Dayatılan fiyatlar, kodlanmış dil, misilleme tedbirleri… Aralarında Darty, Boulanger, Seb'in de bulunduğu 12 şirket dev para cezasına çarptırıldıFransız rekabet kurumu, yasa dışı fiyat tespiti nedeniyle 12 beyaz eşya şirketine 611 milyon Euro para cezası verdi. Birkaç yıl boyunca, ikincisi, tüketicilerin ve sektöre yeni gelenlerin zararına, üreticiler tarafından belirlenen fiyatlara saygı göstermeye zorlanan distribütörlere yönelik bütün bir gözetim (baskı, misilleme vb.) sistemi kurdu.
Fiyat anlaşmaları, distribütör baskıları, misilleme tedbirleri… Fransız rekabet kurumu 19 Aralık Perşembe günü beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren 12 firmaya 611 milyon euro para cezası verdi. Nedeni? On üretici ve iki distribütör (Boulanger, Darty, BSH, Electrolux, Whirlpool (Indesit), LG, Miele, SEB, Smeg, Andy Hoover, Eberhardt), distribütörleri izlemek için tam bir sistem uygularken belirli ürünlerin fiyatları üzerinde anlaşmaya vardı …Uygulamalar” kurumsallaştırıldığı, gizlice uygulandığı ve bu piyasada mevcut oyuncuların büyük bir bölümünü ilgilendirdiği ölçüde özellikle ciddidir », 19 Aralık'ta yayınlanan basın açıklamasında otoriteye dikkat çekildi. Tüketiciler için bazı ürünlerin fiyatları yapay olarak yüksek tutuldu.
Etkinlikler 2007 ile 2014 yılları arasında gerçekleşti. On iki şirket, bazı temel ev aletleri (bulaşık makinesi, kurutucu, buzdolabı, derin dondurucu, ocak, mikrodalga fırın, ocak vb.) ve küçük ev aletlerinin (elektrikli süpürge, ütü, gıda) fiyatı üzerinde anlaşmaya vardı. işlemci, su ısıtıcısı, kahve makinesi, epilasyon vb.). Bu şirketler “ Fiyat talimatlarını gizlemek için kodlanmış dil “. Farkındalar ki ürünlerinin yeniden satış fiyatlarını kontrol etme hakkına sahip değildi “, örneğin bahsettiler” önerilen fiyatlar » Yetkili, bunların aslında saygı duyulması gereken fiyatlar olduğunu belirtiyor.
Bu şirketler aynı zamanda belirli distribütörleri de belirtilen fiyatlara uyup uymadıklarını doğrulamak için izledi. Üreticiler telefon ve e-postadan uzak durarak fiziksel toplantıları tercih etti. Son olarak yetkili, distribütörlerin sürekli baskı altında olduğunu, fiyatlara ve üreticiler tarafından uygulanan çevrimiçi satış yasaklarına uymaya zorlandıklarını belirtiyor.
Fiziksel satış noktalarının ve tarihi distribütörlerin lehine (yeni çevrimiçi sitelerin zararına) bazı ürünlerin aslında internette satılmaması gerekir. Bazı üreticiler de tereddüt etmedi” bu fiyat talimatlarına uymayı reddeden distribütörlere karşı misilleme tedbirlerine (teslimatların geciktirilmesi ve durdurulması, özel satış sistemlerinin uygulanması vb.) başvurmak », basın açıklamasında otoriteye dikkat çekiyor.
Somut olarak bu 12 şirket, yeni web sitelerinin cihazlarını “indirimli fiyatlarla” pazarlamasını engellemek istiyordu. Çevrimiçi satışlar hızla artarken, “ Bu uygulamalar marka içi rekabeti ortadan kaldırarak tüketicilerin küçük ve büyük ev aletleri ürünlerini satın alırken daha cazip fiyatlardan yararlanmasını engellemiştir. », Otoriteden pişmanlık duyar. Distribütör tarafında ise bu yasa dışı önlemler aslında mevcut oyuncuları güçlendirdi. Rekabet otoritesinin aktardığı bir distribütörün tahminlerine göre, “ Uygulamanın başlangıcında çevrimiçi olarak mevcut olan distribütörlerin büyük çoğunluğu (yaklaşık %95'i) ortadan kaybolmuş veya geleneksel distribütörler tarafından satın alınmıştır. “.
Bu uygulamalar özellikle ciddi » olayların üzerinden on yılı aşkın süre geçtikten sonra, 109 milyonu Fnac Darty ve 84 milyonu Boulanger olmak üzere 611 milyon euro para cezasına çarptırıldı. Otorite aslında Darty ve Boulanger'ı işaret ediyor, ” distribütörler (ağırlıklarına göre rekabete aykırı uygulamalara son verebilecek kişiler) “. Ancak durum tam tersi oldu, çünkü “ Darty ve Boulanger sadece fiyat esaslarını uygulamakla kalmadılar, böylece marjlarını korumalarına olanak sağladılar, aynı zamanda diğer distribütörler üzerinde de gerçek bir kontrol uyguladılar ve tavsiye edilen fiyatlara uymayan imalatçıları belirtmekten çekinmediler. “.
Rekabet Kurumunun 19 Aralık 2024 tarihli kararı
Fiyat anlaşmaları, distribütör baskıları, misilleme tedbirleri… Fransız rekabet kurumu 19 Aralık Perşembe günü beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren 12 firmaya 611 milyon euro para cezası verdi. Nedeni? On üretici ve iki distribütör (Boulanger, Darty, BSH, Electrolux, Whirlpool (Indesit), LG, Miele, SEB, Smeg, Andy Hoover, Eberhardt), distribütörleri izlemek için tam bir sistem uygularken belirli ürünlerin fiyatları üzerinde anlaşmaya vardı …Uygulamalar” kurumsallaştırıldığı, gizlice uygulandığı ve bu piyasada mevcut oyuncuların büyük bir bölümünü ilgilendirdiği ölçüde özellikle ciddidir », 19 Aralık'ta yayınlanan basın açıklamasında otoriteye dikkat çekildi. Tüketiciler için bazı ürünlerin fiyatları yapay olarak yüksek tutuldu.
Etkinlikler 2007 ile 2014 yılları arasında gerçekleşti. On iki şirket, bazı temel ev aletleri (bulaşık makinesi, kurutucu, buzdolabı, derin dondurucu, ocak, mikrodalga fırın, ocak vb.) ve küçük ev aletlerinin (elektrikli süpürge, ütü, gıda) fiyatı üzerinde anlaşmaya vardı. işlemci, su ısıtıcısı, kahve makinesi, epilasyon vb.). Bu şirketler “ Fiyat talimatlarını gizlemek için kodlanmış dil “. Farkındalar ki ürünlerinin yeniden satış fiyatlarını kontrol etme hakkına sahip değildi “, örneğin bahsettiler” önerilen fiyatlar » Yetkili, bunların aslında saygı duyulması gereken fiyatlar olduğunu belirtiyor.
Bu şirketler aynı zamanda belirli distribütörleri de belirtilen fiyatlara uyup uymadıklarını doğrulamak için izledi. Üreticiler telefon ve e-postadan uzak durarak fiziksel toplantıları tercih etti. Son olarak yetkili, distribütörlerin sürekli baskı altında olduğunu, fiyatlara ve üreticiler tarafından uygulanan çevrimiçi satış yasaklarına uymaya zorlandıklarını belirtiyor.
Baskı, misilleme tedbirleri…Ayrıca okuyun: Google alışverişi: Google 2,4 milyar avroluk cezayı ödemek zorunda kalacak
Fiziksel satış noktalarının ve tarihi distribütörlerin lehine (yeni çevrimiçi sitelerin zararına) bazı ürünlerin aslında internette satılmaması gerekir. Bazı üreticiler de tereddüt etmedi” bu fiyat talimatlarına uymayı reddeden distribütörlere karşı misilleme tedbirlerine (teslimatların geciktirilmesi ve durdurulması, özel satış sistemlerinin uygulanması vb.) başvurmak », basın açıklamasında otoriteye dikkat çekiyor.
Somut olarak bu 12 şirket, yeni web sitelerinin cihazlarını “indirimli fiyatlarla” pazarlamasını engellemek istiyordu. Çevrimiçi satışlar hızla artarken, “ Bu uygulamalar marka içi rekabeti ortadan kaldırarak tüketicilerin küçük ve büyük ev aletleri ürünlerini satın alırken daha cazip fiyatlardan yararlanmasını engellemiştir. », Otoriteden pişmanlık duyar. Distribütör tarafında ise bu yasa dışı önlemler aslında mevcut oyuncuları güçlendirdi. Rekabet otoritesinin aktardığı bir distribütörün tahminlerine göre, “ Uygulamanın başlangıcında çevrimiçi olarak mevcut olan distribütörlerin büyük çoğunluğu (yaklaşık %95'i) ortadan kaybolmuş veya geleneksel distribütörler tarafından satın alınmıştır. “.
Bu uygulamalar özellikle ciddi » olayların üzerinden on yılı aşkın süre geçtikten sonra, 109 milyonu Fnac Darty ve 84 milyonu Boulanger olmak üzere 611 milyon euro para cezasına çarptırıldı. Otorite aslında Darty ve Boulanger'ı işaret ediyor, ” distribütörler (ağırlıklarına göre rekabete aykırı uygulamalara son verebilecek kişiler) “. Ancak durum tam tersi oldu, çünkü “ Darty ve Boulanger sadece fiyat esaslarını uygulamakla kalmadılar, böylece marjlarını korumalarına olanak sağladılar, aynı zamanda diğer distribütörler üzerinde de gerçek bir kontrol uyguladılar ve tavsiye edilen fiyatlara uymayan imalatçıları belirtmekten çekinmediler. “.
Kaynak :01net'ten hiçbir haberi kaçırmamak için bizi Google Haberler ve WhatsApp'tan takip edin.
Rekabet Kurumunun 19 Aralık 2024 tarihli kararı