtan sekizi artık elektrikli, Kendini tebrik ediyor. “Ayrıca etkinliğe davet ettiğimiz müşterilerin ulaşımını elektrikli ve hibrit araçlarla sağlıyoruz.”.

Resim 7701

Makineler, burada Skoda'daki gibi, özgünlükte yarışıyor. © JSZ/Haberler
ID. Buzz ve bir Zoe…


“Ortaklığımızın 2028'e kadar uzatılması vesilesiyle, geçen yıl zaten hibrit olan araçlarımızı yenilemek istedik, Ideactif iletişim ajansında Leclerc karavanı proje yöneticisi olan Quentin Delattre şöyle açıklıyor: Ancak tüm süslemeleri, ikramları dağıtan insanları ve her şeyden önemlisi bir etabın ve transferlerin tüm yolculuğunu kapsayacak yeterli özerkliğe sahip, sorumlu motorlara sahip modeller bulmak kolay değildi.

Resim 7687

Ciddi şekilde değiştirilmiş bir kimlik. Vızıltı. © JSZ/Haberler

Sonuç olarak, tüm bu koşulları karşılayan Volkswagen ID. Buzz oldu: “Bu yüzden yedi tanesini satın aldık. Bunları arka kabinle birlikte, Volkswagen tarafından büyük değişiklikler yapmaya onay verilen garajımıza teslim ettik. Kabin çıkarılıp yapı güçlendirildikten sonra, dekorlar veya kaplamalar gibi tüm donanım işlerini Theobora acentemiz üstlendi. Bu birkaç ay süren bir çalışma gerektiriyor.”Quentin Delattre şöyle açıklıyor.

Resim 7692

İçeride artık hiçbir şüphe yok, bu gerçekten bir Volkswagen minibüsü. © JSZ/Haberler

Sonuç, turp, ketçap şişeleri, aperatif kek poşetleri veya dev bisküvi paketleri gibi giyinmiş araçlar. Sekizinci ve son elektrikli araç, bir demet pırasa gibi görünen tanınmaz bir Renault Zoé. Monako ile Nice arasındaki Tur'un bu son etabının rotasında yarattığı gülümsemelere bakılırsa, halk arasında başarısını görebiliyorduk.

…Ama yine de termal


Gerçek şu ki bu Leclerc karavanındaki üç araç hala termal. Bunu engelleyen şey, onların özel şekli (kavun, çilek ve kiraz) ve temel aldıkları makinelerdir (iki dörtlü ve bir yan araba). “Ne yazık ki etapları tamamlayacak yeterli otonomiye sahip elektrikli modeller hala yok”Quentin Delattre bunu doğruluyor.

Ancak kiraz/sidecar'ın resmi sürücüsü ve aynı zamanda tasarımına da katkıda bulunan Quentin Ciboure'un bize anlattığına göre, elektrikli versiyonlarıyla aynı kaderi paylaşıyorlar: “Bu, şasiye kaynaklanmış bir yapıya sahip BMW R 1200 GS'ye dayanmaktadır, bu da onu 2,20 metrelik bir yükseklik için 3,10 metreye kadar önemli ölçüde genişletmektedir. Bu nedenle, daha küçük 19 inç jantlarla donatarak ağırlık merkezini düşürmek zorunda kaldık”. Yol tutuşunu önemli ölçüde değiştirecek kadar, aynı zamanda bir mekanik öğretmeni olan sürücü gülümseyerek açıklıyor: “Biraz kaymaya başlıyor, sepetin tekerleği (yolcunun olduğu yer) bazen kalkıyor ve hepsinden önemlisi rüzgar direnci çok daha fazla”.

Resim 7703

Kiraz rengi yan arabada arkayı görmenizi sağlayan iki kamera var. © JSZ/Haberler
Yeniden yükleme lojistiği hakkında


Bu meyveleri tekerler üzerinde yeniden doldurmak için, her araçta etaplardan önce yakıt doldurmakla görevli bir kişi olduğundan, bundan daha kolay bir şey olamaz. Elektrikli araçlar için, egzersiz biraz daha fazla lojistik gerektirir: “Elektrik daha fazla kısıtlama getiriyor, ancak üreticinin duyurduğu 450 kilometrelik özerklik, özellikle karavanın hızı çok düşük olduğu için bir etabı tamamlamak ve transferleri gerçekleştirmek için yeterli. (20 ila 30 km/saat arasında) diye açıklıyor Quentin Delattre. Her 15 kilometrede bir bulunan benzin istasyonlarından benzin almak, bir istasyona gidip dolum yapılmasını beklemekten elbette daha kolaydır.. Sadece sahnenin gelişi ile bir sonraki sahnenin ayrılışı arasındaki transferler çok uzun olduğunda gerekli olan ikinci bir çözüm.

Resim 7682

Dışarıdan bakıldığında, yalnızca bir uzman bir ID'nin farlarını tanıyabilir. Buzz. © JSZ/Haberler

“Enedis ağına doğrudan bağlanan bir servis sağlayıcı sayesinde sabah ve akşam bizi takip eden terminallerle lojistik kurduk. Otellerimize ve etapların kalkış noktalarına göre konumlandırılmıştır.”diyor proje yöneticisi. Éric Étienne'in detaylandırdığı bir yöntem: “Servis sağlayıcımız araç kullanırken bizden önce hareket ediyor. O anda, elektrik depolamamız olarak hizmet veren pilleri şarj ediyor. Araçlarımızı ihtiyaç duyduğumuz her yerde şarj edebilmemiz onlar sayesinde oluyor.”.

Beş yıl kullanılan makineler


Peki bu elektrikli araçlar eski termal ve hibrit araçlara kıyasla ek bir maliyet mi oluşturuyor? Volkswagen kataloğunda, ID. Buzz Cargo'nun başlangıç fiyatı hala 52.350 avro iken, aynı markanın dizel Transporter Van'ı 10.000 avroya kadar daha ucuza mal olabiliyor. “Lojistik maliyetleri var elbette ama yakıttan yapılan tasarrufla ek bir maliyet olduğunu söyleyemeyiz.”diye seviniyor Eric Étienne.

Resim 7722

Sanki hiçbir şey yokmuş gibi, Promenade des Anglais'de. © JSZ/Haberler

Marka ayrıca, 2028'e kadar sürecek ortaklıklarının sonuna kadar, ID.Buzz'ın satın alma maliyetini beş yıla yayılarak amorti edebilecek: “Araçlar en azından o zamana kadar tekrar kullanılacak. Üs hareket etmeyecek ama elbette ürünlerde ve dekorda değişiklikler olacak.”diyor Quentin Delattre. O halde, 2025 Tour de France'a gidin ve orada hangi muhteşem meyvelerin, sebzelerin ve yuvarlanan gıda ürünlerinin olacağını öğrenin.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.