LVMH, Hermès tarafından satıştan sonra dünyanın en değerli lüks stoğu olarak tahttan indirildi4 Nisan 2025 Cuma günü Japonya'nın Tokyo kentindeki Mitsukoshi mağazasında Louis Vuitton Mağazası penceresi sergisi.
Bloomberg | Getty Images
Hisseleri Lvmh Salı günü% 8 düştü, zaman zaman ilk çeyrek satışlarda beklenmedik bir düşüşün ardından dünyanın en büyük lüks firması olarak Hermès'e rakip oldu.
LVMH, Pazartesi günü piyasadan kısa bir süre sonra yayınlanan bir ticaret güncellemesinde ilk çeyrek satışlarda yıllık% 3 düşüş bildirdi ve hafif büyüme için konsensüs analisti beklentilerini kaçırdı.
Sonuçlar, daha geniş pazar kazançları arasında sabah anlaşmalarında daha geniş sektörü düşürdü. Kering Hisse senetleri%4.2 düştü, Börek % 4.3 düştü Richemont % 1.6 daha düşük işlem gördü.
LVMH hisseleri, Mart 2020'den bu yana en kötü seans için Londra'da 14: 07'de% 7,9 düştü. Hermès'in hisse fiyatında% 0,8 daha küçük bir düşüş, Birkin Bag Maker'ının piyasa sermayesinin LVMH'yi aştığını gördü.
Öğleden sonra hareketleri, LSEG verilerinin CNBC hesaplamasına göre, LVMH'nin piyasa değerini Hermès'in 244,3 milyar avro'ya karşı 244 milyar avro (276,4 milyar $) olarak koydu.
Stok Grafik simgesi
LVMH hisse fiyatı.
LVMH, lüks hisse senetleri, 19 sonrası bir pandemik patlama umuduyla şamandıra olduğu için 2021'den başlayarak Avrupa'nın en değerli şirketi olarak birkaç yıl geçirdi. 2023'teki rekorunun kapanmasından bu yana değerinin% 45'ini kaybetti.
Danimarkalı uyuşturucu üreticisi tarafından geçildi Novo Nordisk 2023'ün sonlarında-kilo kaybı ilaçları Ozempic ve Wegovy'nin kendisi Mart 2025'te Alman yazılım firması SAP tarafından gasp edildi.
İlk çeyrek düşüşü
LVMH'nin şarapları ve ruhları, ilk çeyrekte en keskin gelir düşüşünü%9 oranında düşürdü, çünkü ABD ve Çin'de jeopolitik gerilimlere yakalanan popüler brendi çeşidi olan Cognac için daha zayıf talebi işaretledi.
2024'te kârın% 78'ini oluşturan temel moda ve deri mal bölümü% 5 düştü. Saat satışları düzdü.
Avrupa, organik olarak% 2 artışla büyümeyi kaydeden tek bölgeydi. Japonya hariç Asya%11 düştü, ABD satışları%3 daha düşükken Japonya%1 düştü.
Citi analistleri Thomas Chauvet ve Mahesh Mohankumar Pazartesi akşamı, genel olarak en muhafazakar satın alma beklentilerinin altında satışlarla “lüks bellonda neşelendirilecek çok şey olmadığını” söyledi.
Biz, LVMH veya lüks sektör için ikinci ve üçüncü çeyreklerde sıralı gelir iyileştirmenin öngörülmesinin zor olduğunu eklerken, biz ve küresel ekonomik belirsizlik arttı.
Bank of America Global Araştırma Analistleri bir notta, “Yapısal büyüme sürücüleri yerinde kalırken, daha kısa vadeli görünürlük çok sınırlıdır, özellikle ticaret gerginliği ve tarifeler ışığında … LVMH/sektör için bir sonraki pozitif katalizörün bir makro sürprizden gelmesi gerekecektir, çünkü temeller kısa vadede zor kalacaktır.”
Tarife etkisi
Küresel tedarik zincirlerine ve ABD tüketici talebine bağımlı olan lüks sektör, ABD Başkanı Donald Trump'ın değişken ticaret politikasından bir dizi rüzgarla karşı karşıya.
Louis Vuitton, Moët & Chandon ve Hennessy gibi markaların sahibi olan LVMH, Trump'ın küresel ticaret ortaklarında karşılıklı tarifeleri duyurduğundan ve daha sonra geciktirdiğinden beri ilk çeyrek kazançları bildiren ilk büyük Avrupa lüks firmasıdır.
Bu nedenle, yatırımcılar, firmaların tarifelerin girdi maliyetleri ve tüketici talebi üzerindeki potansiyel etkisi konusundaki ileri rehberliğinin bir göstergesi için isteklidir.
LVMH Finans Direktörü Cecile Cabanis, analistlere Pazartesi günü yaptığı çağrıda, grubun ilk çeyrekte “trendde büyük bir değişiklik” görmediğini ve son altı ay içinde sağlam bir büyüme görmeye devam ettiğini söyledi.
FactSet transkriptine göre, “İstekli müşterinin daha az olumlu ekonomik döngü ve belirsizliklerde her zaman daha savunmasız olduğu doğrudur ve son haftalarda biraz etkisi olabilir, daha ziyade şaraplar ve ruhlar ve güzellik gibi kategoriler üzerinde olabilir.” Dedi.
Cabanis, ikinci çeyrekte özellikle fiyatlandırma hakkında yorum yapmayı reddetti, ancak malların enflasyonu orta derecede dengelemek veya para birimlerinde dalgalanma için bir seviye olarak kullanmayı düşüneceğini söyledi.
Lüks markaların tarifelerin hemen etkisinden diğer perakendecilerden daha korunaklı olması bekleniyor ve üst düzey etiketler genellikle zengin tüketicilere daha iyi maliyetleri aktarabiliyor.
Yine de, analistler, tarife kaynaklı bir ekonomik gerileme potansiyelinin, özellikle ABD ve Çin pazarlarında, sektörün uzun süreli zayıflık döneminden iyileşmesini daha da geciktiren talep üzerine büyük ölçüde tartabileceği konusunda uyardı.
Bloomberg | Getty Images
Hisseleri Lvmh Salı günü% 8 düştü, zaman zaman ilk çeyrek satışlarda beklenmedik bir düşüşün ardından dünyanın en büyük lüks firması olarak Hermès'e rakip oldu.
LVMH, Pazartesi günü piyasadan kısa bir süre sonra yayınlanan bir ticaret güncellemesinde ilk çeyrek satışlarda yıllık% 3 düşüş bildirdi ve hafif büyüme için konsensüs analisti beklentilerini kaçırdı.
Sonuçlar, daha geniş pazar kazançları arasında sabah anlaşmalarında daha geniş sektörü düşürdü. Kering Hisse senetleri%4.2 düştü, Börek % 4.3 düştü Richemont % 1.6 daha düşük işlem gördü.
LVMH hisseleri, Mart 2020'den bu yana en kötü seans için Londra'da 14: 07'de% 7,9 düştü. Hermès'in hisse fiyatında% 0,8 daha küçük bir düşüş, Birkin Bag Maker'ının piyasa sermayesinin LVMH'yi aştığını gördü.
Öğleden sonra hareketleri, LSEG verilerinin CNBC hesaplamasına göre, LVMH'nin piyasa değerini Hermès'in 244,3 milyar avro'ya karşı 244 milyar avro (276,4 milyar $) olarak koydu.
Stok Grafik simgesi
LVMH hisse fiyatı.
LVMH, lüks hisse senetleri, 19 sonrası bir pandemik patlama umuduyla şamandıra olduğu için 2021'den başlayarak Avrupa'nın en değerli şirketi olarak birkaç yıl geçirdi. 2023'teki rekorunun kapanmasından bu yana değerinin% 45'ini kaybetti.
Danimarkalı uyuşturucu üreticisi tarafından geçildi Novo Nordisk 2023'ün sonlarında-kilo kaybı ilaçları Ozempic ve Wegovy'nin kendisi Mart 2025'te Alman yazılım firması SAP tarafından gasp edildi.
İlk çeyrek düşüşü
LVMH'nin şarapları ve ruhları, ilk çeyrekte en keskin gelir düşüşünü%9 oranında düşürdü, çünkü ABD ve Çin'de jeopolitik gerilimlere yakalanan popüler brendi çeşidi olan Cognac için daha zayıf talebi işaretledi.
2024'te kârın% 78'ini oluşturan temel moda ve deri mal bölümü% 5 düştü. Saat satışları düzdü.
Avrupa, organik olarak% 2 artışla büyümeyi kaydeden tek bölgeydi. Japonya hariç Asya%11 düştü, ABD satışları%3 daha düşükken Japonya%1 düştü.
Citi analistleri Thomas Chauvet ve Mahesh Mohankumar Pazartesi akşamı, genel olarak en muhafazakar satın alma beklentilerinin altında satışlarla “lüks bellonda neşelendirilecek çok şey olmadığını” söyledi.
Biz, LVMH veya lüks sektör için ikinci ve üçüncü çeyreklerde sıralı gelir iyileştirmenin öngörülmesinin zor olduğunu eklerken, biz ve küresel ekonomik belirsizlik arttı.
Bank of America Global Araştırma Analistleri bir notta, “Yapısal büyüme sürücüleri yerinde kalırken, daha kısa vadeli görünürlük çok sınırlıdır, özellikle ticaret gerginliği ve tarifeler ışığında … LVMH/sektör için bir sonraki pozitif katalizörün bir makro sürprizden gelmesi gerekecektir, çünkü temeller kısa vadede zor kalacaktır.”
Tarife etkisi
Küresel tedarik zincirlerine ve ABD tüketici talebine bağımlı olan lüks sektör, ABD Başkanı Donald Trump'ın değişken ticaret politikasından bir dizi rüzgarla karşı karşıya.
Louis Vuitton, Moët & Chandon ve Hennessy gibi markaların sahibi olan LVMH, Trump'ın küresel ticaret ortaklarında karşılıklı tarifeleri duyurduğundan ve daha sonra geciktirdiğinden beri ilk çeyrek kazançları bildiren ilk büyük Avrupa lüks firmasıdır.
Bu nedenle, yatırımcılar, firmaların tarifelerin girdi maliyetleri ve tüketici talebi üzerindeki potansiyel etkisi konusundaki ileri rehberliğinin bir göstergesi için isteklidir.
LVMH Finans Direktörü Cecile Cabanis, analistlere Pazartesi günü yaptığı çağrıda, grubun ilk çeyrekte “trendde büyük bir değişiklik” görmediğini ve son altı ay içinde sağlam bir büyüme görmeye devam ettiğini söyledi.
FactSet transkriptine göre, “İstekli müşterinin daha az olumlu ekonomik döngü ve belirsizliklerde her zaman daha savunmasız olduğu doğrudur ve son haftalarda biraz etkisi olabilir, daha ziyade şaraplar ve ruhlar ve güzellik gibi kategoriler üzerinde olabilir.” Dedi.
Cabanis, ikinci çeyrekte özellikle fiyatlandırma hakkında yorum yapmayı reddetti, ancak malların enflasyonu orta derecede dengelemek veya para birimlerinde dalgalanma için bir seviye olarak kullanmayı düşüneceğini söyledi.
Lüks markaların tarifelerin hemen etkisinden diğer perakendecilerden daha korunaklı olması bekleniyor ve üst düzey etiketler genellikle zengin tüketicilere daha iyi maliyetleri aktarabiliyor.
Yine de, analistler, tarife kaynaklı bir ekonomik gerileme potansiyelinin, özellikle ABD ve Çin pazarlarında, sektörün uzun süreli zayıflık döneminden iyileşmesini daha da geciktiren talep üzerine büyük ölçüde tartabileceği konusunda uyardı.