SpaceX, süper ağırlığın ilk tam olarak yeniden kullanılmasını sağlıyorGiga-fusée'nin dokuzuncu test uçuşunun bir parçası olarak SpaceX, süper ağır bir güçlendirici yeniden kullandı ve acıdan önce bir dökümü simüle etmeye çalıştı. Birinci kat için biraz fazla risk, düşüşünü amortisman için zamanı yoktu.
Starship, Mart ayının başındaki son uçuşundan sonra geri döndü, bu da bir kez daha Karayip gökyüzünde atış yıldızlarının yağmur yağmasının, ikinci aşamanın patlamasının meyvesi ve atmosferde parçalanmada yüzlerce enkazıyla sona erdi. Dokuzuncu uçuşu için SpaceX takımları görevi basitleştirmeye çalışmadı. Amerikan şirketi, kusursuz bir uçuşu hedeflemek yerine, hem bir güçlendiricinin ilk yeniden kullanımı, “Booster 14” adlı ve yedinci uçuşta kullanılan ilk süper ağır zemin de dahil olmak üzere riskli bir yol haritası detaylandırdı.
Görev ayrıca, ikincinin birinci katının ayrılmasından sonra planlanan başka bir boyut egzersizini de içeriyordu. Booster'ı iade etmek için SpaceX, Mastodon'u fren yaparken yakıt tüketimini sınırlamak için daha yüksek bir saldırı açısıyla bir yörünge çalıştırmayı seçti. Atmosferde daha fazla zaman geçirerek SpaceX, motorları kullanmak zorunda kalmadan güçlendiriciyi daha da yavaşlatmak için hava sürtünmesini kullanmayı amaçladı. Bu nedenle ikincisi, acı çekmeden önce kalan hızın geri kalanını kırmak için sadece son saniyelerde aktive edilmelidir.
“Araçtaki atmosferik sürüklemeyi artırarak, daha yüksek bir saldırı açısı daha düşük bir aşağı doğru hıza neden olabilir, bu da ilk iniş için” yanma “için daha az olumsuzluk gerektirirSpaceX misyonun önizlemesinde yazdı. “Pervanenin bu daha yüksek saldırı açısındaki düşüşünü kontrol etme yeteneği hakkında somut veri elde etmek, yeni nesil süper ağır da dahil olmak üzere gelecekteki roketlerin performansını artırmaya yardımcı olacaktır.» »
Sanki bu yeterli değilmiş gibi, Starship Flight 9 da birinci kattaki Raptor motorlarından birinde bir arıza simüle etme fırsatı olmalı. İkincisinin kapanmasına izin vererek, başka bir motorun desteklenmesi gerekiyordu. Daha sonra, atış adımında süper ağır geri bildirimleri ve mafsallı kol Mechazilla tarafından kurtarma manevrasını güvence altına almanın bir yolu. Bir hatırlatma olarak, SpaceX zaten ilk süper ağır zemini üç kez kurtarmayı başardı, ancak şimdiye kadar SpaceX'in yeni “Starbase” şehrine sahip olduğu Boca Chica'daki altyapısında bir patlamaya ve önemli hasara yol açan bir bozulma yoktu.
Aslında, 27 Mayıs'ta Teksas öğleden sonra ve 28 Mayıs'ta Fransa'da gece başlayan dokuzuncu Starship uçuşu, acı aşamadan önce motorlarından birinin dökümünü simüle etmeye çalışamadı. Yıldız gemisinin birinci katı, saldırı açısı ile yeterince yavaşlayamadı ve bir sızıntı, iniş aşaması sırasında tankta basınç kaybına ve okula geri döndü, ayrıca Elon Musk'u açıkladı. “Analiz etmek için birçok ilginç veri”. FAA'dan, önümüzdeki aylarda her üç ila dört haftada bir yıldız gemisine sahip olma yetkisine sevinebilirdi …
Misyondan aşağı doğru SpaceX, Booster 14'ün tam olarak yeniden kullanılması konusuna geri döndü ve Giga-Fusée'nin kalkış hızını artırmak için gelecekte sunacağı fırsattan memnun olduğunu söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “İtici ve sonraki uçuşun ilk yenilenmesinden öğrenilen dersler, lansmanlar arasında herhangi bir pratik bakım gerektiren araçlara ilerleme kaydedildikçe gelecekteki uçuşların daha hızlı rotasyonlarına izin verecek”şirketi yazdı.
Starship, Mart ayının başındaki son uçuşundan sonra geri döndü, bu da bir kez daha Karayip gökyüzünde atış yıldızlarının yağmur yağmasının, ikinci aşamanın patlamasının meyvesi ve atmosferde parçalanmada yüzlerce enkazıyla sona erdi. Dokuzuncu uçuşu için SpaceX takımları görevi basitleştirmeye çalışmadı. Amerikan şirketi, kusursuz bir uçuşu hedeflemek yerine, hem bir güçlendiricinin ilk yeniden kullanımı, “Booster 14” adlı ve yedinci uçuşta kullanılan ilk süper ağır zemin de dahil olmak üzere riskli bir yol haritası detaylandırdı.
Starship Flight 9 sırasında üç riskli egzersizAyrıca 2025'teki en aşırı 5 SpaceX misyonunu da okuyun
Görev ayrıca, ikincinin birinci katının ayrılmasından sonra planlanan başka bir boyut egzersizini de içeriyordu. Booster'ı iade etmek için SpaceX, Mastodon'u fren yaparken yakıt tüketimini sınırlamak için daha yüksek bir saldırı açısıyla bir yörünge çalıştırmayı seçti. Atmosferde daha fazla zaman geçirerek SpaceX, motorları kullanmak zorunda kalmadan güçlendiriciyi daha da yavaşlatmak için hava sürtünmesini kullanmayı amaçladı. Bu nedenle ikincisi, acı çekmeden önce kalan hızın geri kalanını kırmak için sadece son saniyelerde aktive edilmelidir.
“Araçtaki atmosferik sürüklemeyi artırarak, daha yüksek bir saldırı açısı daha düşük bir aşağı doğru hıza neden olabilir, bu da ilk iniş için” yanma “için daha az olumsuzluk gerektirirSpaceX misyonun önizlemesinde yazdı. “Pervanenin bu daha yüksek saldırı açısındaki düşüşünü kontrol etme yeteneği hakkında somut veri elde etmek, yeni nesil süper ağır da dahil olmak üzere gelecekteki roketlerin performansını artırmaya yardımcı olacaktır.» »
Sanki bu yeterli değilmiş gibi, Starship Flight 9 da birinci kattaki Raptor motorlarından birinde bir arıza simüle etme fırsatı olmalı. İkincisinin kapanmasına izin vererek, başka bir motorun desteklenmesi gerekiyordu. Daha sonra, atış adımında süper ağır geri bildirimleri ve mafsallı kol Mechazilla tarafından kurtarma manevrasını güvence altına almanın bir yolu. Bir hatırlatma olarak, SpaceX zaten ilk süper ağır zemini üç kez kurtarmayı başardı, ancak şimdiye kadar SpaceX'in yeni “Starbase” şehrine sahip olduğu Boca Chica'daki altyapısında bir patlamaya ve önemli hasara yol açan bir bozulma yoktu.
Bir sızıntı, baskı kaybı, sonra devasa bir plouStarship'in Raptor motorları sıcak evreleme ayrımı sırasında ateşliyor. Super Heavy, sıçrama alanına doğru geri dönüyor ve yüksek saldırı girişi açısına hazırlanıyor pic.twitter.com/aqbwsvsvsrl0
– SpaceX (@spacex) 27 Mayıs 2025
Aslında, 27 Mayıs'ta Teksas öğleden sonra ve 28 Mayıs'ta Fransa'da gece başlayan dokuzuncu Starship uçuşu, acı aşamadan önce motorlarından birinin dökümünü simüle etmeye çalışamadı. Yıldız gemisinin birinci katı, saldırı açısı ile yeterince yavaşlayamadı ve bir sızıntı, iniş aşaması sırasında tankta basınç kaybına ve okula geri döndü, ayrıca Elon Musk'u açıkladı. “Analiz etmek için birçok ilginç veri”. FAA'dan, önümüzdeki aylarda her üç ila dört haftada bir yıldız gemisine sahip olma yetkisine sevinebilirdi …
Misyondan aşağı doğru SpaceX, Booster 14'ün tam olarak yeniden kullanılması konusuna geri döndü ve Giga-Fusée'nin kalkış hızını artırmak için gelecekte sunacağı fırsattan memnun olduğunu söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “İtici ve sonraki uçuşun ilk yenilenmesinden öğrenilen dersler, lansmanlar arasında herhangi bir pratik bakım gerektiren araçlara ilerleme kaydedildikçe gelecekteki uçuşların daha hızlı rotasyonlarına izin verecek”şirketi yazdı.
Herhangi bir 01net haberini kaçırmamak için bizi Google News ve WhatsApp'ta takip edin.![]()