FTSE 100 İngiliz lüks markasıyla mücadele ediyor

Melike

Global Mod
Global Mod
FTSE 100 İngiliz lüks markasıyla mücadele ediyorLONDRA, BİRLEŞİK KRALLIK – 2020/07/16: Prestijli New Bond Caddesi'ndeki Burberry mağazasının vitrini. (Fotoğraf: Dave Rushen/SOPA Images/LightRocket, Getty Images aracılığıyla)

Sopa Resimleri | Hafif Roket | Getty Images


LONDRA — İngiliz lüks moda evi Burberry Grubu İngiltere'den ayrıldı FTSE100 Düşen satışlar ve bir dizi yönetim değişikliğinin 168 yaşındaki perakendecinin karşı karşıya olduğu artan baskılara eklenmesiyle Çarşamba günü borsa endeksi yükseldi.

Endeks sağlayıcısı FTSE Russell, yaptığı açıklamada, şirketin Eylül ayındaki üç aylık yeniden dengeleme sırasında FTSE 250'ye girdiğini ve Birleşik Krallık'taki büyük değere sahip FTSE 100 blue-chip endeksindeki 15 yıllık seyrini sona erdirdiğini söyledi.

Değişiklikler 20 Eylül'deki kapanışta uygulanacak ve 23 Eylül'den itibaren geçerli olacak.

Düşme, lüks pazarındaki daha geniş bir yavaşlamanın ortasında markanın tüketicilerin gözünden düşmesi nedeniyle hisse fiyatı son aylarda hızlı bir düşüş yaşayan Burberry'ye yeni bir darbe indirdi.

Hisse senedi bu yıl şu ana kadar %53'ten fazla düşüş yaşadı ve son 12 ayda yaklaşık %70 düştü.

Şirketin şu anki 2,34 milyar £ (3,06 milyar $) piyasa değeri, onu FTSE 100'ün diğer bileşenlerinin ve FTSE 250'deki en iyi performans gösteren bazı şirketlerin oldukça altında tutuyor. Bu nedenle, FTSE 100'e yatırım yapan fonlar, Burberry holdinglerinden çıkın.

Yeniden canlanan marka Burberry


Burberry'nin mücadeleleri son hisse fiyatlarındaki düşüşlerden çok öncesine dayanıyor.

1856 yılında İngiltere'nin Basingstoke şehrinde kurulan ve 2002 yılında Londra Menkul Kıymetler Borsası'na kote olan Burberry, trençkotlar, çantalar ve kendi adını taşıyan kareli baskılardan oluşan imza koleksiyonuyla uluslararası tanınırlığa ulaştı.

Lüks etiketin Eylül 2009'da FTSE 100 listesine eklenmesi, küresel mali krizin ortasında bile kalıcı çekiciliğinin ve dayanıklılığının bir başka işareti olarak kabul edildi.

Bununla birlikte, Burberry'nin ikonik modelinin 1990'lar ve 2000'ler boyunca İngiliz işçi sınıfı tarafından kademeli olarak benimsenmesi, markanın üst düzey estetiğine ağır bir darbe indirdi ve markanın bu darbeden kurtulmaya çalıştığı bir darbe oldu.


Jersey jogger set ile eşleştirilmiş kareli iç astarlı Burberry trençkot.

Edward Berthelot | Getty Images Eğlence | Getty Images


Birbirini izleyen CEO'lar şirketin imajını canlandırmaya ve onu lüks bir marka düzeyine yükseltmeye çalıştı ancak pazar ikna olmadı. Son on yılda dört CEO'nun göreve gelmesiyle üst düzey liderlik seviyelerindeki yüksek personel değişimi de yatırımcıları tedirgin etti.

Joshua Schulman'ın Temmuz ayında CEO olarak atanması artık bir yön değişikliğine işaret ediyor.

Bernstein'ın genel müdürü ve küresel lüks ürünler sektör başkanı Luca Solca, eski Coach ve Michael Kors CEO'sunun, odağı marka yükseltmeden “İngiliz Koçu” stratejisine kaydırarak şirketin servetini canlandırmaya çalışabileceğini söyledi. Bu, maliyetlerin azaltılmasını, satış noktalarının iki katına çıkarılmasını ve uygun fiyatlı perakendecilere daha fazla maruz kalınmasını içerecektir.

Solca, CNBC'ye e-posta yoluyla şunları söyledi: “Biz bir 'İngiliz Koç' stratejisini savunduk. MK ve Coach'un eski CEO'su Josh Schulman'ın atanması tam da bu yönde ilerleyecek gibi görünüyor.”


Bernstein'ın tahminlerine göre, yeni yaklaşım şirketin zor durumdaki mali durumlarına çok ihtiyaç duyulan desteği sağlayabilir. Burberry, Temmuz ayında ilk çeyrekteki benzer mağaza satışlarında %21'lik bir düşüş bildirdi ve bu da onu 12 ay içinde üçüncü kar uyarısı yapmaya ve temettü ödemelerini askıya almaya itti

Analistler artık önemli bir sıfırlama olmadığı takdirde hisse fiyatlarında daha fazla düşüş beklenebileceği konusunda uyarıyorlar. RBC analistleri Piral Dadhania ve Richard Chamberlain, Temmuz ayında yazdıkları bir notta, “Mevcut ticaret trendleri, Burberry markası için yumuşak marka momentumuna işaret ediyor; bizim görüşümüze göre, Burberry'nin daha fazla pazar payı kaybını kontrol altına alabilmesi için bu durumun yakında ele alınması gerekiyor.”

Solca'ya göre bu, şirketi bir devralma hedefi haline getirebilir. Ancak eğer liderlik iş değiştirirse ve hisse fiyatları canlanırsa, “devralma olasılığı azalır” dedi.

Lüks sektörünün sorunları


Schulman, kasım ayında stratejisine ilişkin bir güncelleme yapacak ve bu tarihten önce üst kademede daha fazla değişiklik beklenebilir. Sky News'e göre moda markasının şu anda başkanı Gerry Murphy'nin yerini alması için kelle avcılarıyla çalıştığı bildiriliyor.

Burberry, CNBC'nin rapora ilişkin yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Smead Capital Management CEO'su Cole Smead, stratejisini hızlı bir şekilde ilerletmesine ve yatırımcının güvenini yeniden kazanmasına olanak sağlamak için Schulman'ın başkanlığı da üstlenebileceğini öne sürdü. Böyle bir uygulama Birleşik Krallık firmalarında nadir görülürken ABD'de nispeten normaldir.


Yayalar, 2 Eylül 2024'te Londra'nın merkezinde İngiliz moda markası Burberry'nin mağazasının vitrininin önünden geçiyor.

Henry Nicholls | Afp | Getty Images


Burberry'de yatırımcı olan Smead, e-postayla şunları söyledi: “Bay Schulman'ın hissedarlara yönelik çabalarında odaklanılması gereken gerçek ihtiyaçlar varken, yönetim kurulunun dışarı çıkıp doğru başkanı araması zaman kaybıdır.” . Ayrı bir notta yatırımcılara güven vermek için tüm yönetim kurulunun elden geçirilmesini önerdi.

Burberry azalan servetinde yalnız değil. Lüks sektörü bir bütün olarak enflasyonist baskılar ve daha geniş ekonomik belirsizlik nedeniyle tüketici harcamalarında uzun süreli bir düşüş yaşadı. Çin'in lüks tüketimi özellikle ağır darbe aldı.

Temmuz ayında, Hugo Patron Gucci'nin sahibi, özellikle İngiltere ve Çin'de satışlarda düşüş bildirdikten sonra tüm yıl hedefini düşürdü Kering “Çin'de belirgin bir yavaşlamanın” ilk yarı geliri üzerinde baskı yaratması nedeniyle zayıf bir tahmin yayınladı. LVMH Japonya hariç Asya'daki zayıf satışlar nedeniyle gelirler de ikinci çeyrekte düştü.


Başta ultra lüks alanda olanlar olmak üzere bazı oyuncular fırtınayı atlatmayı başardı. Cartier'in sahibi Richemont, Mayıs ayında tüm yıl boyunca rekor satışlar bildirirken, Hermes'in satışları ikinci çeyrekte %13 arttı.

Smead, yavaşlamanın lüks sektörünün döngüsel doğasını (çoğunlukla göz ardı edilen bir faktör) gösterdiğini, ancak aynı zamanda Burberry'nin toparlanma fırsatlarının devam ettiğini de gösterdiğini söyledi.

“Eski deyiş şu; eğer geride kalacaksanız, erkenden geride kalın. Burberry erkenden geride kaldı ve onların gerçek sorunlarıyla diğer lüks oyunculardan daha çabuk ilgileneceklerine inanıyoruz” dedi.

Smead, şirketin eninde sonunda FTSE 100'e geri dönmesini beklediğini, ancak önceki ödemelere ilişkin “öngörü eksikliği” göz önüne alındığında yeni liderliğin büyük temettüyü eski durumuna getirmesinin pek mümkün olmadığını ekledi.

Burberry'nin yarıyıl mali sonuçları 14 Kasım'da açıklanacak.