Boeing tedarikçisi artık parça teslim edemiyor

Quern

New member
Boeing tedarikçisi artık parça teslim edemiyorBoeing'in ana ortaklarından biri olan Spirit AeroSystems, benzeri görülmemiş bir greve maruz kalan havayolu üreticisine daha fazla uçak parçası teslim edemediği için 700 çalışanını izne çıkardı.



Boeing, 13 Eylül'den bu yana çalışanları tarafından benzeri görülmemiş bir grev yaşıyor. Uçak üreticisinin 35.000'den fazla çalışanının iş bırakması, uçakların güvenilirlik sorunları nedeniyle zaten tehdit altında olan mali durumunu özellikle zayıflattı ve şirket yönetimi şu anda 52 milyar dolardan fazla tarihi bir finansman arayışında.

Grev, Boeing'e bir ay içinde 3 milyar dolardan fazlaya mal oldu ve bu da üretim hızını önemli ölçüde yavaşlatmak zorunda kaldı. Ancak rakibi Airbus gibi sipariş defteri de dolu. Böyle bir uyumsuzlukla karşı karşıya kalan Boeing'in ana tedarikçilerinden biri olan Spirit AeroSystems, 700 çalışanını işsizlik nedeniyle izne ayırma kararı aldı.

Spirit AeroSystems'ın Boeing için önemi


Spirit AeroSystems, Boeing dosyasında bilinmeyen bir isim değil. Hatta uçak üreticisinin faaliyetlerindeki en önemli oyunculardan biridir ve bu şirket, uçaklarının, özellikle de 737'nin gövdelerinin çoğunu ona tedarik etmektedir. 2005 yılına kadar Boeing'e ait olan şirket, basit bir tedarikçi haline geldi. Boeing daha iyi denetim için üretimini kendi bünyesine geri getirmeye çalışmadan önce Airbus ile de çalışıyordu (A220'nin kanatları için).

Şirketin son yıllık raporuna göre, 700 çalışanı izinli olan Spirit Aerosystems, maaş bordrosunun %5'ini geçici olarak serbest bıraktı. CNBC'ye şunları söyleyen bir şirket sözcüsüne göre, bu payın artması beklenebilir. “Grev kasım ayından sonra da devam ederse ek işten çıkarmalar ve ücretsiz izinler yapmalıyız”. Şu anda izinli olan çalışanlar 777 ve 767 programlarından çalışanlar olacaktır.

Şirket sözcüsü, bu iki Boeing uçak modeliyle oluşturulduğunu açıkladı “büyük bir stok”Bu da Spirit AeroSystems'in Boeing tarafındaki montajlarda keskin bir yavaşlamanın ardından üretim hızını yavaşlatmak zorunda kaldığını doğruluyor. Uçak üreticisi ayrıca takviminde 777X'in gelişini bir kez daha 2026 yılına erteledi. Şu an için 737 Max programının parçalarından sorumlu Spirit AeroSystems çalışanları etkilenmeyecek.

Müzakereler sırasında Boeing çalışanları ve yönetimi nihayet ortak bir zemin bulabildi; uçak üreticisi, son teklifteki %30'a kıyasla dört yıl içinde maaşları yaklaşık %35 oranında artırmayı kabul etti.

Ana işçi sendikası Uluslararası Makinistler Birliği (IAM) X sosyal ağında şunu yazdı: “Değerlendirilmeyi ve üyelerimize sunulmayı hak eden, müzakere edilmiş bir grev karar teklifi aldık”. 33.000 grevciyi temsil eden sendika, 23 Ekim'de yapılması planlanan oylamayla nihai karara ağırlık verecek.

🔴
01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Kaynak :

CNBC