Yeni nesil iş başına geçerken Monterey'de klasik otomobil satışları durdu

Melike

Global Mod
Global Mod
Yeni nesil iş başına geçerken Monterey'de klasik otomobil satışları durduBu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC'nin Inside Wealth haber bülteninde, yüksek net değere sahip yatırımcı ve tüketicilere yönelik haftalık bir rehber olan Robert Frank ile birlikte yayınlandı. Üye olmak gelecekteki basımları doğrudan gelen kutunuza almak için.

Monterey Araba Haftası'ndaki açık artırma satışları, eski arabalardan yeni arabalara geçişin 1950'li ve 1960'lı yıllardan kalma bir yığın satılmamış klasik otomobili bırakması nedeniyle geçen yıla göre %3 düştü.

Klasik otomobil sigortası şirketi Hagerty'ye göre, bu yıl Monterey'deki beş otomobil müzayedecisinin (RM Sotheby's, Broad Arrow, Gooding & Company, Mecum ve Bonhams) toplam satışları 2023'teki 403 milyon dolardan bu yıl 391,6 milyon dolara düştü. Bu, 2022'deki zirveye kıyasla geçen yıl %14'lük bir düşüşün ardından geldi.

Hagerty'ye göre satışa sunulan 1.143 otomobilden yalnızca 821'i satıldı; bu da %72'lik bir satış oranına işaret ediyor. Ortalama satış fiyatı, geçen yılın ortalaması olan 477.866 $'a göre hafif bir düşüşle 476.965 $ oldu.


Uzmanlar, zengin koleksiyoncuların hâlâ harcayacak çok parası olduğunu ve borsadaki son yükseliş göz önüne alındığında kendilerini güvende hissettiklerini ancak istedikleri araba türlerinin değiştiğini söylüyor. Çok fazla müzayedede güçlü fiyatlar ve satışlar yaratamayacak kadar çok sayıda benzer araba vardı.

Kidston'un kurucusu ve zengin araba koleksiyoncularının önde gelen danışmanlarından Simon Kidston, “Bu doygunluk” dedi. “Açık artırmaları dolaştığımda ve bu kadar çok benzer 'ürün' gördüğümde, kendi kendime, kendilerinin veya rakiplerinin zaten teslim ettiği ürünleri düşünüp düşünmediğini ve arabaların aynı alıcılar için yarışıp rekabet etmediğini sordum. Buna ek olarak, Gerçek şu ki, pek çok başvuru zaten aylardır veya yıllardır bayi vitrinlerindeydi ve bu da her zaman yarım yamalak saniyeler gibi geliyor.”

Aynı zamanda, pazarı yönlendiren yeni nesil koleksiyoncular (çoğunlukla X kuşağı ve Y kuşağı) 1980'li, 1990'lı ve 2000'li yılların arabalarını tercih ediyor. Onlarca yıldır piyasaya güç veren ve bebek kuşağı kuşağının popüleri olan 1950'li ve 1960'lı yılların klasik otomobilleri pazara akın ediyor ve alıcı bulamıyor.

Hagerty'ye göre, Monterey'deki satış oranı (veya açık artırma blokunda gerçekten satılan arabaların yüzdesi), 1 milyon dolar veya daha fazla fiyatla satılan 1981 öncesi otomobiller için %52'lik bir anemikti. 4 yaşından küçük otomobillerin satış oranı çok daha güçlü bir şekilde %73 oldu; bu da sürücü koltuğunda artık genç koleksiyoncuların olduğunu kanıtlıyor.

Hagerty'nin 1980'lerden 2000'lere kadar olan spor arabalarını kapsayan Süper Araba Endeksi 2019'a göre %60'ın üzerinde artış gösterirken, 1950'ler ve 1960'ların Corvette'leri, Ferrari'leri, Jaguarları ve diğer ünlü klasiklerinin Blue Chip Endeksi %3 düşüş gösterdi.


1938 Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Örümcek

Kredi bilgileri: Gooding & Company


Az sayıda nadir, gerçek başyapıtın hâlâ yüksek fiyatlara satılacağı kabul edilir. Haftanın en iyi arabası, RM Sotheby's'de 17 milyon dolara satılan 1960 Ferrari 250 GT SWB California Spider oldu ve ikinci, var olan beş otomobilden biri olan 1938 Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider oldu.

Ancak klasik otomobillerdeki korumaların daha geniş çapta değişmesi, özellikle de birçok eski koleksiyoncunun koleksiyonlarını satmaya veya küçültmeye başlamasıyla birlikte, muhtemelen eski otomobillerin fiyatları üzerinde yıllarca baskı oluşturacak.

Inside Wealth'i doğrudan gelen kutunuza alın

“Açık artırma perspektifinden bakıldığında, Enzo dönemi Ferrari'lerinin yanı sıra tam klasikler ve 50'li ve 60'lı yılların spor yarışçıları olarak adlandırılan sıcak olandan yükselen modern süper otomobil sınıfına geçiş yaparken pazar nefes almaya devam ediyor” ” dedi Hagerty CEO'su McKeel Hagerty. “Eski ve yeni otomobiller arasındaki fark hızlandı.”

Bazıları yüksek faiz oranlarının klasik otomobil pazarında da baskı yarattığını söylüyor. Piyasanın alt ucunda birçok alıcı, araba satın almak ve koleksiyonlarını oluşturmak için finansman kullanıyordu. En üst düzeyde, artan oranlar klasik bir araba satın almanın fırsat maliyetini artırdı.

Kidston, “İnsanlar, 'Eğer harika bir menajeriniz varsa, o milyon dolarlık araba yerine %5, belki %10 kazanabilirim' diye düşünüyor” dedi. “Bu, her şeyden çok insanların iki kez düşünmesine neden oluyor. Koleksiyoncu arabası kısmen yatırımdır. Koleksiyoncu araçların değerinin son 40 yılda artmasının yatırım açısından başka bir nedeni yok.”


İşte Monterey Araba Haftası'nda satılan en pahalı 10 araba

  1. 1960 Ferrari 250 GT SWB California Spider – 17.055.000 Dolar (RM Sotheby's)
  2. 1938 Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider – 14.030.000 Dolar (Gooding & Company)
  3. 1955 Ferrari 410 Spor Örümcek – 12.985.000 Dolar (RM Sotheby's)
  4. 1969 Ford GT40 Hafif – 7.865.000 Dolar (Mecum)
  5. 1997 Porsche 911 GT1 Rennversion Coupe – 7.045.000 Dolar (Broad Arrow Açık Artırmaları)
  6. 1959 Ferrari 250 GT LWB California Spider – 5.615.000 Dolar (RM Sotheby's)
  7. 1995 Ferrari F50 Coupe – 5.505.000 Dolar (RM Sotheby's)
  8. 1955 Ferrari 857 S Spider – 5.350.000 Dolar (Gooding & Company)
  9. 1967 Ferrari 275 GTB/4 Alaşım Coupe – 5.285.000 Dolar (RM Sotheby's)
  10. 1958 Ferrari 250 GT TdF Coupe – 5.200.000 Dolar (Gooding & Company)