Getty Images aracılığıyla Annabelle Gordon/Bloomberg
Mayıs ayında Cumhuriyetçilerin Meclis Meclis Paketinin ABD borcunu trilyonlarca dolar artırması bekleniyor – Senato bu hafta dikkate almaya başladığında mevzuatı torpido ile tehdit ediyor.
Sorumlu bir federal bütçe komitesi, tasarının yazıldığı gibi, on yıl boyunca faizle ulusal borca yaklaşık 53 trilyon dolara yaklaşık 3,1 trilyon dolar ekleyeceğini tahmin ediyor. Penn Wharton bütçe modeli daha yüksek bir taksitli tahmin ediyor: faiz ve ekonomik etkiler dahil 3,8 trilyon dolar.
Kentucky'den Thomas Massie, ev tedbirine karşı oy kullanan iki Cumhuriyetçiden biriydi ve buna “borç bombası geçti” ve “yakın vadede eksiklikleri önemli ölçüde artırdığını” belirtti.
“Kongre komik matematik yapabilir – fantezi matematik – isterse,” dedi Massie 22 Mayıs'ta ev katında. “Ama tahvil yatırımcıları değil.”
Bir avuç Cumhuriyetçi senatör, tasarının ABD borç yüküne ve mevzuatın diğer yönlerine potansiyel eklenmesi konusunda endişe duydu.
“Matematik gerçekten toplanmıyor,” dedi Sen. Rand Paul, R-Kentucky, Pazar günü CBS'de.
Mevzuat, ABD borcuna ilişkin faiz ödemeleri, ulusal savunma harcamalarını aştığı ve Sosyal Güvenlik'in arkasındaki en büyük ikinci harcamayı temsil ettiği için ortaya çıkıyor. ABD ekonomik çıktısının bir ölçüsü olan gayri safi yurtiçi hasılanın bir yüzdesi olarak federal borç zaten tüm zamanların en yüksek seviyesindedir.
Ekonomistler, artan ulusal borç kavramının ortalama bir kişi için önemsiz görünebileceğini, ancak hanehalkı finansmanı üzerinde önemli bir etkisi olabileceğini söyledi.
Wells Fargo Economics kıdemli ekonomisti Tim Quinlan, “Çoğu tüketicinin bunu hiç düşündüğünü sanmıyorum.” Dedi. “'Beni gerçekten etkilemiyor' diye düşünüyorlar. Ama bence gerçek şu ki, kesinlikle öyle. “
Tüketici kredileri 'çok daha pahalı olur
Moody'nin baş ekonomisti Mark Zandi, çok daha yüksek bir ABD borç yükünün evleri, otomobilleri ve diğer yaygın alımları finanse etmek için tüketicilerin “çok daha fazla ödeme” yapmalarına neden olacağını söyledi.
“Bu, tüketiciler, iş adamları ve yatırımcılar olarak bize geri dönen kilit bağlantı: tüm bu borçlanma, artan borç yükünün daha yüksek faiz oranları anlamına gelme olasılığı.” Dedi.
Meclis mevzuatı, hane halkları için vergileri yaklaşık 4 trilyon dolar azaltıyor ve bunların çoğu varlıklılar için tahakkuk ediyor. Tasarı, Medicaid gibi güvenlik net programları için harcamaları ve daha düşük kazananlar için gıda yardımı harcayarak bu vergi indirimlerinin bazılarını ofset ediyor.
Bazı Cumhuriyetçiler ve Beyaz Saray yetkilileri, Başkan Trump'ın tarife politikalarının vergi indirimlerinin büyük bir kısmını dengeleyeceğini savunuyor.
Ancak ekonomistler tarifelerin güvenilmez bir gelir üreteci olduğunu söylüyor – çünkü gelecekteki bir başkan onları geri alabilir ve mahkemeler onları kitaplardan çıkarabilir.
Artan Borç Hazine Gelirleri Nasıl Etkiler?
ABD'nin Konuşmacısı Mike Johnson (R-Louisiana), Meclis Başkanı Donald Trump'ın 22 Mayıs 2025'te ABD Capitol'deki gündemini dar bir şekilde geçtikten sonra medyaya konuşuyor.
Kevin Dietsch | Getty Images Haberleri | Getty Images
Nihayetinde, tüketiciler için daha yüksek faiz oranları, ABD borç yüklerinin algılarıyla ve bunların ABD Hazine tahvilleri üzerindeki etkileri ile ilişkilendirilir.
İpotek ve otomobil kredileri gibi borçlanmanın ortak biçimleri, ABD Hazine Tahvilleri, özellikle de verimlere göre fiyatlandırılır. 10 yıllık Hazine.
Uzun vadeli hazine tahvilleri için verimler (yani faiz oranları) büyük ölçüde piyasa güçleri tarafından dikte edilmektedir. Yatırımcıların arz ve talebine göre yükseliyor ve düşüyorlar.
ABD, faaliyetlerini finanse etmek için hazine tahvillerine güveniyor. Hükümet borç almalıdır, çünkü yıllık “bütçe açığı” olarak bilinen faturalarını ödemek için yeterli yıllık vergi geliri almaz. Hazine yatırımcılarına faizi geri ödüyor.
Kişisel Finansmandan Daha Fazlası:
Senato'da GOP Vergi Faturası Nasıl Değişebilir?
Fed oranlarını daha yüksek tutarken dikkate alınması gereken 3 anahtar hareket
401 (k) Planlarında Trump Yönetimi Eksenleri Kripto Bariyeri
Ekonomistler, “Büyük Güzel Tasarısı” olarak adlandırılan Cumhuriyetçi tasarının ABD borcunu ve açığı trilyonlarca dolar artıracak olsaydı, muhtemelen yatırımcıları ve hazine talebini ortadan kaldıracaktı.
Ekonomistler, yatırımcıların ABD hükümetinin borç yükümlülüklerini zamanında yolda ödemeyeceği ek riski telafi etmek için daha yüksek bir faiz oranını talep edeceğini söyledi.
10 yıllık hazineye fiyatlandırılan faiz oranları “daha yüksek risk alınması nedeniyle de yükselmek zorunda” dedi.
Moody's, federal bütçe açığının artan yükünü belirterek ve yatırımcılar için daha büyük bir kredi riskine işaret ederek ABD'nin egemen kredi notunu kesti. Haberlerde tahvil getirileri arttı.
Borç tüketici borçlanmasını nasıl etkileyebilir?
Zandi, tüketiciler için daha yüksek bir borç yükünün ne anlama gelebileceğini göstermek için genel bir kural gösterdi: 10 yıllık Hazine getirisi, borç / GSYİH oranındaki her 1 puanlık artış için yaklaşık 0,02 puan arttığını söyledi.
Örneğin, oranın% 100'den (kabaca şu anda olduğu yerde)% 130'a yükselecekse, 10 yıllık hazine getirisi yaklaşık 0,6 puan artıracağını söyledi. Bu verimi% 5'in üzerine çıkarır Mevcut seviyelere göre Yaklaşık%4,5 olduğunu söyledi.
“Bu çok önemli,” dedi Zandi.
Sabit 30 yıllık bir ipotek neredeyse% 7'den kabaca% 7.6'ya yükselecek, diğer her şey eşittir-muhtemelen ev sahipliğini daha da “ulaşılamayacak”, özellikle de birçok potansiyel ilk kez alıcı için.
Penn Wharton bütçe modeli ekonomist ve fakülte direktörü Kent Smetters, borç / GSYİH oranının 2025'in sonunda yaklaşık% 101'den 2034'e kadar yazılmış ev mevzuatı altında yaklaşık% 148'e yükseleceğini söyledi.
Tahvil yatırımcıları da vurulur
Uzmanlar, sadece tüketici borçluları değil, bazı yatırımcıların da kaybedeceğini söyledi.
Hazine verildiğinde, mevcut tahvil sahipleri için fiyatlar düşer. Mevcut hazine tahvilleri yatırım portföylerine ağırlık vererek daha az değerli hale geliyor.
Chao, “Piyasa faiz oranı arttıysa, tahviliniz amortisman yaptı.” Dedi. “Net değerin düştü.”
Uzun vadeli hazine tahvilleri pazarı, yatırımcı jitters'ın ortasında daha değişken olmuştur ve bazı uzmanların daha kısa vadeli tahviller önermesine yol açmıştır.
Flip tarafında, yeni tahvil satın alanların mutlu olabileceğini çünkü daha yüksek bir oran kazanabileceklerini söyledi.
'Ateşe benzin dökmek'
Wells Fargo'dan Quinlan, tüketici finansmanının maliyetinin son yıllarda kabaca iki katına çıktığını söyledi.
Ortalama 10 yıllık hazine getirisi 2012'den 2022'ye kadar yaklaşık% 2.1 idi; Yetkili, 2023'ten günümüze yaklaşık% 4.1 olduğunu söyledi.
Tabii ki, ABD borç yükü hazine yatırımcılarını ve getirilerini etkileyen birçok şeyden sadece biri. Örneğin, Hazine Yatırımcıları, Trump'ın ABD varlıklarının güvenli bir şekilde korunan statüsünü sorguladıkları için, Nisan ayında bir dizi ülkeye özgü tarifeler açıkladıktan sonra çıkışlar için koşarken keskin bir şekilde daha yüksek getiri gönderdiler.
Quinlan, “Ancak son birkaç yılın borç seviyeleri konusunda giderek daha fazla endişe duyduğunu öne sürmek için çok fazla uzuv çıkmıyor.” Dedi.
Ekonomistler, ABD borç yükünün hala artacağını söyledi. Smetters, Borç / GSYİH oranının Cumhuriyetçiler herhangi bir mevzuatı geçmese bile% 138'e yükseleceğini söyledi.
Ancak Meclis mevzuatı “ateşe benzin döküyor” dedi Chao.
“Zaten sahip olduğumuz sorunlara katkıda bulunuyor,” dedi Chao. “Ve bu yüzden tahvil piyasası bundan memnun değil.”
Mayıs ayında Cumhuriyetçilerin Meclis Meclis Paketinin ABD borcunu trilyonlarca dolar artırması bekleniyor – Senato bu hafta dikkate almaya başladığında mevzuatı torpido ile tehdit ediyor.
Sorumlu bir federal bütçe komitesi, tasarının yazıldığı gibi, on yıl boyunca faizle ulusal borca yaklaşık 53 trilyon dolara yaklaşık 3,1 trilyon dolar ekleyeceğini tahmin ediyor. Penn Wharton bütçe modeli daha yüksek bir taksitli tahmin ediyor: faiz ve ekonomik etkiler dahil 3,8 trilyon dolar.
Kentucky'den Thomas Massie, ev tedbirine karşı oy kullanan iki Cumhuriyetçiden biriydi ve buna “borç bombası geçti” ve “yakın vadede eksiklikleri önemli ölçüde artırdığını” belirtti.
“Kongre komik matematik yapabilir – fantezi matematik – isterse,” dedi Massie 22 Mayıs'ta ev katında. “Ama tahvil yatırımcıları değil.”
Bir avuç Cumhuriyetçi senatör, tasarının ABD borç yüküne ve mevzuatın diğer yönlerine potansiyel eklenmesi konusunda endişe duydu.
“Matematik gerçekten toplanmıyor,” dedi Sen. Rand Paul, R-Kentucky, Pazar günü CBS'de.
Mevzuat, ABD borcuna ilişkin faiz ödemeleri, ulusal savunma harcamalarını aştığı ve Sosyal Güvenlik'in arkasındaki en büyük ikinci harcamayı temsil ettiği için ortaya çıkıyor. ABD ekonomik çıktısının bir ölçüsü olan gayri safi yurtiçi hasılanın bir yüzdesi olarak federal borç zaten tüm zamanların en yüksek seviyesindedir.
Ekonomistler, artan ulusal borç kavramının ortalama bir kişi için önemsiz görünebileceğini, ancak hanehalkı finansmanı üzerinde önemli bir etkisi olabileceğini söyledi.
Wells Fargo Economics kıdemli ekonomisti Tim Quinlan, “Çoğu tüketicinin bunu hiç düşündüğünü sanmıyorum.” Dedi. “'Beni gerçekten etkilemiyor' diye düşünüyorlar. Ama bence gerçek şu ki, kesinlikle öyle. “
Tüketici kredileri 'çok daha pahalı olur
Moody'nin baş ekonomisti Mark Zandi, çok daha yüksek bir ABD borç yükünün evleri, otomobilleri ve diğer yaygın alımları finanse etmek için tüketicilerin “çok daha fazla ödeme” yapmalarına neden olacağını söyledi.
“Bu, tüketiciler, iş adamları ve yatırımcılar olarak bize geri dönen kilit bağlantı: tüm bu borçlanma, artan borç yükünün daha yüksek faiz oranları anlamına gelme olasılığı.” Dedi.
Meclis mevzuatı, hane halkları için vergileri yaklaşık 4 trilyon dolar azaltıyor ve bunların çoğu varlıklılar için tahakkuk ediyor. Tasarı, Medicaid gibi güvenlik net programları için harcamaları ve daha düşük kazananlar için gıda yardımı harcayarak bu vergi indirimlerinin bazılarını ofset ediyor.
Bazı Cumhuriyetçiler ve Beyaz Saray yetkilileri, Başkan Trump'ın tarife politikalarının vergi indirimlerinin büyük bir kısmını dengeleyeceğini savunuyor.
Ancak ekonomistler tarifelerin güvenilmez bir gelir üreteci olduğunu söylüyor – çünkü gelecekteki bir başkan onları geri alabilir ve mahkemeler onları kitaplardan çıkarabilir.
Artan Borç Hazine Gelirleri Nasıl Etkiler?
ABD'nin Konuşmacısı Mike Johnson (R-Louisiana), Meclis Başkanı Donald Trump'ın 22 Mayıs 2025'te ABD Capitol'deki gündemini dar bir şekilde geçtikten sonra medyaya konuşuyor.
Kevin Dietsch | Getty Images Haberleri | Getty Images
Nihayetinde, tüketiciler için daha yüksek faiz oranları, ABD borç yüklerinin algılarıyla ve bunların ABD Hazine tahvilleri üzerindeki etkileri ile ilişkilendirilir.
İpotek ve otomobil kredileri gibi borçlanmanın ortak biçimleri, ABD Hazine Tahvilleri, özellikle de verimlere göre fiyatlandırılır. 10 yıllık Hazine.
Uzun vadeli hazine tahvilleri için verimler (yani faiz oranları) büyük ölçüde piyasa güçleri tarafından dikte edilmektedir. Yatırımcıların arz ve talebine göre yükseliyor ve düşüyorlar.
ABD, faaliyetlerini finanse etmek için hazine tahvillerine güveniyor. Hükümet borç almalıdır, çünkü yıllık “bütçe açığı” olarak bilinen faturalarını ödemek için yeterli yıllık vergi geliri almaz. Hazine yatırımcılarına faizi geri ödüyor.
Kişisel Finansmandan Daha Fazlası:
Senato'da GOP Vergi Faturası Nasıl Değişebilir?
Fed oranlarını daha yüksek tutarken dikkate alınması gereken 3 anahtar hareket
401 (k) Planlarında Trump Yönetimi Eksenleri Kripto Bariyeri
Ekonomistler, “Büyük Güzel Tasarısı” olarak adlandırılan Cumhuriyetçi tasarının ABD borcunu ve açığı trilyonlarca dolar artıracak olsaydı, muhtemelen yatırımcıları ve hazine talebini ortadan kaldıracaktı.
Ekonomistler, yatırımcıların ABD hükümetinin borç yükümlülüklerini zamanında yolda ödemeyeceği ek riski telafi etmek için daha yüksek bir faiz oranını talep edeceğini söyledi.
10 yıllık hazineye fiyatlandırılan faiz oranları “daha yüksek risk alınması nedeniyle de yükselmek zorunda” dedi.
Moody's, federal bütçe açığının artan yükünü belirterek ve yatırımcılar için daha büyük bir kredi riskine işaret ederek ABD'nin egemen kredi notunu kesti. Haberlerde tahvil getirileri arttı.
Borç tüketici borçlanmasını nasıl etkileyebilir?
Zandi, tüketiciler için daha yüksek bir borç yükünün ne anlama gelebileceğini göstermek için genel bir kural gösterdi: 10 yıllık Hazine getirisi, borç / GSYİH oranındaki her 1 puanlık artış için yaklaşık 0,02 puan arttığını söyledi.
Örneğin, oranın% 100'den (kabaca şu anda olduğu yerde)% 130'a yükselecekse, 10 yıllık hazine getirisi yaklaşık 0,6 puan artıracağını söyledi. Bu verimi% 5'in üzerine çıkarır Mevcut seviyelere göre Yaklaşık%4,5 olduğunu söyledi.
“Bu çok önemli,” dedi Zandi.
Sabit 30 yıllık bir ipotek neredeyse% 7'den kabaca% 7.6'ya yükselecek, diğer her şey eşittir-muhtemelen ev sahipliğini daha da “ulaşılamayacak”, özellikle de birçok potansiyel ilk kez alıcı için.
Penn Wharton bütçe modeli ekonomist ve fakülte direktörü Kent Smetters, borç / GSYİH oranının 2025'in sonunda yaklaşık% 101'den 2034'e kadar yazılmış ev mevzuatı altında yaklaşık% 148'e yükseleceğini söyledi.
Tahvil yatırımcıları da vurulur
Uzmanlar, sadece tüketici borçluları değil, bazı yatırımcıların da kaybedeceğini söyledi.
Hazine verildiğinde, mevcut tahvil sahipleri için fiyatlar düşer. Mevcut hazine tahvilleri yatırım portföylerine ağırlık vererek daha az değerli hale geliyor.
Chao, “Piyasa faiz oranı arttıysa, tahviliniz amortisman yaptı.” Dedi. “Net değerin düştü.”
Uzun vadeli hazine tahvilleri pazarı, yatırımcı jitters'ın ortasında daha değişken olmuştur ve bazı uzmanların daha kısa vadeli tahviller önermesine yol açmıştır.
Flip tarafında, yeni tahvil satın alanların mutlu olabileceğini çünkü daha yüksek bir oran kazanabileceklerini söyledi.
'Ateşe benzin dökmek'
Wells Fargo'dan Quinlan, tüketici finansmanının maliyetinin son yıllarda kabaca iki katına çıktığını söyledi.
Ortalama 10 yıllık hazine getirisi 2012'den 2022'ye kadar yaklaşık% 2.1 idi; Yetkili, 2023'ten günümüze yaklaşık% 4.1 olduğunu söyledi.
Tabii ki, ABD borç yükü hazine yatırımcılarını ve getirilerini etkileyen birçok şeyden sadece biri. Örneğin, Hazine Yatırımcıları, Trump'ın ABD varlıklarının güvenli bir şekilde korunan statüsünü sorguladıkları için, Nisan ayında bir dizi ülkeye özgü tarifeler açıkladıktan sonra çıkışlar için koşarken keskin bir şekilde daha yüksek getiri gönderdiler.
Quinlan, “Ancak son birkaç yılın borç seviyeleri konusunda giderek daha fazla endişe duyduğunu öne sürmek için çok fazla uzuv çıkmıyor.” Dedi.
Ekonomistler, ABD borç yükünün hala artacağını söyledi. Smetters, Borç / GSYİH oranının Cumhuriyetçiler herhangi bir mevzuatı geçmese bile% 138'e yükseleceğini söyledi.
Ancak Meclis mevzuatı “ateşe benzin döküyor” dedi Chao.
“Zaten sahip olduğumuz sorunlara katkıda bulunuyor,” dedi Chao. “Ve bu yüzden tahvil piyasası bundan memnun değil.”