Hugo Boss hisseleri, Çin'deki talebin azalmasıyla birlikte kâr uyarısıyla düştüYayalar, Shenzhen Bao'an Uluslararası Havalimanı'ndaki Alman lüks moda evi Hugo Boss mağazasının önünden geçiyor.
Alex Tai | SOPA Görselleri | LightRocket | Getty Images)
Hugo Boss Şirketin satış beklentilerini düşürmesinin ardından hisseler Salı günü %10'a kadar düştü ve lüks sektöründeki devam eden sıkıntılara karşı uyarıda bulunan son lüks moda markası oldu.
Alman moda evi pazartesi günü yaptığı açıklamada, yıllık satışların 4,35 milyar avroya (4,73 milyar dolar) kadar çıkmasını beklediğini söyledi. Bu rakam, daha önce 4,45 milyar avro olarak tahmin edilmişti.
Şirket, revize edilen görünümün “sürekli makroekonomik ve jeopolitik zorluklara” bağlı olduğunu belirterek, özellikle Çin ve İngiltere'nin zorlu pazarlar olduğunu belirtti.
Hisseler, Londra saatiyle 09:53 itibarıyla kayıplarını biraz azaltarak %8,8 oranında düşüş kaydetti.
CEO Daniel Grieder yaptığı açıklamada, “Küresel makroekonomik belirsizliğin önemli olduğu bir dönemde faaliyet gösteriyoruz. Bu durum ikinci çeyrekteki performansımızı da etkiledi.” dedi.
“Makro ölçekteki toparlanmanın zamanlaması belirsizliğini korusa da, güçlü markalarımız BOSS ve HUGO'ya sürekli yatırım yapma stratejimiz, trendin üzerinde büyümeyi sürdürme ve daha fazla pazar payı elde etme yeteneğimize olan güvenimizi artırıyor” diye ekledi.
Bu rehberlik indirimi, şirketin bu yıl şimdiye kadarki ikinci indirimi oldu. Perakendeci, Mart ayında 2024 satış büyümesinin %3 ila %6'ya yavaşlamasının muhtemel olduğunu söylemişti. Pazartesi günkü revizyon, bu hedefi grup para biriminde %1 ila %4 büyümeye daha da yaklaştırıyor.
Hugo Boss'un grup satışları, ikinci çeyrekte Asya ve Avrupa'daki düşüşlerin etkisiyle ön verilere göre yüzde 1 düşerek 1,02 milyar avroya geriledi.
Şirketin ön raporunda, ikinci çeyrek faaliyet kârının “daha zayıf satış eğilimleri ve işletmeye yapılan stratejik yatırımları” yansıtarak, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 düşerek 70 milyon avroya gerilediği belirtildi.
Grieder, şirketin yılın ikinci yarısında tekrar karlı büyümeye dönmesini beklediğini söyledi.
Düzeltilmiş görünüm, makroekonomik ve jeopolitik endişelerin lüks sektörünü daha genel olarak etkilemesi ve Burberry ve LVMH gibi diğer üst düzey markaların satışlarında yavaşlama bildirmesiyle birlikte geldi.
Burberry hisseleri, hayal kırıklığı yaratan mali birinci çeyrek performansının kâr uyarısı yayınlamasına, CEO'sunu değiştirmesine ve temettüsünü kesmesine yol açmasının ardından Pazartesi günü %16 düştü. Şirket, Londra saatiyle 09:50 itibarıyla %1,3 daha düşük işlem görüyordu.
İsviçreli lüks grubu Richemont, Çin satışlarındaki düşüşün şirketin sonuçlarını etkilemesi üzerine, sabit döviz kuru üzerinden birinci çeyrekte sadece %1 satış büyümesi bildirdi.
Bir zamanlar kazançlı olan Çin pazarından gelen zayıf talep, dünyanın ikinci büyük ekonomisinin pandemiden yeniden çıkmaya çalıştığı bir dönemde lüks sektöründe birkaç çeyrektir belirgin bir baskı oluşturuyor.
Artemis Fund Managers'ın küresel hisse senedi fonu yöneticisi Swetha Ramachandran, CNBC'ye yaptığı açıklamada, Çinli tüketici harcamalarındaki yavaşlamanın abartılmış olabileceğini ancak birçok Çinlinin büyük harcamalarını bir kez daha yurt dışında yaptığını söyledi.
“Salgın öncesinde, Çinli tüketicilerin lüks talebinin yaklaşık %70'i anakara Çin dışında gerçekleşiyordu. Karantina nedeniyle hiç kimse seyahat edemeyince, bunların hepsi anakara Çin'e geri gönderildi,” dedi Salı günü CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına.
“Şimdi insanlar tekrar hareket halinde, bu da tekrar yurtdışına doğru bir hareketlenme anlamına geliyor. Bu da Çinli gezginlerin şu anda öncelik verdiği diğer Asya destinasyonlarındaki gücü açıklıyor,” diye ekledi ve zayıf yen göz önüne alındığında Japonya'nın uluslararası alışverişçiler arasında özellikle popüler olduğunu belirtti.
Alex Tai | SOPA Görselleri | LightRocket | Getty Images)
Hugo Boss Şirketin satış beklentilerini düşürmesinin ardından hisseler Salı günü %10'a kadar düştü ve lüks sektöründeki devam eden sıkıntılara karşı uyarıda bulunan son lüks moda markası oldu.
Alman moda evi pazartesi günü yaptığı açıklamada, yıllık satışların 4,35 milyar avroya (4,73 milyar dolar) kadar çıkmasını beklediğini söyledi. Bu rakam, daha önce 4,45 milyar avro olarak tahmin edilmişti.
Şirket, revize edilen görünümün “sürekli makroekonomik ve jeopolitik zorluklara” bağlı olduğunu belirterek, özellikle Çin ve İngiltere'nin zorlu pazarlar olduğunu belirtti.
Hisseler, Londra saatiyle 09:53 itibarıyla kayıplarını biraz azaltarak %8,8 oranında düşüş kaydetti.
CEO Daniel Grieder yaptığı açıklamada, “Küresel makroekonomik belirsizliğin önemli olduğu bir dönemde faaliyet gösteriyoruz. Bu durum ikinci çeyrekteki performansımızı da etkiledi.” dedi.
“Makro ölçekteki toparlanmanın zamanlaması belirsizliğini korusa da, güçlü markalarımız BOSS ve HUGO'ya sürekli yatırım yapma stratejimiz, trendin üzerinde büyümeyi sürdürme ve daha fazla pazar payı elde etme yeteneğimize olan güvenimizi artırıyor” diye ekledi.
Bu rehberlik indirimi, şirketin bu yıl şimdiye kadarki ikinci indirimi oldu. Perakendeci, Mart ayında 2024 satış büyümesinin %3 ila %6'ya yavaşlamasının muhtemel olduğunu söylemişti. Pazartesi günkü revizyon, bu hedefi grup para biriminde %1 ila %4 büyümeye daha da yaklaştırıyor.
Hugo Boss'un grup satışları, ikinci çeyrekte Asya ve Avrupa'daki düşüşlerin etkisiyle ön verilere göre yüzde 1 düşerek 1,02 milyar avroya geriledi.
Şirketin ön raporunda, ikinci çeyrek faaliyet kârının “daha zayıf satış eğilimleri ve işletmeye yapılan stratejik yatırımları” yansıtarak, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 düşerek 70 milyon avroya gerilediği belirtildi.
Grieder, şirketin yılın ikinci yarısında tekrar karlı büyümeye dönmesini beklediğini söyledi.
Düzeltilmiş görünüm, makroekonomik ve jeopolitik endişelerin lüks sektörünü daha genel olarak etkilemesi ve Burberry ve LVMH gibi diğer üst düzey markaların satışlarında yavaşlama bildirmesiyle birlikte geldi.
Burberry hisseleri, hayal kırıklığı yaratan mali birinci çeyrek performansının kâr uyarısı yayınlamasına, CEO'sunu değiştirmesine ve temettüsünü kesmesine yol açmasının ardından Pazartesi günü %16 düştü. Şirket, Londra saatiyle 09:50 itibarıyla %1,3 daha düşük işlem görüyordu.
İsviçreli lüks grubu Richemont, Çin satışlarındaki düşüşün şirketin sonuçlarını etkilemesi üzerine, sabit döviz kuru üzerinden birinci çeyrekte sadece %1 satış büyümesi bildirdi.
Bir zamanlar kazançlı olan Çin pazarından gelen zayıf talep, dünyanın ikinci büyük ekonomisinin pandemiden yeniden çıkmaya çalıştığı bir dönemde lüks sektöründe birkaç çeyrektir belirgin bir baskı oluşturuyor.
Artemis Fund Managers'ın küresel hisse senedi fonu yöneticisi Swetha Ramachandran, CNBC'ye yaptığı açıklamada, Çinli tüketici harcamalarındaki yavaşlamanın abartılmış olabileceğini ancak birçok Çinlinin büyük harcamalarını bir kez daha yurt dışında yaptığını söyledi.
“Salgın öncesinde, Çinli tüketicilerin lüks talebinin yaklaşık %70'i anakara Çin dışında gerçekleşiyordu. Karantina nedeniyle hiç kimse seyahat edemeyince, bunların hepsi anakara Çin'e geri gönderildi,” dedi Salı günü CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına.
“Şimdi insanlar tekrar hareket halinde, bu da tekrar yurtdışına doğru bir hareketlenme anlamına geliyor. Bu da Çinli gezginlerin şu anda öncelik verdiği diğer Asya destinasyonlarındaki gücü açıklıyor,” diye ekledi ve zayıf yen göz önüne alındığında Japonya'nın uluslararası alışverişçiler arasında özellikle popüler olduğunu belirtti.