Nadir Platinum Rolex Müzayedeye Başlıyor, 1,7 milyon dolar getirebilirNadir bir 1999 Platinum Rolex Daytona, elmas saati işaretleyicileri olan bir sedef kadranı olan bir dördüncüsü olan sadece dörtten biri.
Sotheby's'in izniyle
Efsanevi bir saat, spot ışığına adım atmak üzere.
1999 Platinum Rolex Daytona Pazar günü Sotheby's Cenevre'de açık artırmaya gidiyor ve 1.7 milyon dolara kadar satılabilir.
Saat, 2013 yılına kadar Daytona modellerinde kullanmayan bir malzeme Rolex olan Platinum'dan yapılmıştır. Yüzü, 10 elmasla ayarlanmış, sedef annesidir. Piyasadaki diğer tüm Rolex'in aksine, standart bir koleksiyonun parçası değildi. Özel olarak görevlendirildi, bir müşteri için özel olarak üretildi-Rolex için neredeyse duyulmamış bir şey.
Sotheby's kıdemli saat uzmanı Pedro Reiser, “Bir komisyonla karşılaşmak çok sıra dışı,” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Daha esnek olabilecek ve bu tür egzersizleri yapabilen başka markalar da var, belki de düzenli olarak – ancak herhangi bir komisyonla zar zor karşılaşabileceğiniz Rolex parçaları alanında değil.”
Bu saatlerin sadece dördünün, her biri farklı bir kadranlı aynı aile için yapılmış olduğu bilinmektedir. Açık artırma bloğuna giden saat, satılacak son blok. Diğerleri zaten büyük fiyatlar için gitti ve 3 milyon doları aştı.
Bu küçük metal çalışmasının etrafında büyük hype var. 1992-2008 yılları arasında Rolex'in CEO'su Patrick Heiniger liderliğinde yaratıldığına inanılıyor. Şirketi büyük büyüme ve gizlilik döneminde yönetti ve Rolex'i saygın bir saat markasından küresel bir lüks simgeye dönüştürmeye yardımcı oldu.
Serveti doğrudan gelen kutunuza götürün
Söylentiler, Heiniger'in benzer bir Platinum Daytona'ya kişisel olarak görevlendirildiğini veya giydiğini söylerken, Reiser bu saate doğrulanmış bir bağlantı olmadığı konusunda uyarıyor.
“Bu daha çok söylenti,” dedi Reiser. “Şahsen, onu bu parça ile hiç görmedim, ama eskiden platin saatleri sevdiğini biliyorum-çoğunlukla günlük tarih modelleri. Saate eşlik eden güzel bir hikaye, ama bence daha çok bir efsane.”
Rolex'in 1999'da Platinum Daytona yapması, 2013'te platin modelleri halka açık bir şekilde tanıtmadan çok önce, saatin gizeminin önemli bir parçası.
Reiser, “O zamanlar sadece paslanmaz çelik, sarı altın ve beyaz altında varlardı.” Dedi. “Platin'e sahip olmak – bilinen tek Platin Zenith Daytona – çok özel.”
Rolex, 2013 yılına kadar Platinum Daytonas üretmeye başlamadı ve bu 1999 özel sipariş edilen saati markanın mirasında tarihi bir anomali haline getirdi.
Sotheby's'in izniyle
Bu özel model kardeşlerinden bile uzak duruyor.
Reiser, “Bu, elmas-set kadranına sahip olan tek kişi.” Dedi. “Diğerleri koyu sepçe, lapis lazuli ve turkuaz taş kadranları vardı, ama elmas yoktu.”
Daha fazla insan, özellikle zengin koleksiyoncular ve genç alıcılar olarak, nadir saatleri yatırım olarak gördükçe, bu nadir saatlerin fiyatları tırmandı.
Knight Frank'in en son endeksine göre, saatler son on yılda% 125'ten fazla değeri arttı ve onları nadir viski ve üst düzey tasarımcı mobilyaların hemen arkasında, en çok performans gösteren lüks yatırımlar arasında sıraladı. Hafif bir soğutmadan sonra bile, fiyatlar geçtiğimiz yıl sadece% 1,7 artarak,% 52.7'lik saatler için beş yıllık büyüme oranı kategorinin güvenilir bir uzun vadeli oyun olmaya devam ediyor.
Reiser, talebin ancak daha fazla uluslararası alıcı ve 30 yaş altı koleksiyoncu dalgası ile genişledi.
Sotheby's'in izniyle
Efsanevi bir saat, spot ışığına adım atmak üzere.
1999 Platinum Rolex Daytona Pazar günü Sotheby's Cenevre'de açık artırmaya gidiyor ve 1.7 milyon dolara kadar satılabilir.
Saat, 2013 yılına kadar Daytona modellerinde kullanmayan bir malzeme Rolex olan Platinum'dan yapılmıştır. Yüzü, 10 elmasla ayarlanmış, sedef annesidir. Piyasadaki diğer tüm Rolex'in aksine, standart bir koleksiyonun parçası değildi. Özel olarak görevlendirildi, bir müşteri için özel olarak üretildi-Rolex için neredeyse duyulmamış bir şey.
Sotheby's kıdemli saat uzmanı Pedro Reiser, “Bir komisyonla karşılaşmak çok sıra dışı,” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Daha esnek olabilecek ve bu tür egzersizleri yapabilen başka markalar da var, belki de düzenli olarak – ancak herhangi bir komisyonla zar zor karşılaşabileceğiniz Rolex parçaları alanında değil.”
Bu saatlerin sadece dördünün, her biri farklı bir kadranlı aynı aile için yapılmış olduğu bilinmektedir. Açık artırma bloğuna giden saat, satılacak son blok. Diğerleri zaten büyük fiyatlar için gitti ve 3 milyon doları aştı.
Bu küçük metal çalışmasının etrafında büyük hype var. 1992-2008 yılları arasında Rolex'in CEO'su Patrick Heiniger liderliğinde yaratıldığına inanılıyor. Şirketi büyük büyüme ve gizlilik döneminde yönetti ve Rolex'i saygın bir saat markasından küresel bir lüks simgeye dönüştürmeye yardımcı oldu.
Serveti doğrudan gelen kutunuza götürün
Söylentiler, Heiniger'in benzer bir Platinum Daytona'ya kişisel olarak görevlendirildiğini veya giydiğini söylerken, Reiser bu saate doğrulanmış bir bağlantı olmadığı konusunda uyarıyor.
“Bu daha çok söylenti,” dedi Reiser. “Şahsen, onu bu parça ile hiç görmedim, ama eskiden platin saatleri sevdiğini biliyorum-çoğunlukla günlük tarih modelleri. Saate eşlik eden güzel bir hikaye, ama bence daha çok bir efsane.”
Rolex'in 1999'da Platinum Daytona yapması, 2013'te platin modelleri halka açık bir şekilde tanıtmadan çok önce, saatin gizeminin önemli bir parçası.
Reiser, “O zamanlar sadece paslanmaz çelik, sarı altın ve beyaz altında varlardı.” Dedi. “Platin'e sahip olmak – bilinen tek Platin Zenith Daytona – çok özel.”
Rolex, 2013 yılına kadar Platinum Daytonas üretmeye başlamadı ve bu 1999 özel sipariş edilen saati markanın mirasında tarihi bir anomali haline getirdi.
Sotheby's'in izniyle
Bu özel model kardeşlerinden bile uzak duruyor.
Reiser, “Bu, elmas-set kadranına sahip olan tek kişi.” Dedi. “Diğerleri koyu sepçe, lapis lazuli ve turkuaz taş kadranları vardı, ama elmas yoktu.”
Daha fazla insan, özellikle zengin koleksiyoncular ve genç alıcılar olarak, nadir saatleri yatırım olarak gördükçe, bu nadir saatlerin fiyatları tırmandı.
Knight Frank'in en son endeksine göre, saatler son on yılda% 125'ten fazla değeri arttı ve onları nadir viski ve üst düzey tasarımcı mobilyaların hemen arkasında, en çok performans gösteren lüks yatırımlar arasında sıraladı. Hafif bir soğutmadan sonra bile, fiyatlar geçtiğimiz yıl sadece% 1,7 artarak,% 52.7'lik saatler için beş yıllık büyüme oranı kategorinin güvenilir bir uzun vadeli oyun olmaya devam ediyor.
Reiser, talebin ancak daha fazla uluslararası alıcı ve 30 yaş altı koleksiyoncu dalgası ile genişledi.