Yen zayıflığı, Cartier sahibi Richemont'ta Japonya lüks savurganlığı bastırıyorJaponya'nın Tokyo kentindeki Ginza'nın üst düzey alışveriş bölgesinde bir Cartier mağazasının yanından geçen alışveriş yapanlar.
Anadolu | Getty Images
Kilit Japon lüks pazarında döviz kuru harcama, Cartier sahibi Richemont'taki satışları tartarak nihayet azaldı.
İsviçre lüks grubunun Japonya satışlarının mali ilk çeyrekte sabit döviz kurlarında yıllık% 15 düştüğünü söyledi.
İsviçre lüks grubundaki gelirler, Haziran ayının sonuna kadar üç ayda 5.41 milyar avroya (6.28 milyar $)% 6 artışla, bir LSEG anketindeki analistler tarafından 5.37 milyar avro tahminin biraz ötesinde.
Hisse senetleri Londra zamanında 11: 40'a kadar% 1.08 arttı.
Japonya satışlarındaki düşüş, geçen yılın aynı çeyreğinde% 59'luk bir artışı izliyor, çünkü daha zayıf bir yen uluslararası turizm ve lüks harcamalarda bir artış sağladı.
Japon Yen, Japonya Bankası'nın negatif faiz oranlarına son vermesinden ve Mart ayında getiri eğrisi kontrol politikasını feshettikten sonra geçen yıl istikrarlı bir şekilde amortismana başladı. O yılın Haziran ayında, Japon para birimi 38 yıl alçaklara zayıfladı ve 161 işaretini dolara karşı geçti.
Markaları da Van Cleef & Arpels ve Buccellati'yi de içeren Richemont, geçen yıl boyunca bu zayıflıktan faydalandı ve Japonya'da ardışık mahallelerde% 20 ila% 25 satış büyümesi bildirdi.
Yalnız değildi. Diğer büyük lüks gruplar LVMH, Kering ve Burberry, özellikle Doğu Asya ülkesine akın eden Çinli alışveriş yapanların önderlik ettiğini belirtti.
Bununla birlikte, 2025'in ilk yarısında yen'in son zamanlarda güçlenmesi bu eğilimlere ödenmiştir.
Stok Grafik simgesi
Yen/USD
Richemont, Çarşamba sonuçlarına eşlik eden bir açıklamada, “Japonya'da satışlar, bir önceki yılda zorlu bir% +59 karşılaştırmalı olarak% 15 azaldı, güçlendirme yen, en önemlisi Çin müşterilerinden, yerel talep olumlu kaldı.” Dedi.
Richemont yine de daha geniş bir lüks gerilemede nadir bir aykırı ortaya çıktı, çünkü yüksek kaliteli mücevherleri için zengin alışveriş yapanlar arasında talep parlamaya devam ediyor.
Grubun mücevher Maisons Bölümü'ndeki satışlar, son raporda bir kez daha suçlamaya öncülük ederek sabit döviz kurlarında% 11 arttı.
Piaget ve Roger Dubuis'i içeren uzman saatçilerin bölümündeki gelirler, bu arada gecikmeye devam etti ve dönem boyunca% 7 azaldı.
Grup, zayıflığın, Amerika'daki satışlar yükselse bile, Çin, Hong Kong, Macau ve Japonya'daki düşüşlerin düşüşünü yansıttığını söyledi.
Anadolu | Getty Images
Kilit Japon lüks pazarında döviz kuru harcama, Cartier sahibi Richemont'taki satışları tartarak nihayet azaldı.
İsviçre lüks grubunun Japonya satışlarının mali ilk çeyrekte sabit döviz kurlarında yıllık% 15 düştüğünü söyledi.
İsviçre lüks grubundaki gelirler, Haziran ayının sonuna kadar üç ayda 5.41 milyar avroya (6.28 milyar $)% 6 artışla, bir LSEG anketindeki analistler tarafından 5.37 milyar avro tahminin biraz ötesinde.
Hisse senetleri Londra zamanında 11: 40'a kadar% 1.08 arttı.
Japonya satışlarındaki düşüş, geçen yılın aynı çeyreğinde% 59'luk bir artışı izliyor, çünkü daha zayıf bir yen uluslararası turizm ve lüks harcamalarda bir artış sağladı.
Japon Yen, Japonya Bankası'nın negatif faiz oranlarına son vermesinden ve Mart ayında getiri eğrisi kontrol politikasını feshettikten sonra geçen yıl istikrarlı bir şekilde amortismana başladı. O yılın Haziran ayında, Japon para birimi 38 yıl alçaklara zayıfladı ve 161 işaretini dolara karşı geçti.
Markaları da Van Cleef & Arpels ve Buccellati'yi de içeren Richemont, geçen yıl boyunca bu zayıflıktan faydalandı ve Japonya'da ardışık mahallelerde% 20 ila% 25 satış büyümesi bildirdi.
Yalnız değildi. Diğer büyük lüks gruplar LVMH, Kering ve Burberry, özellikle Doğu Asya ülkesine akın eden Çinli alışveriş yapanların önderlik ettiğini belirtti.
Bununla birlikte, 2025'in ilk yarısında yen'in son zamanlarda güçlenmesi bu eğilimlere ödenmiştir.
Stok Grafik simgesi
Yen/USD
Richemont, Çarşamba sonuçlarına eşlik eden bir açıklamada, “Japonya'da satışlar, bir önceki yılda zorlu bir% +59 karşılaştırmalı olarak% 15 azaldı, güçlendirme yen, en önemlisi Çin müşterilerinden, yerel talep olumlu kaldı.” Dedi.
Richemont yine de daha geniş bir lüks gerilemede nadir bir aykırı ortaya çıktı, çünkü yüksek kaliteli mücevherleri için zengin alışveriş yapanlar arasında talep parlamaya devam ediyor.
Grubun mücevher Maisons Bölümü'ndeki satışlar, son raporda bir kez daha suçlamaya öncülük ederek sabit döviz kurlarında% 11 arttı.
Piaget ve Roger Dubuis'i içeren uzman saatçilerin bölümündeki gelirler, bu arada gecikmeye devam etti ve dönem boyunca% 7 azaldı.
Grup, zayıflığın, Amerika'daki satışlar yükselse bile, Çin, Hong Kong, Macau ve Japonya'daki düşüşlerin düşüşünü yansıttığını söyledi.