Tüketici harcamaları üzerindeki görünüm daha bulutlanmaya devam ediyor. Geçen hafta, tüketici hissi kayıt altındaki en düşük ikinci okumasına girerken, son kredi kartı verileri birçok Amerikalının geri çekilmeye başladığını gösterdi.
Walmart, Microsoft ve Subaru, tarifelerle ilgili fiyat artışları konusunda uyaran şirketlerden sadece birkaçı, bu da fiyata duyarlı alışveriş yapanların daha da geri çekilmesine yol açabilir.
Bununla birlikte, özellikle en son Çin ithalat vergilerine genişleyen Trump tarife duraklamasının ardından, özellikle daha geniş pazar ribaundunun ardından güçlü talep gören birçok şirket ve sektör var.
Salı günü Frontier Group'tan havayolu CEO'su Barry Biffle, “Tüketici intikamla geri dönüyor.” Dedi.
Pazartesi ve Salı günü Arizona'daki CNBC CEO Konseyi Zirvesi'nde, kilit tüketici harcama alanları – ev inşası, araba satın alma, reklam ve seyahat – yakın okumaları olan birden fazla CEO, ekonominin durumu hakkındaki en son görüşlerini paylaştı.
Eski ev sahipleri çok harcıyor
Homebuilder ve geliştirici Taylor MorrisonCEO Sheryl Palmer'a göre, Texas, Florida ve Kuzey Carolina dahil 12 eyalette faaliyet gösteren birkaç farklı demografik hizmet sunuyor. Bu, ilk kez daha genç homebuyer, yükseltme biraz daha yaşlı alıcı ve “elli beş ve daha iyi” olarak adlandırdığı grubu içerir.
Palmer, şirketin yeni evlere büyük ilgi gördüğü toplam varlıklarda 114 trilyon dolardan fazla temsil eden ikinci grup.
“Covid bu grubu gerçekten değiştirdi,” dedi. Bu alıcılar için, “İstediğimi istiyorum, istediğimi karşılayabilirim ve yarının ne getirdiğini bilmiyorum, bu yüzden her gün sonuna kadar yaşamak istiyorum” diye ekledi.
Ev yükseltmeleri ve topluluk olanakları gibi şeylerle büyük ölçüde ilgilenen bu tür ev sahipleri arasında Palmer, ev satın alma yeteneklerinde veya kredi profillerinde herhangi bir stres belirtisi görmediğini söyledi.
Ancak, eğer ev “daha isteğe bağlı bir satın alma ise, çok daha fazla düşünceli, bu mantıklı” olduğunu belirtti.
Palmer, ilk kez Homebuyer'ın maliyetle ilgili sorularla uğraştığını söyledi. “Ödeyebilir miyim? Ne karşılayabilirim?” Bu alıcılar arasındaki endişeler olduğunu söyledi.
Palmer, daha yüksek konut fiyatlarına ve yapışkan faiz oranlarına “değişken bir dönem” e katkıda bulunduğuna dikkat çekerken – İpotek oranları bu hafta% 7'nin üzerine çıktı – sigortandan bakkaliye kadar neredeyse her şeyin artan fiyatlarının daha genç alıcıları daha tereddüt ettiğini söyledi.
Tarife Korkularında Araba Satın Alma Durumu Bitti: Carvana CEO'su
Otomotiv endüstrisine sert vuran potansiyel tarife güdümlü fiyat artışlarıyla ilgili endişelerle, tüketiciler son aylarda hem yeni hem de kullanılmış otomobil satın almak için koştular.
Karvana bunun büyük bir alıcısı oldu, son zamanlarda yıllık% 46 satış artışı bildirdi ve üç aylık sonuçlara yol açtı. CEO ve kurucu ortağı Ernie Garcia, CEO Konseyi Zirvesi'nde tarifelerin duyurulduğunda “özellikle yeni otomobil satışlarının bir kısmı olduğunu” söyledi, ancak bunun bile çıkmaya başladığını söyledi. Garcia, kullanılmış otomobillerin fiyatlandırmasının da son yıllarda görülen artışlara kıyasla düşmeye başladığını söyledi.
Ancak büyüyen tüketici zayıflığı belirtileri söz konusu olduğunda, Garcia “Buna dair herhangi bir kanıt görmüyoruz; çok güçlü hissettiriyor” dedi.
Garcia, Carvana'nın çok çeşitli yaş gruplarında alıcılara araç sattığını ve genel olarak “Tüketici kredisi oldukça istikrarlı görünüyor” dedi.
Garcia, “Her zaman kredinin daha da kötüleştiğini düşünüyor, ancak henüz çok daha kötüleştiğine dair çok fazla kanıt olduğunu sanmıyorum.” Dedi.
Pinterest 'bütçe' öğelerine geçmeyi görüyor
Katıldığından beri Pinterest Haziran 2022'de CEO Bill Ready, şu anda sosyal medya platformunun kullanıcı tabanının% 40'ını oluşturan ve alışveriş ilhamı konusunda yardım almak için platformda ezici olan Gen Z'ye bir baskıyı denetledi.
Pinterest'in “kasıtlı seçimler için” bir platform olduğunu söyleyen Ready, “tüketici davranışlarında bazı değişimler” görmeye başladığını söyledi.
Ready, bu, giyim ve ev eşyaları gibi%200'den fazla olan alanlarda “bütçeyle ilgili ürünler” aramalarıyla canlanıyor.
“Tüketiciler daha düşünceli hale geliyor ve maliyetlerdeki potansiyel artış için planlıyorlar ya da belki de bunu deneyimlemeye başlıyor” dedi.
Pandemi sırasında ve çıkış sırasında, kapsayıcı anlatı, birçok alışveriş yapan kişinin harcamalarını mallardan deneyimlere kaydırmış olmasıydı, bunun en büyük faydaları eğlence ve seyahat endüstrileri.
NFL Komiseri Roger Goodell ve Marriott International CNBC CEO Konseyi Zirvesi'nde uzun vadeli ortaklıkları hakkında konuşan CEO Anthony Capuano, spor hayranlarından ve seyahat severlerden sürekli güç gördüklerini söyledi.
Goodell, NFL'nin son program sürümü ve Wisconsin, Green Bay'e seyahat eden 600.000'den fazla insanın, NFL taslağının “sporun farklı bir yerde” nasıl olduğunu yansıttığını ve tüketici belirsizliğinden etkilenmesi beklenmediğini söylerken, daha geniş eğlence endüstrisinin karşılaştığı zorlukların bazılarını kabul etti.
Capuano, 144 ülkede faaliyet gösteren Marriott'ta, yılın başında güçlü bir seyahat patlaması olduğunu ve Mart ayında hafif bir durgunluktan sonra, tüketici güveni konusundaki endişeler artmış olsa bile Nisan ayında güçlendiğini söyledi.
Capuano, özellikle gençler arasında seyahat etme arzusunun pek çok yavaşlama belirtisi göstermediğini söyledi.
Bununla birlikte, Capuano, iş ve işsizlik eğilimlerini daha geniş bir şekilde izlediğini ve güçlü istihdam yaratma ve nispeten düşük işsizlik olmaya devam ederse, “tüketici hakkında oldukça iyi hissedeceğini” söyledi.
Capuano, “Gerçek şu ki; işimiz istikrar ve yüksek tüketici güveni zamanlarında büyüyor.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bunların hiçbiri son aylarda geniş tedarikte değildi.”
Walmart, Microsoft ve Subaru, tarifelerle ilgili fiyat artışları konusunda uyaran şirketlerden sadece birkaçı, bu da fiyata duyarlı alışveriş yapanların daha da geri çekilmesine yol açabilir.
Bununla birlikte, özellikle en son Çin ithalat vergilerine genişleyen Trump tarife duraklamasının ardından, özellikle daha geniş pazar ribaundunun ardından güçlü talep gören birçok şirket ve sektör var.
Salı günü Frontier Group'tan havayolu CEO'su Barry Biffle, “Tüketici intikamla geri dönüyor.” Dedi.
Pazartesi ve Salı günü Arizona'daki CNBC CEO Konseyi Zirvesi'nde, kilit tüketici harcama alanları – ev inşası, araba satın alma, reklam ve seyahat – yakın okumaları olan birden fazla CEO, ekonominin durumu hakkındaki en son görüşlerini paylaştı.
Eski ev sahipleri çok harcıyor
Homebuilder ve geliştirici Taylor MorrisonCEO Sheryl Palmer'a göre, Texas, Florida ve Kuzey Carolina dahil 12 eyalette faaliyet gösteren birkaç farklı demografik hizmet sunuyor. Bu, ilk kez daha genç homebuyer, yükseltme biraz daha yaşlı alıcı ve “elli beş ve daha iyi” olarak adlandırdığı grubu içerir.
Palmer, şirketin yeni evlere büyük ilgi gördüğü toplam varlıklarda 114 trilyon dolardan fazla temsil eden ikinci grup.
“Covid bu grubu gerçekten değiştirdi,” dedi. Bu alıcılar için, “İstediğimi istiyorum, istediğimi karşılayabilirim ve yarının ne getirdiğini bilmiyorum, bu yüzden her gün sonuna kadar yaşamak istiyorum” diye ekledi.
Ev yükseltmeleri ve topluluk olanakları gibi şeylerle büyük ölçüde ilgilenen bu tür ev sahipleri arasında Palmer, ev satın alma yeteneklerinde veya kredi profillerinde herhangi bir stres belirtisi görmediğini söyledi.
Ancak, eğer ev “daha isteğe bağlı bir satın alma ise, çok daha fazla düşünceli, bu mantıklı” olduğunu belirtti.
Palmer, ilk kez Homebuyer'ın maliyetle ilgili sorularla uğraştığını söyledi. “Ödeyebilir miyim? Ne karşılayabilirim?” Bu alıcılar arasındaki endişeler olduğunu söyledi.
Palmer, daha yüksek konut fiyatlarına ve yapışkan faiz oranlarına “değişken bir dönem” e katkıda bulunduğuna dikkat çekerken – İpotek oranları bu hafta% 7'nin üzerine çıktı – sigortandan bakkaliye kadar neredeyse her şeyin artan fiyatlarının daha genç alıcıları daha tereddüt ettiğini söyledi.
Tarife Korkularında Araba Satın Alma Durumu Bitti: Carvana CEO'su
Otomotiv endüstrisine sert vuran potansiyel tarife güdümlü fiyat artışlarıyla ilgili endişelerle, tüketiciler son aylarda hem yeni hem de kullanılmış otomobil satın almak için koştular.
Karvana bunun büyük bir alıcısı oldu, son zamanlarda yıllık% 46 satış artışı bildirdi ve üç aylık sonuçlara yol açtı. CEO ve kurucu ortağı Ernie Garcia, CEO Konseyi Zirvesi'nde tarifelerin duyurulduğunda “özellikle yeni otomobil satışlarının bir kısmı olduğunu” söyledi, ancak bunun bile çıkmaya başladığını söyledi. Garcia, kullanılmış otomobillerin fiyatlandırmasının da son yıllarda görülen artışlara kıyasla düşmeye başladığını söyledi.
Ancak büyüyen tüketici zayıflığı belirtileri söz konusu olduğunda, Garcia “Buna dair herhangi bir kanıt görmüyoruz; çok güçlü hissettiriyor” dedi.
Garcia, Carvana'nın çok çeşitli yaş gruplarında alıcılara araç sattığını ve genel olarak “Tüketici kredisi oldukça istikrarlı görünüyor” dedi.
Garcia, “Her zaman kredinin daha da kötüleştiğini düşünüyor, ancak henüz çok daha kötüleştiğine dair çok fazla kanıt olduğunu sanmıyorum.” Dedi.
Pinterest 'bütçe' öğelerine geçmeyi görüyor
Katıldığından beri Pinterest Haziran 2022'de CEO Bill Ready, şu anda sosyal medya platformunun kullanıcı tabanının% 40'ını oluşturan ve alışveriş ilhamı konusunda yardım almak için platformda ezici olan Gen Z'ye bir baskıyı denetledi.
Pinterest'in “kasıtlı seçimler için” bir platform olduğunu söyleyen Ready, “tüketici davranışlarında bazı değişimler” görmeye başladığını söyledi.
Ready, bu, giyim ve ev eşyaları gibi%200'den fazla olan alanlarda “bütçeyle ilgili ürünler” aramalarıyla canlanıyor.
“Tüketiciler daha düşünceli hale geliyor ve maliyetlerdeki potansiyel artış için planlıyorlar ya da belki de bunu deneyimlemeye başlıyor” dedi.
Pandemi sırasında ve çıkış sırasında, kapsayıcı anlatı, birçok alışveriş yapan kişinin harcamalarını mallardan deneyimlere kaydırmış olmasıydı, bunun en büyük faydaları eğlence ve seyahat endüstrileri.
NFL Komiseri Roger Goodell ve Marriott International CNBC CEO Konseyi Zirvesi'nde uzun vadeli ortaklıkları hakkında konuşan CEO Anthony Capuano, spor hayranlarından ve seyahat severlerden sürekli güç gördüklerini söyledi.
Goodell, NFL'nin son program sürümü ve Wisconsin, Green Bay'e seyahat eden 600.000'den fazla insanın, NFL taslağının “sporun farklı bir yerde” nasıl olduğunu yansıttığını ve tüketici belirsizliğinden etkilenmesi beklenmediğini söylerken, daha geniş eğlence endüstrisinin karşılaştığı zorlukların bazılarını kabul etti.
Capuano, 144 ülkede faaliyet gösteren Marriott'ta, yılın başında güçlü bir seyahat patlaması olduğunu ve Mart ayında hafif bir durgunluktan sonra, tüketici güveni konusundaki endişeler artmış olsa bile Nisan ayında güçlendiğini söyledi.
Capuano, özellikle gençler arasında seyahat etme arzusunun pek çok yavaşlama belirtisi göstermediğini söyledi.
Bununla birlikte, Capuano, iş ve işsizlik eğilimlerini daha geniş bir şekilde izlediğini ve güçlü istihdam yaratma ve nispeten düşük işsizlik olmaya devam ederse, “tüketici hakkında oldukça iyi hissedeceğini” söyledi.
Capuano, “Gerçek şu ki; işimiz istikrar ve yüksek tüketici güveni zamanlarında büyüyor.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bunların hiçbiri son aylarda geniş tedarikte değildi.”