Y kuşağının varlıklı kuşağı, Z kuşağı hayırseverliği yeniden tanımlıyor

Melike

Global Mod
Global Mod
Y kuşağının varlıklı kuşağı, Z kuşağı hayırseverliği yeniden tanımlıyorSolstock | E+ | Getty Images


Bu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC'nin Inside Wealth haber bülteninde, yüksek net değere sahip yatırımcı ve tüketicilere yönelik haftalık bir rehber olan Robert Frank ile birlikte yayınlandı. Üye olmak gelecekteki basımları doğrudan gelen kutunuza almak için.

Yeni bir araştırmaya göre Y kuşağı ve Z kuşağı, kendilerini bağışçılardan çok aktivist olarak görerek hayırseverlik dünyasını yeniden tanımlıyor.

Bank of America Private Bank'ın yeni bir anketine göre, 43 yaşın altındaki varlıklı bağışçıların sadece para vermek yerine gönüllü olma, bağış toplama ve hayır amaçlı mentorluk yapma olasılıkları daha yüksek. Yatırım yapılabilir varlıkları 3 milyon dolardan fazla olan 1.000'den fazla katılımcının katıldığı anket, aynı zamanda genç hayırseverlerin, X kuşağına ve bebek patlaması kuşağına kıyasla bağışları konusunda kamuoyunun daha fazla ilgi görmesini istediklerini ortaya çıkardı.

Gelecek nesillerin bağış yapma biçimindeki değişimin yanı sıra tercih ettikleri nedenler de büyük ihtimalle hayırseverlik ortamını yeniden şekillendirecek. Gelecek nesil bağışçılar, yalnızca önemsedikleri amaçlara yönelik çek yazmak yerine, en büyük sosyal ve çevresel sorunları çözmeye çalışmak için derinden dahil olmak istiyor.

Bank of America Private Bank'ın hayırseverlik çözümlerinden sorumlu genel müdürü ve ulusal hayırseverlik stratejisi yöneticisi Dianne Chipps Bailey, “Kendilerini bütünsel sosyal değişim temsilcileri olarak görüyorlar” dedi. “Bence bu dünyada daha iyi bir eylemlilik duygusuna sahipler. Sosyal etki hedeflerine ulaşmak için gerçekten sermayelerini çok daha kapsamlı ve sağlam bir şekilde taşımayı istiyorlar.”

Inside Wealth'i doğrudan gelen kutunuza alın

Hem genç hem de yaşlı multi-milyonerler son derece hayırseverdir. Araştırmaya göre ankete katılanların yüzde 91'i geçtiğimiz yıl hayır kurumlarına bağışta bulundu. Hem yaşlı hem de genç katılımcıların üçte ikisinden fazlası “kalıcı bir etki yaratmak”la motive olduklarını söyledi.

Ancak verme nedenleri ve yöntemleri yaşa göre büyük farklılıklar gösteriyor. 43 yaşın altındaki bağışçıların gönüllü olma olasılıkları biraz daha yüksek ve doğrudan bağış yapmak yerine arkadaşlarından veya akranlarından hayır amaçlı bağış toplamaya yardımcı olma olasılıkları iki kat daha fazla. Mentor olarak hareket etme olasılıkları dört kattan fazladır. Ve sermayeye katkılarını sınırlamak yerine kar amacı gütmeyen kurullarda görev yapmakla daha çok ilgileniyorlar.

Yaşlı bağışçılar sorumluluk duygusuyla bağışta bulunurlar. 44 yaşın üzerindekilerin “zorunluluk” nedeniyle bağış yapma olasılıkları, genç bağışçılara göre iki kat daha fazlaydı. 43 yaşın altındakilerin hayırseverliklerinin itici gücü olarak kendi kendine eğitim ve sosyal çevrelerinin etkisinden bahsetme olasılıkları daha yüksekti.

Nesiller arasındaki bazı farklılıklar yaşam döngülerinden ve zenginlikten kaynaklanıyor olabilir. Genç zenginler hala servetlerini inşa ediyor ve servetlerini miras alıyorlar, dolayısıyla zaman ayırma ve bağış toplamaya yardım etme olasılıkları daha yüksek. Yine de Bailey, akran ağlarına ve aktivizme odaklanmanın, yaşlanıp zenginleştikçe bile muhtemelen devam edeceğini söyledi.

“Hayırseverliği beş temel kural olarak düşünebilirsiniz; zaman, yetenek, hazine, tanıklık ve bağlar” dedi. “Eski nesil hazineye (fon vermeye) odaklanmış durumda. Genç nesil ise diğer dördüne yaslanıyor.”

Genç zenginler de farklı davaları destekliyor. Evsizlik, sosyal adalet, iklim değişikliği ve kadınların ve kız çocuklarının ilerlemesi ile ilgili çabaları destekleme olasılıkları iki kat daha fazladır. 44 yaşın üzerindeki hayırseverlerin dini kuruluşları, sanatı ve askeri hayır kurumlarını destekleme olasılıkları çok daha yüksekti.


“Ne olduğunu düşündüğünde [the younger generation] Bailey, “Son yıllarda, yani 2020'de her şeyin açığa çıktığını gördüler ve tepkiye yöneldiler” dedi. “Ve bu devam ediyor. Pek çok insan manşetlerle verdiklerini aktarıyor, ancak gerçekten derinlemesine araştırdılar. Bu bir an değil, bir harekettir.”

Danışmanlar, bağış yapma konusundaki nesil değişiminin etkilerinin servet danışmanları ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar için derin olacağını söylüyor. Birçok genç bağışçının serveti miras olarak kaldığı için, ailelerinin yarattığı bağış araçlarını kullanma olasılıkları çok daha yüksek. Yardım vakıflarını, aile vakıflarını ve bağışçı tavsiyeli fonları kullanma olasılıkları dört kattan fazlaydı.

Bailey, gelecek neslin yatırım planlarından bahsetmeden önce bile bir varlık danışmanıyla ilk görüşmenin bir parçası olarak hayırseverlik hakkında konuşmak istediğini söyledi.

Bailey, “Hayırseverlik hakkında daha fazlasını öğrenmeye, daha fazlasını öğrenmeye açlık duyuyorlar” dedi. “Zaten bu komplekse sahipler [giving] Araçlar hazır, dolayısıyla eğitim parçası hem kar amacı gütmeyen kuruluşlar hem de danışmanlar için kritik önem taşıyor.”

Hayır işlerinin giderek zengin bağışçıların hakimiyetine girdiği ve gelecek nesillere önümüzdeki yıllarda 80 trilyon dolardan fazla miras bırakılmasının beklendiği bir ortamda, genç zenginlere kur yapmak kritik önem taşıyacak.

Bailey, “Onların bakış açısına ihtiyacınız var ve onların parasına da ihtiyacınız olacak” dedi.

Genç zenginlerin danışmanlarının da övgülerinde cömert olmaları gerekiyor. Ankete göre, genç bağışçıların hayırseverlik çabalarının başarısını kamuoyunun takdirine göre ölçme olasılıkları üç kat daha fazla. Neredeyse yarısı hayırseverlik çabalarıyla isimlerini ilişkilendirdiklerini söylerken, yaşlı bağışçıların üçte ikisinden fazlası isimlerini vermeden bağış yapıyor.

“Onları övün, kutlayın, görünürlük sağlayın” dedi.

Onlara “hayırsever” demeyin. Foundation Source tarafından hazırlanan bir rapor, genç bağışçıların %80'inin “verici” olarak görülmek istediğini, %63'ünün ise “savunucu” veya “fark yaratan” terimlerini beğendiğini ortaya çıkardı. Sadece %27'si “hayırsever” etiketini kabul etti.